Ga naar inhoud

  • 0

PASSAT 3C TDI terugroep aktie VW!!


3errors

Vraag

Zal natuurlijk niet in Nederland gaan gebeuren :angry: , maar wie weet...

 

Onderstaande van 'onze' Duitse tegenhanger geplukt.

 

Ich bin heute über folgende interessante Neuigkeit gestolpert, welche ich Euch auf keinen Fall vorenthalten möchte.

Volkswagen lässt in England alle anfälligen PPD Elemente mit einer Feldaktion (23H9) tauschen.

(Seit dem 01.10.2010 gibt es nämlich überarbeitete PPD Elemente!)

 

Hier ein Auszug aus dem Anschreiben.

... This is a brief précis of the VW UK Service Action 23H9 regarding Piezo pump injectors.

 

The repair instructions are contained in Technical Product Information (TPI) transaction number 2027647

 

This applies to 2.0TDI PD Golf, Passat, and Touran with PD Piezo Injectors

 

There are approximately 78,800 (model years 2006 – 2010) affected vehicles in the UK.

 

Owners will receive communications from Volkswagen UK on a phased basis.

 

The following vehicles with the engine codes listed are affected.

 

Passat 3C 2006-2008 with the BKP, BMA, BWV, BVE, BKP, BVE, BMA, BWV, BMR, and BUZ engines

 

Golf 5 2006-2009 with the BMN engine

 

Touran 2006-2010 with the BMN engine

 

Technical background

 

On some vehicles with the 2.0l TDI engine, deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Not all vehicles are affected by this campaign! On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced. Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit.

 

Parts to be fitted as part of this campaign.

 

1x Campaign 23H9 sticker 000 010 006

1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M

4x Adjustment screw WHT 000 530

5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01

8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A

4x Pump injectors

 

If the vehicle is listed in the system as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker):If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry “23H9 date/stamp” in the service schedule under “Space for workshop entries”.

 

campainsticker.jpg

 

If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted, carry out the work according to the repair instructions.

 

Identifying the potentially faulty injectors.

 

Remove cam cover and check the part number –see arrow- on the pump injector element. All pump injector elements with the part number 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced. All other pump injector elements are correct and must not be replaced.

 

faultypiezoinjectors.jpg

Ich war heute schon mal so nett und habe Autobild sowie das KBA informiert, mit der bitte um Klärung warum diese Feldaktion nicht auch für Deutschland gilt.

 

out.jpg

Zou mogelijk een hoop ergenis schelen bij de eigenaren :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou..vanmorgen me passie naar pouw deventer gebracht.

 

Conclussie 3 van de 4 verstuivers niet goed (1 wist ik al dat ie vervangen was namelijk niet verteld maar ze zagen het wel)

 

Ze gaan opnieuw binnenkort afspraak plannen...want...geen verstuivers meer op voorraad..kan eve duren.

 

Dus eve wachten tot er weer nieuwe verstuivers binnenkomen en dan worden er 3 vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vanmiddag ook maar eens een afspraak gemaakt. Einde van de maand gaan ze controleren of er bij mij ook wat vervangen mag worden. Ik ben benieuwd. Het zou wel fijn zijn want de mijne zijn sinds de vorige vervanging alweer 80k oud. De vraag is alleen of ik twee jaar geleden het slechte type gemonteerd heb gekregen of al gemodificeerde. In het laatste geval krijg ik bij deze actie niks. Wel grappig, ik hoopte altijd de gemodificeerde te hebben maar nu hoop ik ineens dat ik het oude type heb. :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook bij mij zijn er vandaag 4 nieuwe verstuivers geplaatst.

Zal morgen eens kijken of ik ook verschil verneem.

Ik heb nu zelf 100000 met de auto gereden en nog nooit een probleem gehad met de oude verstuivers, dus als het goed is krijg ik dat nu helemaal niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:D netjes net gebeld door Pouw Deventer..niet verwacht toch gekregen een levering van nieuwe mooie verstuivers bij hun.

 

Vrijdag gaat mijn passie er heen voor het moment van de waarheid..3 nieuwe verstuivers..want 1 was al goed(vervangen)

 

Donderdag eerst naar mijn eigen garage omdat zijn achterwisserarm is gebroken..de winter heeft zijn spoor achtergelaten..helaas een gestorven achterwisserarm.

 

Moge wij van de pomverstuiver goden danken en ons weer vele passie kilometers mogen genieten vanaf vrijdag :)

 

En inderdaad ozzy en downloader hadden alle verstuivers gestolen voor mijn bezoek...ze kregen opvallend veel passatforum mensen opeens over de vloer.... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moge wij van de pomverstuiver goden danken en ons weer vele passie kilometers mogen genieten vanaf vrijdag :)

En inderdaad ozzy en downloader hadden alle verstuivers gestolen voor mijn bezoek...ze kregen opvallend veel passatforum mensen opeens over de vloer.... :lol:

 

Amen!

 

Namens thedownloader en mezelf zeg ik sorry :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:oops: , ik denk dat Martin (Thedownloader) en ik, alle verstuivers (8 stuks) hebben opgemaakt in Deventer. :mrgreen:

Ik had al zo'n idee dat ze wel eens snel door de voorraad heen zouden kunnen zijn vandaar dat ik niet lang heb gewacht met het maken van een afspraak :mrgreen:

Wat me opvalt is dat ie duidelijk zuiniger rijdt. Vandaag zelfs 1:20.6 en dat met winterbandjes. Wat ook anders is is dat bij koude motor deze eerst een poosje op 900-950 rpm draait. Heeft ie voor de wissel nooit gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat ook anders is is dat bij koude motor deze eerst een poosje op 900-950 rpm draait. Heeft ie voor de wissel nooit gedaan.

Is volgens mij normaal voor een VW diesel. Als het echt koud is, en alle verbruikers staan aan, dan kan het bij mij tot wel 11-1200 rpm oplopen in het begin. Idem bij regenereren, dan wil het stationair toerental ook wel hoger zijn, maar dan niet zo veel.

(Ik heb wel een hele andere motor, maar toch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu 3000 km gereden met de nieuwe pd's en wat me opvalt is dat ie met rustig rijden niet veel zuiniger is maar wel met pittig doortrekken en rijden met 120/ 130 duidelijk minder verbruikt dan voorheen. Ik zag voorheen het verbruik dan significant, (sorry heb er effe geen ander woord voor) toenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
MMmm, net even gebeld met mijn dealer na aanleiding van de meeting afgelopen zondag (kreeg toen te horen van de terugroepactie). Mijn passat 2006 2.0 tdi valt er niet in. Zitten volgens hen de juiste al in.

 

Een BMP komt niet in aanmerking voor deze terugroepactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Morgen worden 3 verstuiver door pouw deventer vervangen..heb alleen een vraag...komen er dan weer gewoon siemens verstuivers in?(evt partnummer)of ander merk ^^ gewoon even technisch nieuwschierig

 

Er komen verbeterde Siemens verstuivers in, voor zover ik weet iig... Deze schijnen goed te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Morgen worden 3 verstuiver door pouw deventer vervangen..heb alleen een vraag...komen er dan weer gewoon siemens verstuivers in?(evt partnummer)of ander merk ^^ gewoon even technisch nieuwschierig

 

Heb jij een mocca bruine 3C Sedan, met chrome deurhendels en een rechte sier uitlaatstuk?

 

Edit: Was iemand anders, jij hebt een Variant, heb net effe in je topic gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ozzy, ik zei toch dat ze in Enter niet zo waren.. ik kan het weten, heb er familie wonen..

 

Kijk is hoe laat ik dat zei en wat er bij edit staat.

 

Hoezo zijn ze zo niet in Enter? Wonen daar geen johhnies dan? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
^^ elk dorp/stad heeft zijn sjonnies..(zelf geen sjonnie.. :lol: )

 

Trouwens wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe verstuivers in de passat...nog noemenswaardige verschillen in het rijden?

 

Zoals rustigere moter? zuiniger? sneller optrekken?

 

Ben gewoon nieuwschierig :)

Ronnie, als je de moeite neemt om een paar posten terug te bladeren staan er genoeg ervaringen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:) me passie weer terug! \o/ met 3 nieuwe verstuiver (1 was al vervangen)

Zeer netjes en deskundig daar bij pouw te woord gestaan.

 

1e opmerking : ik had onder de 20.000 toeren totaal geen trekkracht..nu..weet niet wat ze hebben gedaan maar voel geheel geen turbo gat meer..hij vliegt vooruit! zeer prettig.

 

En ze hadde me gewezen op mijn velgen zaten verkeerde boute op..moeste bol-konisch zijn..zijn ook vervangen.

 

Nu maar kijke wat verbruik gaat doen..zeer happy passie driver nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:) me passie weer terug! \o/ met 3 nieuwe verstuiver (1 was al vervangen)

Zeer netjes en deskundig daar bij pouw te woord gestaan.

 

1e opmerking : ik had onder de 20.000 toeren totaal geen trekkracht..nu..weet niet wat ze hebben gedaan maar voel geheel geen turbo gat meer..hij vliegt vooruit! zeer prettig.

 

En ze hadde me gewezen op mijn velgen zaten verkeerde boute op..moeste bol-konisch zijn..zijn ook vervangen.

 

Nu maar kijke wat verbruik gaat doen..zeer happy passie driver nu.

 

20.000 toeren? je bedoeld 2000 toeren zeker.. :)

 

Ik merkte idd ook dat die onderin wat beter is geworden, maar zo heel veel merk ik niet. Koude motor is die alleen stukken stiller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden