Ga naar inhoud

gurby

Members+
  • Aantal items

    1304
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

gurby won de laatste dag op april 17

gurby had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

24 Excellent

Over gurby

  • Verjaardag 22-12-1982

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    prov Utrecht
  • Naam
    Gerben

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Nee geen alternatief gevonden, met name omdat op de originele VW tube ook niet staat wat erin zit.... dus hoe vind je dan iets vergelijkbaars? Ik las wel een test ergens van iemand die wat andere vetten had geprobeerd maar de indruk had dat die meer viezigheid aantrokken. Ik ga binnenkort eerst wel even de dealer vriendelijk aankijken....
  2. Ach, het gros van de auto's heeft nergens last van denk ik, anders zou je er ook op dit forum wel meer over lezen.... Als je googled op 'wassereinbruch panoramadach passat' lees je wel meer verhalen van Duitsers die met hetzelfde issue kampen. En VW heeft ook een dealer instructie waar dus als laatste redmiddel in staat het vervangen van het frame. Maar hey JanSL, wie dan leeft wie dan zorgt! De kans is het grootste dat je er geen last van gaat krijgen, schat ik zo in.
  3. Laatste 2 foto's. Bij vragen laat maar weten! Ik kom niet iedere dag op dit forum maar ik reageer zsm.
  4. Hoi allen, Jaren geleden alweer dat ik een Passat had, nu een Alhambra modeljaar 2012, maar ik kijk hier af en toe nog wel. Ook rondom mijn panoramadak lekkage problemen heb ik hier gezocht, maar niet bar veel info gevonden, dus ik ga mijn verhaal hier even delen. Wie weet heeft iemand er wat aan. Het probleem dat ik had, komt ook veelvuldig bij andere VAG auto's voor en zeker ook de Passat, getuige alles wat ik op Duitse fora heb gevonden. Alle panoramadaken zijn ongeveer hetzelfde, onderdelen en nummers zullen verschillen omdat ze natuurlijk ook bij de vorm van het dak horen
  5. gurby

    lekkage A stijl

    Ook een manier om je lekkage op te lossen Veel plezier met je nieuwe wagen!
  6. gurby

    lekkage A stijl

    Hebben jullie dit probleem nog steeds? Helaas heb ik ook ervaring met een lekkend panoramadak, er zit een ontwerpfout in het frame. Zie mijn bijdrage hierover in een ander topic.
  7. Helaas is een ander (zelfs nieuw) dak toch niet altijd een oplossing, ik voor jou dat je de komende jaren geen problemen meer hebt. Mijn Seat Alhambra 2012 lekt ook. Het frame is heel slecht van al die panoramadaken, hij lekt op de afdichting tussen de dwars en langsliggers. Metaal en kunststof zijn verlijmd en dat gaat loslaten. Op motor-talk.de is een lang forum, dit komt zelfs voor bij daken die pas een jaar oud zijn. Het wordt vaak tijdelijk opgelost door Captain Tolley's, een goedje uit de scheepvaart dan in kieren kruipt en afdicht, kun je van bovenaf toedienen. Heb ik ook geda
  8. gurby

    Accu loopt leeg, lekstroom?

    Heb 3 dagen geleden een nieuwe accu (Varta F19) geplaatst, en die zaterdag na 2 korte ritjes even aan de lader (CTEK MXS 5.0) gehangen tot ie helemaal vol zat. Een uurtje na afkoppelen lader las ik met de multimeter 12,77 volt af, dit was zaterdagochtend. Auto op slot (inclusief af fabriek alarm) en niet meer aan gezeten, zondagmiddag gaf de multimeter 12,6 volt aan. Weer op slot en niet aan gezeten. Vanochtend was het 12,44 volt en de lader er maar weer aan gehangen. Betreft een modeljaar 2012 Seat Alhambra 2.0 TSI, inclusief af fabriek alarm en standkachel. Hebben die beide een eigen ac
  9. Inmiddels DCC ingebouwd, en het werkt! Komende tijd maar eens ontdekken hoe het precies rijdt, het verschil tussen de comfort en sport zijn goed merkbaar op bv drempels maar ook bij bochten, optrekken en afremmen... en het stuur werkt zwaarder en lichter. Dank aan mijn ongeveer-buurman Rob (@Passat Rdi) voor het meedenken in het traject en bij de VCDS config! Paar plaatjes voor een indruk.
  10. Wil binnenkort beginnen met DCC plaatsen. Ik zit nog even te kijken naar de aanslagrubbers die ik ga gebruiken, bij hergebruik van mijn huidge Sportfahrwerk (G03) veren, zie bijgaande tabel met wat details uit de reparatie handleiding (wielhoogte standen leeggewicht) en ETKA (benodigde aanslagrubbers per uitvoering). Wat ik interessant vind is om te zien dat bij de sport uitvoering de auto voor en achter op dezelfde hoogte staat en bij overige staat de achterkant iets hoger. Welke aanslagrubbers zou ik het beste kunnen gebruiken, bij hergebruik van mijn Sport veren? Die bij de sport
  11. Ik kwam dit tegen, is dit geen geldklopperij? In de SSP 406 staat duidelijk dat bij twee of meer foutcodes de elektr. dempers in spanningsloze safe mode gaan en functioneren zoals een normale demper. Dan kun je toch de module 14 uitvinden in je Gateway en niks aan de hand? https://www.vagshop.nl/products/VW-Passat-(B7)-Passat-CC-KW-Elektronische-demping-annuleringskit-.html
  12. En als je nou nóg verder verlaagd met andere veren van bv H&R of Eibach, verander je dan niets aan je aanslagrubber boven de schokdemper? Blijft dat de versie die bedoelt is voor de standaard veren?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden