VWHIGH Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Wat een ellende van siemens toch hier Ik wil graag een passat highline bj 2005 kopen en jawel motorcode is BKP en km stand 210000 . Is het nog verstandig om een passat met bkp blok te kopen ? Turbo en oliepomp is al vervangen door de laatste eigenaar en zie geen pompverstuivers in de onderhoudshistorie staan . Graag advies met mijn eerste VW. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bootje_Ronald Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Allereerst welkom hier. Iedere auto heeft z'n plussen en z'n minnen, dat hou je toch. Je kunt ook in je achterhoofd houden dat er zat auto's met dergelijke code rondrijden die geen problemen hebben. Kun je iets van garantie afspreken? Succes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWHIGH Geplaatst 10 maart, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Allereerst welkom hier. Iedere auto heeft z'n plussen en z'n minnen, dat hou je toch. Je kunt ook in je achterhoofd houden dat er zat auto's met dergelijke code rondrijden die geen problemen hebben. Kun je iets van garantie afspreken? Succes! Nee , garantie is niet mogelijk . Is het echt zo' n zorgkind dat 2.0 tdi blokken ? ik wil eventueel mijn borg doneren als ik maar ellende met blok kan vermijden . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3errors Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Ik heb er ook één... In 2010 gekocht zonder garantie en nog nooit heeft die me laten staan (knock on wood) Garantie is zekerheid Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Je hebt je in ieder geval van te voren er al in verdiept, dat is een dikke plus waard. Als je hem koopt hou in je achterhoofd dat je wat extra apart legt voor als er iets komen gaat. Coulance hoef je van pon niet op te rekenen. Meen ook dat de verstuivers tot 200.000km ging, pin me er niet op vast. Misschien is het ondertussen 250.000km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Willem nunspeet Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Het is lastig om hier een advies over te geven, problemen zijn bij de BKP specifiek de verstuivers, bij mij is er eentje vervangen bij 179.000 km (zonder coulance) en ik sta nu al op 218.000 zonder problemen. Verdere pijnpunten zijn het stuurslot, handremschakelaar, kettingmodule oliepomp (is bij jou al gemodificeerd, scheelt 2000 euro) tandempomp en de tankpomp. Het is heel belangrijk wanneer de historie klopt. Bij twijfel zou ik gewoon nog even verder kijken, de 1.9 Tdi bijv staat als heel betrouwbaar en duurzaam bekend. Laat je nooit verleiden door een mooi interieur en allerlei accessoires, wanneer er een kl-te motor inzit waarmee je 's avonds stil komt te staan dan is de alarm verlichting de enige accessoire waar je nog wat aan hebt..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ronald81 Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Zelf ook een BKP, teller staat nu ook al boven de 200.000... Hele fijne auto, heeft me nog nooit laten staan... Zou hem zo weer kopen (bij wijze van dan) Enige nadeel is de navigatie, die wordt eruit gestolen, maar daar heeft elke 3C motorcode last van Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWHIGH Geplaatst 10 maart, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Bedankt voor de reacties. En de 1.9 tdi dan , trekt die wel met 1400 kg ? Zware bak met 105 pk dat is niet fijn neem ik aan en dan volladen met dakkoffer erbij , noodoptrek tijdens een inhaal manouvre in griekenland ? Zo te zien geen passat voor mij . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kanerr Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Een 1.9tdi kan je ook chippen he, dan heb je ook +-140PK. Rijdt hij ook erg lekker neem ik aan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3errors Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Met een goede chip zit op/net boven het vermogen van een 2.0 TDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Tja als een auto het 210.000 volhoudt dan zal het toch geen maandagmorgen exemplaar zijn? Just my 2 cents Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerdtdi Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Ach alles kan kapot, ik heb ook een bkp. Heeft me al veel gekost, maar bij de een gaat het kapot bij de ander blijfr hij door lopen. Olie pomp is al vervangen, nou wat houdt je tegen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blaauwwiekel Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Als je ziet hoe verschrikkelijk veel van die dingen omrijden, nou dan valt genoeg mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kanerr Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Je kan het ook zo zien: (bijna) iedereen die een probleem krijgen met hun uito posten dit op een forum, maar wanneer hun auto het prima doet wordt er niks over gezegd. Er rijden zoveel 2.0tdi's rond, en als hij al boven de 2 ton zit, hoef je je lijkt mij geen zorgen te maken want de meeste gaan rond de 160k kapot. Natuurlijk blijft het geluk! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Idd, wat Kaner zegt.. De vraag is wat/hoe rijden de probleemloze BKP's anders dan de probleemauto's.. Wel/geen longlife, teveel kort stukjes? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
San_TFSI Geplaatst 12 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 Bedankt voor de reacties. En de 1.9 tdi dan , trekt die wel met 1400 kg ? Zware bak met 105 pk dat is niet fijn neem ik aan en dan volladen met dakkoffer erbij , noodoptrek tijdens een inhaal manouvre in griekenland ? Zo te zien geen passat voor mij . Je moet ook niet met de auto naar Griekenland gaan Kennis van mij rijdt met 4 pers, met een hele grote caravan, achter een Superb 1.6 TDI Greenline.. en volgens hem trekt die dat beter als zijn vorige auto, een Mondeo 2.0 turbodiesel. Dus als dat gaat, gaat het met een 1.9 zeker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Grayson Geplaatst 12 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 Zou geen BKP kopen, had ook alle problemen hier gelezen en toch de gok genomen. Al die problemen heb ik in het jaar na aankoop gehad. Liever iets bijleggen voor een 2007 model Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gurby Geplaatst 12 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 Als ik een 3C zou kopen met dieselmotor, werd het er één met een 4-letterige motorcode (dan heb je volgens mij een commonrail blok). Maar ieder mag het voor zichzelf weten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
San_TFSI Geplaatst 12 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 Idd, wat Grayson zegt, als je de gok neemt en bereid bent de onkosten te pakken als je ze krijgt, kan je misschien beter dat geld vooraf investeren in een jongere auto zonder die kwaaltjes. financieel scheelt het dan niet zo heel veel, maar wel veel ongemak en irritatie. Het is misschien niet zo dat alle BKP's zo erg zijn maar de kans is iig zeer aanwezig, en een stuk hoger dan bij de latere types. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 12 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 Als je eraan kan komen voor een leuke prijs zou ik het gewoon doen. De verstuiverproblematiek kent intussen een coulance regeling. en er zijn er zat die geen problemen hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 13 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2012 Wat een ellende van siemens toch hier Ik wil graag een passat highline bj 2005 kopen en jawel motorcode is BKP en km stand 210000 . Is het nog verstandig om een passat met bkp blok te kopen ? Turbo en oliepomp is al vervangen door de laatste eigenaar en zie geen pompverstuivers in de onderhoudshistorie staan . Graag advies met mijn eerste VW. Wij kochten ook een 3c 2.0 tdi van 2006 zo'n 6 weken geleden en deze heeft blijkbaar ook een BKP, km stand is nu 163.500 dacht ik, misschien wel iets meer mja hij rijd wel erg fijn, ALS je er 1 koopt moet je de verhalen over dit blok niet meer gaan lezen, dan krijg je slapeloze nachten iedereen zegt nu wel de common rail motor is beter dan de PD maar.. de commonrail is er ook maar pas sinds 2008, zou me niks verbazen als daaruit ook problemen zouden komen, ik weet wel dat er laatst een modificatie was voor de 2.0 tdi CR, maar wat het precies was weet ik niet. Elke nieuwe blok heeft de eerste jaren problemen, vergeet niet dat in '95 de 1.9 TDI ook een probleem motor was, pas na '99 was het een goed blok, wij hebben namelijk 11 jaar in een vw bora 1.9tdi uit '99 gereden, en die heeft nog nooit echt problemen veroorzaakt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusTG Geplaatst 13 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2012 Ik zou er gewoon een kopen.. je mag die van mij kopen.. Ik hoef nog maar 5 km naar mijn werk te rijden.. hij is nu overbodig.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten