Ga naar inhoud
  • 1

Ambient Voetverlichting


navi16

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voetruimteverlichting achter is niet standaard en er liggen ook geen kabels. Aansluiten is eenvoudig. Sluit ze parallel aan op de voorste, kabel iets van 1,7m lengte nemen.

Neem wel dezelfde LED versie die er nu in zit voor een uniforme uitstraling.

 

Ambienteverlichting in de sierlijsten van de deuren is te dimmen, ze gaan mee met de dashboard verlichting, links naast de lichtschakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft er iemand ervaring met voetverlichting in een B8?

Mijn GTE heeft het ambient verlichtingspakket (o.a. blauwe strips in de deuren, deurgreep verlichting en voetverlichting voor) maar bij de voetenruimte achter zit geen verlichting.

Is dit makkelijk aan te leggen? Waar onderin de stoel plaats je de verlichting? Waar haal je de stroomvoorziening vandaan?

 

Ik hoor graag jullie reacties en ervaring.

 

Groeten,

Arnaud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voetruimteverlichting achter is niet standaard en er liggen ook geen kabels. Aansluiten is eenvoudig. Sluit ze parallel aan op de voorste, kabel iets van 1,7m lengte nemen.

Neem wel dezelfde LED versie die er nu in zit voor een uniforme uitstraling.

Ambienteverlichting in de sierlijsten van de deuren is te dimmen, ze gaan mee met de dashboard verlichting, links naast de lichtschakelaar.

En hoe geraak je tot voor met je kabeltjes,.

Onder de deurlijsten uiteraard maar wat met de verstelling van je stoelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En hoe geraak je tot voor met je kabeltjes,.

Onder de deurlijsten uiteraard maar wat met de verstelling van je stoelen?

gewoon aan de kabelboom naar je stoel vastmaken met strapbandjes en zorgen dat je genoeg speling hebt met je bekabeling om de stoel te bewegen.

 

bij de set die ik kocht zat er 'n kant - en - klare kabelboom op maat bij, moest er alleen nog 'n extra kabeltje aanmaken voor de Navi16 LED upgrade (ik wacht met smart op de postbode!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

help!

 

zonet de navi16 led modules geplaatst. Wit licht: geen probleem, maar als ik de extra kabel voor het rode licht wil aansluiten op interieurverlichting (ik wou aftakken aan de aansteker, wat ik ook gedaan heb voor m'n verlichte b7 roosters) valt de dashboardverlichting uit zolang ik dat kabeltje er tegen hou?

 

mis ik iets? het "losse" kabeltje van de modules moet toch gewoon doorverbonden worden met de plus van dashboard verlichting, of heb ik het mis??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon aftakken van het boordnet, de unit van de bestuurder zit daar toch zo goed als tegen. Moet ik even kijken welke draad/pin/stekker het is. Is alleszins een grijze draad.

 

Edit

Stekker B pin 12

Aansluitschema staat hier een paar pagina's terug.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de grijze draad van de Dimmer

@, dat klinkt interessant/handiger dan aan het boordnet gaan beginnen te prutsen. ik neem aan dat er maar één grijze draad op die dimmer zit? just in case, welk pin nummer zou dat moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oké... ik heb dus zonet geprobeerd om aan de dimmer af te takken op de grijze kabel.

 

Resultaat: idem dito als toen ik de aansluiting van de sigarettenaanstekerverlichting probeerde (waar dus m'n verlichte roosters ook aftakken). sluit ik de leds aan, dan branden de verlichte roosters, dimmerknop, lichtschakelaar, ... niet meer. Haal ik het eraf dan werkt alles wel normaal.

 

Op hoeveel volt werken die rode leds trouwens? is dat gewoon ook 12 volt, kwestie dat ik het 'n keer kan testen?

 

Nog iets... vergis ik me nu, of is het normaal dat alle leds wit branden? was dat niet de helft witte en de helft rode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oké... ik heb dus zonet geprobeerd om aan de dimmer af te takken op de grijze kabel.

 

Resultaat: idem dito als toen ik de aansluiting van de sigarettenaanstekerverlichting probeerde (waar dus m'n verlichte roosters ook aftakken). sluit ik de leds aan, dan branden de verlichte roosters, dimmerknop, lichtschakelaar, ... niet meer. Haal ik het eraf dan werkt alles wel normaal.

 

Op hoeveel volt werken die rode leds trouwens? is dat gewoon ook 12 volt, kwestie dat ik het 'n keer kan testen?

 

Nog iets... vergis ik me nu, of is het normaal dat alle leds wit branden? was dat niet de helft witte en de helft rode?

 

neen, de 6 grote leds die je ziet zijn de witte, helemaal in het midden van de printplaat zit nog een klein ledje en dat is het rode ledje.

Kan je eens een foto posten van hoe je ze gemonteerd hebt in de unit ? blijkbaar zit je met een kortsluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op pagina 2 zie je een foto van hoe je de aansluiting in de unit moet schuiven.

Kan je ze eens allemaal afkoppelen en dan 1 voor 1 terug aansluiten. Als de eerste die je aansluit al meteen raak is dan probeer je eerst met een andere dan.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heren,

hier een 3AA/b7 2012, zag in VCDS wel de voetverlichting voorbij komen maar is niet geinstaleerd.

Als ik bovenstaande zo lees is daar geen extra module voor nodig maar slechts aansluiten op het boordnet, maar ik heb de boortnet uitvoering met slechts 2 grote stekkers (de witte en de bruine), weet iemand welke stekker en vervolgens welke pin ik moet hebben? (heeft iemand hier trouwens een overzicht van?), dan gaan we ook maar eens winkelen bij alie.

 

grtzzzzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heren,

hier een 3AA/b7 2012, zag in VCDS wel de voetverlichting voorbij komen maar is niet geinstaleerd.

Als ik bovenstaande zo lees is daar geen extra module voor nodig maar slechts aansluiten op het boordnet, maar ik heb de boortnet uitvoering met slechts 2 grote stekkers (de witte en de bruine), weet iemand welke stekker en vervolgens welke pin ik moet hebben? (heeft iemand hier trouwens een overzicht van?), dan gaan we ook maar eens winkelen bij alie.

 

grtzzzzzz

 

T52b 52-polige stekker

pin 50 voetverlichting links (W9) / voetverlichting rechts (W10)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het euvel gevonden!!!

 

de dader zat onder mijn gat! Het extra kabeltje van de led module was gekneld geraakt tussen de metalen behuizing van het lampje en aldus 'n vonkje.

 

zonder deze module aangesloten werkte de drie overigen meteen nadat ik de boel op de dimmer had aangesloten. Kabeltje opnieuw solderen en isoleren. Vervolgens flink wat duct tape rond connector en bijgesoldeerde kabel alvorens het kreng er weer in te proppen. Ben ik de enige die zo hard heeft gevloekt om die dingen erin en eruit te krijgen (ik heb het dus over die lampbehuizingen in de uitsparingen)?

 

Anyway, bij deze: Het wérkt!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef toe... Dat verdient nu toch wel 'n biertje! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden