KaanDSG Geplaatst 30 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2017 Dag allen Ik zal mij voorstellen allereerst. Mijn naam is Kaan, 34 jaar woon in Den Haag. Al jaren Volkswagen gebruiker VW Golf 4 en VW Polo BM (lease) . Tussendoor een keer Peugeot gereden maar na 2 maanden weer verkocht. Tevens jaartje of 4/5 bij de PON automobielhandel gewerkt, daarbij bijna alle VAG modellen wel eens mogen proeven Vandaar misschien ook mijn voorkeur voor de VW (ook wel Audi overigens maar vind ik te prijzig). Nu heb ik een Passat 1.4 TSI Variant met DSG gekocht uit 2010. Auto zit rond 190.000 en heeft altijd bij dealer onderhoud gehad. Ik lees nu hier en daar dat deze auto toch veel problemen met zicht mee brengt. Wordt er toch een beetje bang van, want die Peugeot was al een drama. En heb geen zin om dagen bij de garage door te brengen. Nu let ik echt overal op met de auto. Misschien wordt ik wel paranoïde. Ik vind dat hij bij opstarten toch een beetje lawaai maakt, motor klinkt niet zuiver maar meer dieselachtig ook. Daarnaast wordt hij na 10 minuten rijden al behoorlijk heet onder de motorkap. Heb olie van Valvoline 5w30 erin gedaan, want was zo goed als leeg na aankoop. Vraag: Moet ik me zorgen maken ? En is het handig om deze een keer te laten nakijken door de dealer/ vag specialist om één en ander te voorkomen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 2 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2017 Ik zou m'n "verlies" nemen en de boel laten vervangen. Handelaar zul je in, veel gevallen, weinig van verwachten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stief Geplaatst 2 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2017 Maar je kunt het wellicht proberen. Maar zoals Fopper aangeeft. Verwacht niks. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 2 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2017 Ik heb daar toch andere ervaringen mee: Ook de Passat via een grote autohandelaar gekocht zonder garantie, en toch heb je dan altijd nog recht op motorische garantie wettelijk gezien, om het te krijgen moet je eerder met het spreekwoordelijke honing te werk gaan ipv met een hamer huis te houden Stap 1 is idd in gesprek gaan en blijven, rustig aangeven wat je klachten zijn, aangeven dat je behoorlijk teleurgesteld bent in de auto (niet in hun), vragen wat de mogelijkheden zijn qua coulance van hun kant af. In mijn geval hebben ze de auto nogmaals gecontroleerd, konden niks vinden, dus heb ik hem bij de dealer neergezet om de ketting actief te laten controleren, toen had ik zwart op wit dat de ketting echt echt op was, wederom weer contact met hun opgenomen (alles via mail!!), ze zouden 50% vergoeden....beter iets dan niets. Echter gaf de dealer 100% coulance op de ketting, en 70% op de arbeid, uiteindelijk alles vergoed gekregen aan het eind van de rit. Dus heb je de handelaar al de mogelijkheid gegeven om het op te lossen? En al bij de dealer gevraagd wat het gaat kosten? ook omdat je aangeeft dat de auto dealer onderhouden is, want dat is een vereiste om in aanmerking te komen voor coulance.... Sterkte met de afwikkeling 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 2 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2017 (aangepast) In de wet is opgenomen dat je altijd een vorm van garantie hebt, ook al zonder garantie gekocht. Hierin staat dat er een degelijk product moet verkocht worden. Nu zal dit wel een heel getouwtrek worden, want de meeste zullen wel willen beweren dat dat nog niet was tijdens de aankoop. Edit: dexterxl was me net voor! Precies zoals ik bedoel. 2 juli, 2017 aangepast door Schippersss 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roelh Geplaatst 2 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2017 In de wet is opgenomen dat je altijd een vorm van garantie hebt, ook al zonder garantie gekocht. Hierin staat dat er een degelijk product moet verkocht worden. Nu zal dit wel een heel getouwtrek worden, want de meeste zullen wel willen beweren dat dat nog niet was tijdens de aankoop. Edit: dexterxl was me net voor! Precies zoals ik bedoel. Dit vraag ik me af. Toen ik mn auto kocht zijn garantie, zei ik nog. Heb wettelijk gezien toch nog even garantie. Ze waren er heel stellig in en lieten mij er ook voor tekenen. Achteraf nergens last mee gehad ook. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 2 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2017 Ja, je mag er vanuit gaan dat een auto van die leeftijd en km-stand langer probleemloos mee gaat, ik meen te hebben gehoord dat het iets van 2 maanden is Werd volgens mij keurig gemeld door de handelaar waar ik hem gekocht heb 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 4 juli, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2017 Nu weet ik niet wat de gemiddelde kosten zijn voor het vervangen van de ketting en randonderdelen. Bij mijn vorige auto (peugeot) had dit mij 450 euro gekost. Dat viel dus nog redelijk mee. Bij deze auto kost ketting vervangen bij VAG Car Service mij rond 800 euri. Wat volgens mij ook nog redelijk is. Had gisteren voor de gein ook even bij de VW Dealer navraag gedaan. Die vroeg er zonder blikken en blozen 1400 euro voor. Dat is toch te zot voor woorden man. 1400 euro minmaal zei die nog! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 4 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2017 Krijg je zeker een gouden ketting???? ? Belachelijke prijzen !! 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 4 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2017 Jep, klinkt bekend, maar wel navragen of de coulance regeling nog van toepassing is, anders rekenen ze jouw 100%, en steken ze de rest in eigen zak...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 4 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2017 Met 90 eurie excl. per uur zit je daar al gauw aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2017 e.e.a. is best wel afhankelijk van of ze het nokkenasverstellertandwiel vervangen, die kost iets van 440 euro ex btw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat BMT Geplaatst 8 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 8 juli, 2017 En hoe is het afgelopen met de ketting? Heb je hem laten maken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 9 juli, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2017 Nee kon helaas niet op korte termijn, afspraak staat op de 20 ste. Nog even rustig aan doen met de auto dus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 9 juli, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2017 Vanuit de handelaar hoef ik in ieder geval nergens op te rekenen. Volgens hem heeft zowel hij als vorig eigenaar nooit last gehad. En is er altijd netjes met de auto omgegaan. Hij heeft me nog wel een factuur opgestuurd van werkzaamheden aan DSG van een jaar terug. Factuur van ruim 2k. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat BMT Geplaatst 10 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2017 Ben voornemend om de ketting en spanners en nokkenas versteller te laten vervangen. Ik vertrouw het geluid niet meer en het wordt alsmaar erger. Heeft iemand in zuid holland een gespecialiseerd bedrijf in ervaring? (buiten de VW dealer om). En wat zijn indicatief de prijzen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat BMT Geplaatst 10 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2017 Vandaag de auto bij vag service in bergschenhoek neergezet, ketting, spanners, geleiders, tandwielen, en nokkenasversteller, olie en pakkingen worden vernieuwd. Ben benieuwd.. km 153000 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 10 juli, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2017 Vandaag de auto bij vag service in bergschenhoek neergezet, ketting, spanners, geleiders, tandwielen, en nokkenasversteller, olie en pakkingen worden vernieuwd. Ben benieuwd.. km 153000 Wat zeg je me nu? Ik Heb daar volgende week ook een afspraak maar ze hadden geen plek tot die tijd! Je hebt waarschijnlijk geluk gehad dat er eentje heeft afgezegd oid Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat BMT Geplaatst 10 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2017 Hij zei inderdaad dat er al een ketting in de planning staat.. die van jou WS, wat een toeval. Had er een goed gevoel bij. Heb je trouwens die lambo zien staan? Wauw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2017 je kan anders ook heel goed naar AVS Auto's in Oud-Beijerland Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat BMT Geplaatst 17 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2017 Beste mede passat rijders, hier een update van de ketting behandeling bij VAG carservice in Bergschenhoek. Ik werd gebeld dat de auto klaar stond, na de gratis leenauto te hebben bijgevuld met brandstof ben ik de passat gaan ophalen. Na ontvangst werd ik uitgenodigd in de werkplaats waar de, van de passat afkomstig, onderdelen klaar lagen voor een visuele beoordeling. "De ketting was zodanig opgerekt dat deze een afdruk had achtergelaten in de behuizing aldus VAG cs." (ik kon ik dit niet controleren omdat de kast er weer op zat, maar aannemelijk), Gelijders waren wat ingesleten maar niet schikbarend, kettingspanner leek op het oog goed te zijn. De opgerekte ketting tezamen met de gesleten tandwielen was aanleiding genoeg om te concluderen dat alle bijgeluiden en de onregelmatige loop hier symptomen van zijn. De kettingspanner deed zijn werk nog wel echter de ketting was 'te uitgerekt" om deze op spanning te brengen en te houden. (klapperen en ratelen bij koude start). Onderdelen die zijn vervangen, ketting, kettingspanner, tandwielen, geleiders, nokkenasversteller, olie (castrol LL 5w30), kettingdekselpakking. (Allen verbeterde onderdelen) Efin, de koude start..... d8 de volgende ochtend de grote test, ik trap de koppeling in en (draai de sleutel...lol) druk de sleutel in en tromgeroffel....ik hoor een startende motor zonder gekke/harde bijgeluiden. Auto blij, ik blij, vrouw blij... portemonnee?.............minder blij . Mijn ervaring met VAG carservice zijn positief, vakmannen met passie voor sleutelen. Schone werkplaats, goede service, en duidelijk over de offerte/factuur/werkzaamheden. Zou ik andere hier aanbevelen? Ja Chapeau..!! nu weer genieten van de wagen. 7 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 17 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2017 En hoe is de koffie? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 17 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2017 Goed nieuws, vele probleemloze km toegewenst! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 17 juli, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2017 Goed bezig Dennis ! Dus geen last meer van trillende motor en toerenteller die spontaan gaat dansen op stationair? Ben echt benieuwd hoe de motor nu klinkt. Neem s een keer op! Hopelijk ik over paar dagen over blij. Grt PS: Mijn accu heeft het ook "s begeven gister, dus die ook meteen vervangen. ANWB kreeg hem niet aan de praat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 22 juli, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2017 (aangepast) Nu eindelijk ook bij mij de ketting vervangen en de cilinders grondig gereinigd. Ik merk dat de auto totaal niet meer trilt en schudt. Hij rijdt nu echt heerlijk. Natuurlijk is het even een langere periode aankijken en niet gelijk conclusies trekken. Maar eerste indruk is zeker positief. Begreep dat er een hoop troep uit de cilinders is gekomen, en bij uitlezen nu alle 4 goed functioneren. Koude start klinkt nog niet zoals gehoopt, maar volgens de monteur kan dit wellicht aan de waterpomp liggen. Deze is niet meegenomen in de distributieketting vervanging. Wel de nokkenasversteller, spanners etc.Dus wellicht dat ik dit ook ga laten doen. Al met al erg tevreden over het resultaat . De mensen van Vag carservice kan ik zeker aanraden. Weten wat ze doen, zijn duidelijk in de kosten en hun tarieven. En belangrijkste, ze nemen tijd om het één en ander met je door te nemen en uit te leggen. 22 juli, 2017 aangepast door KaanDSG 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
KaanDSG
Dag allen
Ik zal mij voorstellen allereerst. Mijn naam is Kaan, 34 jaar woon in Den Haag.
Al jaren Volkswagen gebruiker VW Golf 4 en VW Polo BM (lease) . Tussendoor een keer Peugeot gereden maar na 2 maanden weer verkocht.
Tevens jaartje of 4/5 bij de PON automobielhandel gewerkt, daarbij bijna alle VAG modellen wel eens mogen proeven
Vandaar misschien ook mijn voorkeur voor de VW (ook wel Audi overigens maar vind ik te prijzig).
Nu heb ik een Passat 1.4 TSI Variant met DSG gekocht uit 2010.
Auto zit rond 190.000 en heeft altijd bij dealer onderhoud gehad.
Ik lees nu hier en daar dat deze auto toch veel problemen met zicht mee brengt.
Wordt er toch een beetje bang van, want die Peugeot was al een drama. En heb geen zin om dagen bij de garage door te brengen.
Nu let ik echt overal op met de auto.
Misschien wordt ik wel paranoïde.
Ik vind dat hij bij opstarten toch een beetje lawaai maakt, motor klinkt niet zuiver maar meer dieselachtig ook.
Daarnaast wordt hij na 10 minuten rijden al behoorlijk heet onder de motorkap.
Heb olie van Valvoline 5w30 erin gedaan, want was zo goed als leeg na aankoop.
Vraag: Moet ik me zorgen maken ? En is het handig om deze een keer te laten nakijken door de dealer/ vag specialist om één en ander te voorkomen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
20
8
7
5
Popular Days
31 mei
23
6 jun
10
2 jul
7
10 jul
5
Top Posters For This Question
KaanDSG 20 posts
Passat BMT 8 posts
Vdub 7 posts
Fopperr 5 posts
Popular Days
31 mei 2017
23 posts
6 jun 2017
10 posts
2 jul 2017
7 posts
10 jul 2017
5 posts
Popular Posts
Passat BMT
Beste mede passat rijders, hier een update van de ketting behandeling bij VAG carservice in Bergschenhoek. Ik werd gebeld dat de auto klaar stond, na de gratis leenauto te hebben bijgevuld met bra
Bonny
.. aanleg voor paranoia ...
TinusTG
Ik rijd een 2L TFSI, tank euro 95 (soms E10), nergens last van (getik e.d.), hij loopt als een zonnetje. Ik heb het gevoel dat hij op E10 lekkerder loopt, laatst voor 1.26 de liter getankt net over d
74 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten