KaanDSG Geplaatst 30 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2017 Dag allen Ik zal mij voorstellen allereerst. Mijn naam is Kaan, 34 jaar woon in Den Haag. Al jaren Volkswagen gebruiker VW Golf 4 en VW Polo BM (lease) . Tussendoor een keer Peugeot gereden maar na 2 maanden weer verkocht. Tevens jaartje of 4/5 bij de PON automobielhandel gewerkt, daarbij bijna alle VAG modellen wel eens mogen proeven Vandaar misschien ook mijn voorkeur voor de VW (ook wel Audi overigens maar vind ik te prijzig). Nu heb ik een Passat 1.4 TSI Variant met DSG gekocht uit 2010. Auto zit rond 190.000 en heeft altijd bij dealer onderhoud gehad. Ik lees nu hier en daar dat deze auto toch veel problemen met zicht mee brengt. Wordt er toch een beetje bang van, want die Peugeot was al een drama. En heb geen zin om dagen bij de garage door te brengen. Nu let ik echt overal op met de auto. Misschien wordt ik wel paranoïde. Ik vind dat hij bij opstarten toch een beetje lawaai maakt, motor klinkt niet zuiver maar meer dieselachtig ook. Daarnaast wordt hij na 10 minuten rijden al behoorlijk heet onder de motorkap. Heb olie van Valvoline 5w30 erin gedaan, want was zo goed als leeg na aankoop. Vraag: Moet ik me zorgen maken ? En is het handig om deze een keer te laten nakijken door de dealer/ vag specialist om één en ander te voorkomen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom op het forum Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom en veel plezier op het forum. Ik hoop voor je dat het enkel futiliteiten zijn en dat je alsnog kan genieten van je nieuwe aanwinst. Draait het anders uit dan zal je helaas met jouw 4-5 jaar PON ervaring ook weten dat je niet moet terug vallen op het garantie systeem gezien ze zich er overal van tussen lullen in de richting van producteigeschap of iets dergelijks.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom! Gezien je mogelijke aanleg voor paranoia neem ik aan dat je 'met garantie' hebt gekocht? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatCBAC Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Het dieselgeluid bij het starten kunnen je klepstoters zijn. Gros van de 1.4TSI'tjes hebben hier last van. Ook de eerdere 1.6. In principe zou het niet echt kwaad doen. Al zou je het maken komt het waarschijnlijk weer terug. Toevallig dit weekend een jongen gesproken die hetzelfde had en er zich aan irriteerde. De dealer zei zelfs tegen hem dar ze het wel kunnen vervangen maar het gewoon terug zal komen en het geen kwaad zal doen. Heb zelden een verhaal gehoord waar de dealer zo oprecht is haha. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rachid17 Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom op het forum. 1e vraag: Wat voor benzine gooi je erin? En heb je het uitgelezen om te zien of er een storing is. 1e antwoordt: probeer hoge oceaan gehalte brandstof eens 98 of de 102 firezone. Anders kan het ook je nokkenas sensor zijn Dat het niet mooi loopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat BMT Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Hallo ik begrijp je zorgen, met koude start klinkt mijn tsi ook als een diesel... dit deed de onze nieuwe GT sport met vergelijkbare motor ook. Eenmaal 100m gereden klinkt alles weer normaal en rustig. De warme start gaat zonder gekke geluiden. Miss kan je het geluid eens opnemen, dan kunnen we beoordelen of dit ab-normaal of gebruikelijk is. Gr Dennis Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bonny Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 .. aanleg voor paranoia ... 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 ik heb nog geen TSI gezien met klepstoterproblemen.. helaas klinken (T) FSI motoren wat dieselachtig, soms bij het starten door slappe kettingen(-spanners), soms door het voorverwarmen van de kat. Overigens hoor je ook de injectoren tikken en de hogedrukbrandstofpomp.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rusty1977 Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatCBAC Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 ik heb nog geen TSI gezien met klepstoterproblemen.. helaas klinken (T) FSI motoren wat dieselachtig, soms bij het starten door slappe kettingen(-spanners), soms door het voorverwarmen van de kat. Overigens hoor je ook de injectoren tikken en de hogedrukbrandstofpomp.. Waar komt een harde ratel vandaan bij een koude start? 2 vrienden van mij hebben er last van gehad en toen werd dat dus geroepen. Ben wel benieuwd omdat ik een verkeerde veronderstelling had. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 harde ratel bij de koudstart is eigenlijk altijd een ketting(-spanner) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Mijn vader heeft een yeti 1.2tsi en ratelt/pruttelt ook bij starten. Warm/koud maakt niks uit. Hij is hiermee bij de dealer geweest en hebben eea nagemeten maar was niks aan de hand. Zijn yeti is uit 2011, dacht ik. De eerst van deze generatie motoren hadden wel meer problemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 (aangepast) Waar komt een harde ratel vandaan bij een koude start? 2 vrienden van mij hebben er last van gehad en toen werd dat dus geroepen. Ben wel benieuwd omdat ik een verkeerde veronderstelling had. Kijk maar is op de Facebook pagina van Hartog tuning. Staan genoeg voorbeeldjes met tsi met rattel van de ketting. Sommige waren zover opgerekt dat de kleppen de zuiger hadden gekust. 31 mei, 2017 aangepast door Schippersss 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 31 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom! Gezien je mogelijke aanleg voor paranoia neem ik aan dat je 'met garantie' hebt gekocht? Nee geen garantie helaas heb deze gekocht van een particulier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 31 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom op het forum. 1e vraag: Wat voor benzine gooi je erin? En heb je het uitgelezen om te zien of er een storing is. 1e antwoordt: probeer hoge oceaan gehalte brandstof eens 98 of de 102 firezone. Anders kan het ook je nokkenas sensor zijn Dat het niet mooi loopt. Ik heb pas 1 keer getankt dat was direct na de aankoop. Wel Euro 95 geloof ik. Zal je tip onthouden voor de volgende tankbeurt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 31 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Bedankt voor jullie reacties. Auto rijdt overigens prima en DSG reageert ook vooralsnog goed. Ik schok alleen van dat het zo heet was onder de motorkap, na een simpel bezoek aan de supermarkt om de hoek. Wellicht een idee om de auto een keer te laten uitlezen en klein onderhoud. (laatste is volgens onderhoudsboekje van half jaar terug). Hij heeft ook een terugroepactie gehad voor de DSG olie zag ik daarin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 (aangepast) Dit is zoals al aangegeven zeker de kettingspanner. Zorg dat je de verbeterde versie erin krijgt, anders kun je wachten op problemen in de vorm van een motorrevisie. http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=102001O 31 mei, 2017 aangepast door Roy_01 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rachid17 Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Ik heb pas 1 keer getankt dat was direct na de aankoop. Wel Euro 95 geloof ik. Zal je tip onthouden voor de volgende tankbeurt. Blijf af van die 95 want deze is niet goed voor de tsi en fsi. Blijf 98 tanken en soms 102 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 31 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2017 Welkom op het forum. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 6 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 (aangepast) Blijf af van die 95 want deze is niet goed voor de tsi en fsi. Blijf 98 tanken en soms 102 Gisteren voor het eerst volgetankt. Man dat deed wel een beetje pijn hoor.. Iets boven de 100 euro aftikken voor circa 63 liter benzine Flinke tank zit erop dat weer wel. 6 juni, 2017 aangepast door KaanDSG 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat BMT Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 Gisteren voor het eerst volgetankt. Man dat deed wel een beetje pijn hoor.. Iets boven de 100 euro aftikken voor circa 63 liter benzine Flinke tank zit erop dat weer wel. Ja zeker, ik ben er inmiddels ook mee begonnen met 98, of het zit tussen mijn oren maar de motor voelt krachtiger aan...We hebben dezelfde motorisatie en sinds jou klacht over de koude start ben ik er ook op gaan letten. Heb inmiddels 100+ filmjes op Youtube gezien met de koude start 1.4tsi allen klinken rauw en sommige zelfs na de reparatie van de ketiing e.d. Ik zal snel een filmpje maken met de koude start van mijn motor wellicht komen we tot een conclusie/discussie gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat BMT Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 (aangepast) Vond trouwens dit filmpje op You-tube dit geluid is vergelijkbaar met die van mij. De uploader geeft aan dat dit een gezonde motor betreft met bijhorende opstart geluiden (koude start), zijn er meer mensen met de caxa motor en vergelijkbare koude start? 6 juni, 2017 aangepast door Passat BMT Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
KaanDSG
Dag allen
Ik zal mij voorstellen allereerst. Mijn naam is Kaan, 34 jaar woon in Den Haag.
Al jaren Volkswagen gebruiker VW Golf 4 en VW Polo BM (lease) . Tussendoor een keer Peugeot gereden maar na 2 maanden weer verkocht.
Tevens jaartje of 4/5 bij de PON automobielhandel gewerkt, daarbij bijna alle VAG modellen wel eens mogen proeven
Vandaar misschien ook mijn voorkeur voor de VW (ook wel Audi overigens maar vind ik te prijzig).
Nu heb ik een Passat 1.4 TSI Variant met DSG gekocht uit 2010.
Auto zit rond 190.000 en heeft altijd bij dealer onderhoud gehad.
Ik lees nu hier en daar dat deze auto toch veel problemen met zicht mee brengt.
Wordt er toch een beetje bang van, want die Peugeot was al een drama. En heb geen zin om dagen bij de garage door te brengen.
Nu let ik echt overal op met de auto.
Misschien wordt ik wel paranoïde.
Ik vind dat hij bij opstarten toch een beetje lawaai maakt, motor klinkt niet zuiver maar meer dieselachtig ook.
Daarnaast wordt hij na 10 minuten rijden al behoorlijk heet onder de motorkap.
Heb olie van Valvoline 5w30 erin gedaan, want was zo goed als leeg na aankoop.
Vraag: Moet ik me zorgen maken ? En is het handig om deze een keer te laten nakijken door de dealer/ vag specialist om één en ander te voorkomen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
20
8
7
5
Popular Days
31 mei
23
6 jun
10
2 jul
7
10 jul
5
Top Posters For This Question
KaanDSG 20 posts
Passat BMT 8 posts
Vdub 7 posts
Fopperr 5 posts
Popular Days
31 mei 2017
23 posts
6 jun 2017
10 posts
2 jul 2017
7 posts
10 jul 2017
5 posts
Popular Posts
Passat BMT
Beste mede passat rijders, hier een update van de ketting behandeling bij VAG carservice in Bergschenhoek. Ik werd gebeld dat de auto klaar stond, na de gratis leenauto te hebben bijgevuld met bra
Bonny
.. aanleg voor paranoia ...
TinusTG
Ik rijd een 2L TFSI, tank euro 95 (soms E10), nergens last van (getik e.d.), hij loopt als een zonnetje. Ik heb het gevoel dat hij op E10 lekkerder loopt, laatst voor 1.26 de liter getankt net over d
74 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten