Ga naar inhoud

ka0191

Members+
  • Aantal items

    149
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over ka0191

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Hoorn
  • Naam
    Willem

Overige

  • Vagcom
    ja

Recente bezoekers van dit profiel

760 profielweergaven

ka0191's Achievements

71

Community reputatie

1

Community Answers

  1. ka0191

    Soort knak op drempels

    Deze dus En hier een tientje goedkoper https://www.autodoc.nl/trw/2196760
  2. Gaat het inmiddels beter met de 98, of wordt het toch een gevalletje vastzittende / stroeflopende wastegate?
  3. ka0191

    Soort knak op drempels

    Ook gehad, en mezelf blind naar gezocht.. Achterste silent blocks van de voor draagarmen vervangen en opgelost, kosten geen drol, en eindelijk rustig in de auto,, rubbers lijken in orde en niets aan te zien, ook met bandenlichter ertussen getest,, maar bleken toch de oorzaak van knakken bij drempels en andere oneffenheden. Durf er bijna een weddenschap op te zetten dat dat bij jouw ook de oorzaak is.. Grtzz
  4. http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/43251-opeens-storingen-abs-en-stabiliteit-probleemoplossing/ pfff
  5. Tsja, alle lucht die je radiator gebruikt moet eerst door de condensor.. en die werkt nu als een rem op de doorstroming. Dus je redenering lijkt logisch..
  6. ka0191

    DSG probleem.

    B7 uit 2012, bij 140.000 defect gegaan, wel alle onderhoud altijd bij VW gedaan....
  7. ka0191

    DSG probleem.

    kijk even of je een paar druppels olie onder de auto hebt.. zo Ja... Mechatronica defect., intern lek waardoor het kleine beetje olie dat erin zit eruit geperst wordt,. ook gehad.., naar de dealer.. zat bij mij een aardige coulance op..
  8. Top gedaan, en nog gratis ook..ik dacht dat ik goedkoop uit was met vervangen van beide sensoren achter voor 15euro , maar van Gratis ga ik niet winnen
  9. Hey Dexter.. Dat is toevallig, ik heb een week geleden precies dezelfde storing gehad, Dus wiel eraf, lager eraf zaakje gedemonteerd want ik had ook het vermoeden dat het in de ABS ring zat, niets aan te zien en zaakje maar weer gemonteerd.. Melding stond er nu continue in en niet meer weg te krijgen...dan zal het wel een draadbreuk zijn, echter als ik advance measures kijk en een slinger aan het rechter achterwiel geef zie ik dat VCDS wel een signaal krijgt (6km/h) In Advanced measures in ABS brakes kan je elke sensor afzonderlijk op snelheid signaal testen, dus even stapvoets rijden door de straat en wat blijkt......., komt er van de linker achter sensor geen signaal.. Bij adv measurement komt dat er haarfijn uit... Linker sensor vervangen, probleem opgelost.... grtzzzzzzzzzzzzzz
  10. Nope, ineens was het er... en inmiddels is de oplossing ook al gevonden.......... Een trillende benzine leiding........... say what............. ja een trillende benzine leiding.......... Auto op de brug, motor toeren laten draaien en nogmaals alle hitteschilden controleren, en eenmaal achter onder de auto gekomen raakt mijn maat de benzineleiding aan en ineens is het geluid weg.....er komen twee benzine slangen uit de tank rechts achter, en een van deze twee trilt behoorlijk. Deze slangen komen uit de tank en vanuit de taken met een haakse koppeling naar voren, Beide slangen allemaal in de juiste klemmen en bevestiging, maar bij het genoemde toerental gaat een van de slangen vibreren op een dusdanige manier dat je dat binnen hoort.. Even met een tywrap de leidingen aan elkaar verbonden en geluid is weg,,, van de week maar even een extra klemmetje ertussen... Wel vreemd, want als je je hand op de leiding legt gaat inderdaad bij het genoemde toerental de leiding tekeer, het is achter bij de tank dus ik neem aan dat het iets met drukverschillen moet zijn... Bijzonder is het wel, maar probleem opgelost... Grtzzz
  11. Amigos Mijn Passat 1.4 tsi dsg heeft een hinderlijke trilling die tijdens het rijden telkens hoorbaar is. Tussen de 1500 en 2000 rpm hoor je binnen een hinderlije geluid, het lijkt wel of er een hitte schild los zit.. mara die zijn allemaal gecontroleerd en zitten vast... het feit dat de dsg telkens bij deze rpm door schakelt maakt dat je het gedreun vrijwel continue hoort.. Uiteraard kunnen we de bak tunen waardoor de rpm wijzigd en de bak bij een hoger toerental schakelt, maar dat neemt de oorzaak niet weg.. Iemand een idee?
  12. ka0191

    DSG 7: STOP

    zal aardig in de papieren gelopen hebben denk?
  13. ka0191

    DSG 7: STOP

    Lees maar even hier..
  14. ik heb ook een 2012, heerlijke auto met alles erop en eraan, DSG schakeld super, wel na een nieuwe mechatronica (schakelrobot van de 7 versbak). maar die werd volledig onder garantie vervangen, net als de ketting, spanner en nokkenasversteller..., en toen stond die van mij al op 149000.. Dus goed kijken wat je koopt mbt schade oid, en genieten van je passie...., elke auto heeft wel wat, en de horror verhalen over pon zijn talrijk, ook ik was huiverig maar heb inmiddels een andere mening.. en die is puur gebaseerd op eigen ervaring... Grtzzzzzz
  15. een de stof ervan af blazen ..... wat is het uiteindelijk geworden en wat zijn je ervaringen tot nu toe?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden