Ga naar inhoud

Wel of Niet een BKP Highline kopen


VWHIGH

Aanbevolen berichten

Wat een ellende van siemens toch hier :!:

 

Ik wil graag een passat highline bj 2005 kopen en jawel motorcode is BKP en km stand 210000 .

 

Is het nog verstandig om een passat met bkp blok te kopen ?

Turbo en oliepomp is al vervangen door de laatste eigenaar en zie geen pompverstuivers in de onderhoudshistorie staan .

 

Graag advies met mijn eerste VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom hier. Iedere auto heeft z'n plussen en z'n minnen, dat hou je toch. Je kunt ook in je achterhoofd houden dat er zat auto's met dergelijke code rondrijden die geen problemen hebben. Kun je iets van garantie afspreken?

 

Succes!

 

Nee , garantie is niet mogelijk . Is het echt zo' n zorgkind dat 2.0 tdi blokken ? ik wil eventueel mijn borg doneren als ik maar ellende met blok kan vermijden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt je in ieder geval van te voren er al in verdiept, dat is een dikke plus waard. Als je hem koopt hou in je achterhoofd dat je wat extra apart legt voor als er iets komen gaat. Coulance hoef je van pon niet op te rekenen. Meen ook dat de verstuivers tot 200.000km ging, pin me er niet op vast. Misschien is het ondertussen 250.000km

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is lastig om hier een advies over te geven, problemen zijn bij de BKP specifiek de verstuivers, bij mij is er eentje vervangen bij 179.000 km (zonder coulance) en ik sta nu al op 218.000 zonder problemen. Verdere pijnpunten zijn het stuurslot, handremschakelaar, kettingmodule oliepomp (is bij jou al gemodificeerd, scheelt 2000 euro) tandempomp en de tankpomp. Het is heel belangrijk wanneer de historie klopt. Bij twijfel zou ik gewoon nog even verder kijken, de 1.9 Tdi bijv staat als heel betrouwbaar en duurzaam bekend. Laat je nooit verleiden door een mooi interieur en allerlei accessoires, wanneer er een kl-te motor inzit waarmee je 's avonds stil komt te staan dan is de alarm verlichting de enige accessoire waar je nog wat aan hebt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ook een BKP, teller staat nu ook al boven de 200.000...

Hele fijne auto, heeft me nog nooit laten staan...

Zou hem zo weer kopen (bij wijze van dan) ;)

 

Enige nadeel is de navigatie, die wordt eruit gestolen, maar daar heeft elke 3C motorcode last van ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

En de 1.9 tdi dan , trekt die wel met 1400 kg ? Zware bak met 105 pk dat is niet fijn neem ik aan en dan volladen met dakkoffer erbij , noodoptrek tijdens een inhaal manouvre in griekenland ? Zo te zien geen passat voor mij :( .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het ook zo zien: (bijna) iedereen die een probleem krijgen met hun uito posten dit op een forum, maar wanneer hun auto het prima doet wordt er niks over gezegd. Er rijden zoveel 2.0tdi's rond, en als hij al boven de 2 ton zit, hoef je je lijkt mij geen zorgen te maken want de meeste gaan rond de 160k kapot.

 

Natuurlijk blijft het geluk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

En de 1.9 tdi dan , trekt die wel met 1400 kg ? Zware bak met 105 pk dat is niet fijn neem ik aan en dan volladen met dakkoffer erbij , noodoptrek tijdens een inhaal manouvre in griekenland ? Zo te zien geen passat voor mij :( .

 

Je moet ook niet met de auto naar Griekenland gaan ;)

 

Kennis van mij rijdt met 4 pers, met een hele grote caravan, achter een Superb 1.6 TDI Greenline.. en volgens hem trekt die dat beter als zijn vorige auto, een Mondeo 2.0 turbodiesel. Dus als dat gaat, gaat het met een 1.9 zeker ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, wat Grayson zegt, als je de gok neemt en bereid bent de onkosten te pakken als je ze krijgt, kan je misschien beter dat geld vooraf investeren in een jongere auto zonder die kwaaltjes. financieel scheelt het dan niet zo heel veel, maar wel veel ongemak en irritatie.

Het is misschien niet zo dat alle BKP's zo erg zijn maar de kans is iig zeer aanwezig, en een stuk hoger dan bij de latere types.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende van siemens toch hier :!:

 

Ik wil graag een passat highline bj 2005 kopen en jawel motorcode is BKP en km stand 210000 .

 

Is het nog verstandig om een passat met bkp blok te kopen ?

Turbo en oliepomp is al vervangen door de laatste eigenaar en zie geen pompverstuivers in de onderhoudshistorie staan .

 

Graag advies met mijn eerste VW.

 

Wij kochten ook een 3c 2.0 tdi van 2006 zo'n 6 weken geleden en deze heeft blijkbaar ook een BKP, km stand is nu 163.500 dacht ik, misschien wel iets meer mja hij rijd wel erg fijn, ALS je er 1 koopt moet je de verhalen over dit blok niet meer gaan lezen, dan krijg je slapeloze nachten :mrgreen: iedereen zegt nu wel de common rail motor is beter dan de PD maar.. de commonrail is er ook maar pas sinds 2008, zou me niks verbazen als daaruit ook problemen zouden komen, ik weet wel dat er laatst een modificatie was voor de 2.0 tdi CR, maar wat het precies was weet ik niet.

 

Elke nieuwe blok heeft de eerste jaren problemen, vergeet niet dat in '95 de 1.9 TDI ook een probleem motor was, pas na '99 was het een goed blok, wij hebben namelijk 11 jaar in een vw bora 1.9tdi uit '99 gereden, en die heeft nog nooit echt problemen veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden