Ga naar inhoud

  • 0

welk bandenmerk zal ik nemen??


DennisMH

Vraag

Ik wil nieuwe rs4 velgen 17 inch kopen. Nu zijn er verschillende aanbieders met banden. Een klasse band is erg duur, dus zoek eigenlijk een kwalitatief goede band die net wat goedkoper is.

Heb de volgende banden gezien.

 

Dunlop sport maxx (is deze eu getest???) of de sp01

Interstate van profile

fulda van speedy.

Nexen (markplaats aanbieder)

 

iemand ervaring? en of aanbevelingen of juist een afrader!

ik ben toch wel gehecht aan een stille band met redelijk wat comfort.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nu bridgestone potenza Re050A, bevallen tot nu toe prima,

gr Jee

 

Ja bevallen goed alleen na 20.000 km zijn er bij mij al 2 versleten waarvan ca 5000 km achter gemonteerd.

Ik rij best door, maar de 'oude' S-01 van Bridgestone gingen toch wel wat langer mee.

 

Gr Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb laatst een stuk gelezen over stille banden. Banden die ca 5-8 db minder geluid produceren dan de overige banden.

Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Nope.

Realiseer je wel dat deze banden die geluidsreductie vooral naar buiten toe halen, dat wil dus niet zeggen dat ze binnen in de auto dus ook 5-8 dB stiller zijn.

Zelf zou ik ze niet monteren, want iedere band is een compromis. Wanneer de geluidsproductie naar buiten toe zoveel lager is (8 dB is heel veel) moet dat haast wel ten koste van andere kwaliteiten (m.n. grip en levensduur) gaan...

Mijn ervaring is helaas dat Passats vrij rumoerig zijn in de wielophanging en daar verander je niet zo heel veel aan, helaas. De rust van mijn vorige auto (Opel Omega 3.0) zal mijn Passat nooit halen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er zitten nu Dunlop SP1 Sport onder, best wel noisie maar een prima grip bij nat en droog weer (ESP staat wel aan). Ik ben zelf een grote fan van Michelins.

Ik heb Dunlop Sportmaxx en wat een herrie maken die dingen.

Ik heb vandaag met een vertegenwoordiger van Dunlop gesproken en nu blijkt dat ze terug naar Duitsland moeten gestuurd worden. Ginds wordt er beslist of de bandencentrale mag omruilen (wachttijd 6 weken). Gelukkig is het bijna winterbandentijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen van lang geleden (10 jaar). Het was toen een echte prijsvechter, voor weinig geld rubber om je velgen. Verder moest je er ook geen eisen aan stellen. Als ik me niet vergis, is het een submerk van Goodyear, een merk waar je helemaal fan van bent of waar je helemaal de balen van krijgt...

Zoek anders eens op Google Duitsland, daar worden ze volgens mij nog steeds vrij veel verkocht. Let dan vooral op lawaai en onbalans, de wegligging en waterafvoer zal wel in orde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De vier merken die er bij mij onder mogen zijn:

-Conti

-Michelin

-Bridgestone

-Uniroyal

 

Tijdens de winter:

-Gislaved

-Nokian

-Conti

 

De rest mag men voor mijn part opfikken. Ik heb een keer de fout gemaakt Vredestein Sportrac 2 te kopen. Het zijn de slechtste banden die ik ooit heb gehad. Voornamelijk was het mis met slijtage, en te slappe wanden (Ik moest met 4 bar rijden voordat het verbruik normaal was). Na 2 dagen op circuit was met 4,5 bar zelfs de buitenkant van elke band OP! Zelfs een set Hancooks met max 2 mm die ik heb gehad waren beter.

 

 

Bridgestone heeft met zijn potenza's zeer goede banden.

Conti = Goed, nooit een verassing. Dit is ook een reden waarom het zeer vaak OEM is bij automobielfrabrikanten.

Uniroyal = Tot nu toe 1 zomer mee gereden. Bevalt zeer goed op mijn 9Jx16H2 keskins.

Michelin = je krijgt een goed product. Jammergenoeg iets duurder dan Conti. Daarentegen heeft michelin waardeloze winterbanden (voor scandinavische winters).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daarentegen heeft michelin waardeloze winterbanden (voor scandinavische winters).

Is de compound (what ever) te hard voor voor scandinavische winters?

Bij mij vorige passie had ik ze eronder liggen in februari in Denemarken, en ze deden het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Michelin kan gewoon geen spijkerbanden maken. Ik heb michelin Ivalo's gehad, maar die dingen waren alles behalve indrukwekkend. Ze verloren spijkers als gekken en ze waren luidruchtig als de ****. Nu zijn het mijn speelbanden geworden, en werken ze fantastisch wanneer je wil spelen op het ijs (goede banden achter, slechte voor om extra veel aandrijving the krijgen :) ) Keer op keer eindigt Michelin in winterbandentests of in de middenmoot of zeer laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De winters in Zweden zijn niet echt te vergelijken met hier, spijkerbanden zijn niet echt nodig, behalve die ene dag per 2/3 jaar wellicht.

 

Voor NL zijn Vredestein, Dunlop, Goodyear standaard winterbanden voldoende. De Michelins scoren idd over het algemeen minder dan hun zomerbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik heb nu bridgestone potenza Re050A, bevallen tot nu toe prima, lekker stil, goede grip in droog EN nat (ik heb ze voor 160 euro per band gekocht in 18 inch)

 

gr Jee

 

Waar heb je die gekocht voor 160 euro??

 

Ik heb ze bij S & G in NUmansdorp gekocht

 

(had verteld dat maatje van me ze voor 160 euro per band in rotterdam kreeg, toen rekende hij mij dezelfde prijs)

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden