Ga naar inhoud

Bonny

Full Members
  • Aantal items

    1091
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    8

Bonny won de laatste dag op maart 13

Bonny had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

586 Excellent

Over Bonny

  • Verjaardag 12-02-1977

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Etten-leur
  • Interests
    Electronics, software, firmware and software development ...
  • Naam
    Bonny Gijzen

Overige

  • Vagcom
    BGVagXE + VCDS + VCP

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Bonny

    2e Waterpomp stuk

    Laat ik de vraag anders stellen: wordt de auto met deze specifieke foutcode (P261A) afgekeurd of niet?
  2. Bonny

    2e Waterpomp stuk

    Oud topic maar deze foutcode is weer terug helaas: 009754 - Coolant Pump 2 P261A - 000 - Open circuit - Intermittent - MIL ON Ik zal eerst weer eens kijken of de connector weer niet los zit maar het zal deze keer wel versleten werk zijn. Kan je auto trouwens afgekeurd worden op zoiets? Als er een oranje lampje (gloeispiraal of motorstoring) actief is in de teller? Gr. Bonny
  3. Even snel een proof of concept. Let niet op m'n video kunsten...
  4. Zo'n converter for virtual heb ik ook al eens een opzetje voor gemaakt. Helaas te weinig tijd in een dag en voor mijzelf geen commerciële interesse...
  5. Het is niet normaal dat een bepaalde module niet meer werkt na loskoppelen van accu, maar helaas gebeurd het wel vaker (bv. kmteller en motor ecu). Kun je de volledige fout omschrijving eens posten? In principe als je een zelfde PDC module terug plaatst zal deze direct werken. Somige settings zul je juist moeten zetten mochten ze verkeerd staan voor jouw auto (met coding). Flashen is vaak niet mogelijk. De beperkte update files die er zijn zijn vaak alleen geschikt voor specifieke modules (partnr/versie). Je kunt dus vaak niet zo maar een module flashen naar hogere of lagere
  6. Als voorbeeld dit Skoda stuurwiel/knopjes zou gewoon in een Passat B6/B7 geplaatst kunnen worden, en laten werken met mijn CC emu:
  7. Een CC (=cruise control) emulator zorgt ervoor dat je een stuur met knopjes voor cruise-control kunt gebruiken in auto's die dat van origine niet ondersteunen. Denk hierbij aan een Passat 3C/B6/B7 of bijvoorbeeld Polo/UP/Transporter/Beetle. Zou je een auto met EURO6 2018+ motor ecu hebben dan zijn er ook wel mogelijkheden om het zonder zo'n CC emu te laten werken, mits je het nodige aanpast. Ook vertaalt (mijn CC emu althans) de PQ commando's naar MQB en vice versa zodat MQB knopjes te gebruiken zijn binnen PQ platform. (Passat B7 met nieuw type stuurmodule zou dit ook al moeten
  8. Bonny

    Instrumentenpaneel

    Stuur maar PB om iets af te spreken. Gr. Bonny
  9. >met de + en - toets rond de centrale toets pas je er 10+/- km/u bij of af. Ja dit is het standaard gedrag voor CC en ACC. Maar blijkbaar hebben die + en - knopjes een dubbele functie als je vooraf de middelste auto knop in drukt. Dan heb je 2-3 seconden de tijd om met + en - de distance aan te passen. Ander gedrag is blijkbaar alleen het middelste auto knopje gebruiken die dan altijd distance+ doet en op het einde weer onderaan begint. Ik weet niet wanneer je welk gedrag hebt. Of dit een coding optie is, of verschillend gedrag van een PQ t.o.v. MQB ? Voor mij maakt het nie
  10. Bedankt voor de informatie dusver. Ik ga nog even verder knutselen zodat ik ACC en die andere knopjes ook goed kan ondersteunen Fijn weekend! Bonny
  11. Dat assist knopje op de knipperlicht hendel heeft dan niets met ACC van doen, maar het is natuurlijk wel vaak aanwezig op deze knoppen. Vandaar dat ik het ook meteen kan meenemen.
  12. Er zijn dus 2 standaard manieren op ACC met knopjes te bedienen: 1. Zoals Dre zei, eerst op middelste auto knopje drukken en dan + of - (die dan distance + en - zijn) 2. Of op het middelste auto knopje drukken die dan altijd distance+ doet en weer bij laagste stand uit komt.
  13. Dus hier zit je dus een ACC knoppenset met 2 "auto" knopjes zoals ik hierboven heb uitgelegd. MODE knop zit hier dan weer niet op.
  14. En MODE knop is inderdaad niet gebruikt voor hendels, dus vrij mee te doen wat je wil (zoals CNL van maken). In ieder geval moet ik nog 2 uitgangen bij maken, eentje voor distance+ en 'auto' knopje op uiteinde knipperlicht hendel. Dan heb ik controle over alle stalk contacten. Gr. Bonny
  15. Hoi Dre, bedankt voor de toelichting. Volgens mij is dit het gedrag wat TinyQ zelf heeft geïmplementeerd op zijn printje. Als je naar de ACC knopjes kijkt met 2 "auto" knopjes, dan is het middelste auto knopje a.h.w. de distance + knop en zit je aan de max dan begin je weer met de laagste stap. Het onderste auto knopje is om naar je ACC/Rijassistent menu te gaan en dat zit normaal op het uiteinde van je knipperlicht hendel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden