Ga naar inhoud

  • 0

welk bandenmerk zal ik nemen??


DennisMH

Vraag

Ik wil nieuwe rs4 velgen 17 inch kopen. Nu zijn er verschillende aanbieders met banden. Een klasse band is erg duur, dus zoek eigenlijk een kwalitatief goede band die net wat goedkoper is.

Heb de volgende banden gezien.

 

Dunlop sport maxx (is deze eu getest???) of de sp01

Interstate van profile

fulda van speedy.

Nexen (markplaats aanbieder)

 

iemand ervaring? en of aanbevelingen of juist een afrader!

ik ben toch wel gehecht aan een stille band met redelijk wat comfort.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nu Dunlop sp01 op mijn 19" liggen en als deze op zijn neem ik ze nooooooit meer wat een k*t band.

Het waterafvoer is ok en de grip ook, maar een lawaai maken die dingen.

Ik heb hier ook al verschillende mensen over gehoord die dit ook hebben.

 

Je moet er wel rekening mee houden dat een goedkoper B merk vaak minder comfort geeft dan bijv een michelin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mee eens zeker niet hier op besparen het is je eerste contact met het wegdek.

Ben zelf ook aan het dubben welke band, zoek eigenlijk een combinatie die goed voelt

met de regen (rij ik ook meestal hard in :embarassed: ) en stil en comfortabel is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mee eens zeker niet hier op besparen het is je eerste contact met het wegdek.

Ben zelf ook aan het dubben welke band, zoek eigenlijk een combinatie die goed voelt

met de regen (rij ik ook meestal hard in :embarassed: ) en stil en comfortabel is...

 

Uniroyal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zelf ga meestal voor p-zero nero als je die hebt gehad wil je bijna niks anders meer. Zijn wel iets aan de hoge kant qua prijs maar wel een super band. Of de goodyear eagle f1 maar deze slijten erg hard. Ik vind zelf dat je beter een paar euro meer moet uitgeven voor een band want het gaat altijd nog om je eigen veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja precies, veiligheid voorop. Ik denk dat ik idd geen goedkopere band ga nemen. Mocht iemand nog iets interessant weten, hoor ik het wel.

 

Ik wil toch een stillere band, want ik heb echt een hekel aan lawaai in de auto.

En de kleine die in de maxi- cosi zit, moet in de stoel blijven zitten en er niet uit beven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Falken FK 452 heb ik ook gehad, best aardige band voor goed prijs hoor, enige nadeel is vond ik bij wat meer slijten van de band het geluid, maakten toch meer herrie naarmate profiel afnam. (welke band niet ?)

 

Ik heb nu bridgestone potenza Re050A, bevallen tot nu toe prima, lekker stil, goede grip in droog EN nat (ik heb ze voor 160 euro per band gekocht in 18 inch)

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het nadeel van de wat goedkopere band is inderdaad wat al word geroepen of je merkt het met regen. Water afvoer moet echt oed zijn vooral op breedde banden. En geluid en ja hoe meer rubber het wegdek raakt hoe meer kans op geluid.

 

Heb zelf onlangs 4x michelin er omgelegd. Was blij dat ik stevige korting kreeg omdat het voor me zelf was. Kreeg nu nog een halve hartverzakking. Maar je merkt het wel. Geen extra banden geluid. Altijd grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden