Ga naar inhoud

KaanDSG

Members
  • Aantal items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

9 Neutral

Over KaanDSG

  • Verjaardag 05-05-1983

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Den Haag
  • Interests
    Passat 3C (2010) 1.4 TSI-DSG
  • Naam
    Kaan

Recente bezoekers van dit profiel

193 profielweergaven
  1. Update: Auto is half jaar geleden verkocht aan garage waarbij ik behoorlijk verlies (3k + 1k onderhoud) voor lief heb genomen. Zie overigens dat hij ondertussen twee eigenaren verder is.. kut auto, is helaas niet meer te redden ben ik bang.. toch jammer.
  2. Weet niet of ik dit eerder heb vermeld hier in dit topic. Heb elke keer wat anders dus ben overzicht een beetje kwijt. Ik som even de problemen op, en hoor graag je mening daarover. 1. auto verbruikt enorm veel olie. 1 liter per 2000 km is gewoon.Na elke lange ritje moet ik even checken. 2. stationair trilt en schokt hij behoorlijk 3. gas pedaal flink indrukken is witte wolk. 4. plank gas bij optrekken heb ik paar keer knarsend geluid gehad. tot laatst zelfs rook in auto 5. Benzine verbruik is wel normaal. Haal nog steeds gem 1 op 14 waar meerendeel binnenstad. Laatste controles gaven overigens geen problemen in bobines en bougies. Ook na onderling wissel daarbij geen verbetering.
  3. Ik kom uit Den Haag. Ik zal het onthouden wellicht neem ik contact op met deze heren. Vooralsnog wil ik het nog wel via de dealer doen gezien ik toch dat coulance stukje wil proberen.
  4. Na meerdere bezoekjes verschillende garages conclusie dat probleem toch aanwezig is in de cilinders\compressieverlies door slechte zuigers. Geldt de coulance ook als je bv de distributie ketting hebt laten doen bij een niet service dealer? Ik heb rond 195k bij aankoop ketting inc nokkenas laten vervangen. Nu rond 210k meer en meer problemen met motormanagement\olieverbruik\cilinders (had ik voor kettingwissel ook lichtelijk) Nu ga ik woensdag langs de dealer voor controle. Olieweging en motormanagement uitlezen. (willen ze gewoon ca 240 voor pff ) Maar niet dat ze straks zeggen , jah geen coulance want ketting is elders gedaan.. WIl eigenlijk niet 240 betalen voor een probleem wat al 99% duidelijk is. En waar ik straks een offerte krijg van min 3000 euro voor vervangen zuigers. Als ik enigszins kans op coulance maak oke dan is het te overwegen.
  5. Nokkenas namen ze standaard mee bij de ketting. Was bij hun een must bij elke ketting vervanging. Het was overigens bij VAG car service. Had de codes 000665 (P0299)laaddrukregeling 008584 (P2188)brandstofber. te rijk bij stationair toerental 000768 (P0300)Cilinderoverslag 000769 (P0301) Cil 1 Nu al weken motormng lampje , wordt nog enkel boodschappen met de auto gedaan : (( Edit: Tijdens laatste uitlezen werd probleem bij meerdere cilinders geconstateerd. Heb daar even niet de foutcodes bij de hand.
  6. Gelukkig doen we vooralsnog niet veel lange afstanden met de auto. Gemiddelde van 1000 km de maand. Ik heb wel gemerkt dat in de lange ritten (>200 km) olie verbruik sterk toeneemt. En dan ben ik geen slome bestuurder dat zal ook best meespelen.
  7. Dag allen, Nu alweer jaar eigenaar van Passat 2010 1.4 DSG Maar nog altijd niet helemaal lekker echt van de auto kunnen genieten. Hij rijdt en schakelt goed maar om de zoveel tijd heb ie weer wat. Het begon met stotterende motor, niet werken start/stop, waterpomp kapot. Het volgende is gedaan afgelopen jaar; volledig beurt, kleppen/inlaat gereinigd, ketting vervangen inc nokkenas en waterpomp. accu vervangen. Nu heb ik onlangs een motor signaal alert gehad op dashboard. Waarbij wordt aangegeven dat Cilinder 1 een issue heeft. zie plaatje. Is dit iets waar ik van moet schrikken ? Melding is weggehaald omdat het zeer sporadisch is voorgekomen tot zover. Even aankijken, mocht het terugkomen dan weer naar de garage. Al met al denk ik de auto weg te doen , gezien ik simpelweg vertrouwen erin begin kwijt te raken. Zelden komt het stotteren (stationair) nog voor. En hij heeft ook best hoog olieverbruik. 10.000 km gereden heb tot zover wel min 5 liter bijgevuld (castrol).
  8. KaanDSG

    Stotteren bij koude motor

    Dit probleem heb ik ook gehad, uiteindelijk begaf mijn waterpomp het. Sinds waterpomp is vervangen is het stotteren ook weg. Ik heb zelfs ketting en nokkenas etc laten vervangen destijds. Dat had het niet opgelost. Auto had 190k gelopen dus ketting was wel aan vervang toe..
  9. Ja klopt had dat meteen moeten laten doen destijds. Dom dom. Ze hadden vermoedens dat het de waterpomp kon zijn. En ik had idee dat het niet veel haast had en wel even verder kon gezien ze niet echt aandrongen het direct te veranderen.. En je weet het, van uitstel komt ... :"( Maar goed alles nu geregeld, auto rijdt weer heerlijk. Ook hulde weer aan VAG service waar ik de auto binnen 1 dag kon ophalen..
  10. Gifbeker was nog niet leeg. Vandaag ongeluk gehad met de vervangende wagen (audi) net voor inleveren. Twee banen - auto rechts van mij gaat te hard bocht in en raakt controle stuur volledig kwijt. Komt op mijn weghelft met neus naar mij toe.. Dus. 1. Vliegtuig geannuleerd door storm 2. passat auto pech in berlijn 3.vervangende wagen ongeluk Hoe was jou weekend ?
  11. Oh ik zou naar Berlijn vliegen,maar vlucht was gecancelled door weer.. Shit happens
  12. Weekendje Berlijn met de auto geweest. Zonder problemen tot Berlijn gekomen (circa 700 km). Geen zichtbaar olieverbruik. Volgende dag in Berlijn ineens meldingen op dashboard mbt koelvloeistof en motor. Ik kijken , koelvloeistof he-le-maal leeg. Had ik paar weken terug nog bijgevuld, en had nog een flesje achter liggen gelukkig. Dus maar bijvullen. En ik zie het ietswat rode vloeistof meteen langs mijn rechtervoorwiel op de stoep liggen.. Lekkage , reservoir kapot? ANWB / Adac komt langs en geeft aan dat waterpomp kaduuk is. (stom had ik mee moeten vervangen tijdens ketting vervanging half jaar terug), Auto komt over 1,5 week deze kant op en ik nu met een vervangende huurauto(Audi A4 Avant). Houdt maar niet op mijn issues met Passat
  13. Ik ben nu 3000 km verder en vooralsnog nog geen olie verbruik. In ieder geval niet te merken op oliepeilstok.
  14. Als ik het gaspedaal flink intrap zie ik ook behoorlijk wat witte wolk achter de auto verschijnen.. Dat is toch ook tekenen van olie verbranding wat in de kleppen is blijven zitten?
  15. Auto heeft overigens nu bijna 200.000 op de teller. Is van bouwjaar 2010. Dat 1liter per 500km van VW kan toch niet serieus zijn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden