Nou, daar gaan we.... het noodlot heeft toegeslagen. De W8 heeft grote problemen.
Het begon vorige week, stotteren bij lage toeren, minder vermogen bij accelereren. het gele lampje op het dashboord branden....k#T !
Bij Steef (Xtreme Tuning) langs geweest om de auto uit te lezen en gaf een storing op de nokkenas sensor.
Effin, hij moest even nazoeken wat de storingscode precies inhield en zou me daar over terugbellen.
Kwam terug met de mededeling dat waarschijnlijk één van de twee, misschien alletwee de nokkenas sensors overleden waren en misschien zelfs ook de krukas sensor. ca. Eu.80,= per stuk en inbouwen. Ik was er niet zeker op, dus toch nog maar even naar de dealer gereden om te horen hoe die er in stond. Verteld dat de auto 'bokte' bij stationair en vermogen miste bij acceleratie. Onder de stekker was het advies. De monteur (één van de oudere mannen die daar rond loopt) begon heel voorzichtig, maar de mededeling welke hij had was; waarschijnlijk moet de auto, gezien de leeftijd en Km.stand een ketting revisie gaan krijgen en dat zou 'prijzig' worden. Terug naar de balie en de mannen gingen als team aan de slag om de kosten te beramen. een kopje koffie later kwam de baliemeneer naar de koffie corner met de offerte. Eindordeel; Complete ketting revisie, onderdelen Eu. 2900,= / arbeid Eu. 2600,= grote totaal: Eu.5500,= als 'voorzichtige schatting'.
Thuis gekomen en een beetje van de schrik bekomen en mijn opties eens gaan bekijken.
Ik heb Steef een mailtje gedaan met de bevindingen van de dealer en gevraagd of hij hier ook eens z'n gedachten over wil laten gaan en een kosten beraming wil maken. In afwachting van antwoord..... Word vervolgt.
Ondertussen het internet opgedoken om te kijken of er nog meer opties zijn om mijn -op dit moment bijna dode- W8 weer tot leven te wekken.
Eu.3500,= voor de ruilmotor / Eu.700,= voor het inbouwen / ik schat ca. 300,= voor het ophalen en brengen maakt totaal Eu.4500,=.
Een complete ruilmotor voor 1000,= minder dan 'slechts' een kettingrevisie bij de dealer......
Wat denken jullie? Te mooi om waar te zijn of een serieuze optie ?
Er staan meer dergelijke advertenties op Ebay.de voor, onder andere Eu.5500,= totaal maar dan met een jaar garantie op de motor en het werk. Ik ben even volledig numb op het moment en weet niet goed hoe, wat en waar te gaan.
Of hebben jullie soms nog andere suggesties? Ik sta voor alles (na ja het meeste) open op dit moment...
Vraag
DenV5Passat
Nou, daar gaan we.... het noodlot heeft toegeslagen. De W8 heeft grote problemen.
Het begon vorige week, stotteren bij lage toeren, minder vermogen bij accelereren. het gele lampje op het dashboord branden....k#T !
Bij Steef (Xtreme Tuning) langs geweest om de auto uit te lezen en gaf een storing op de nokkenas sensor.
Effin, hij moest even nazoeken wat de storingscode precies inhield en zou me daar over terugbellen.
Kwam terug met de mededeling dat waarschijnlijk één van de twee, misschien alletwee de nokkenas sensors overleden waren en misschien zelfs ook de krukas sensor. ca. Eu.80,= per stuk en inbouwen. Ik was er niet zeker op, dus toch nog maar even naar de dealer gereden om te horen hoe die er in stond. Verteld dat de auto 'bokte' bij stationair en vermogen miste bij acceleratie. Onder de stekker was het advies. De monteur (één van de oudere mannen die daar rond loopt) begon heel voorzichtig, maar de mededeling welke hij had was; waarschijnlijk moet de auto, gezien de leeftijd en Km.stand een ketting revisie gaan krijgen en dat zou 'prijzig' worden. Terug naar de balie en de mannen gingen als team aan de slag om de kosten te beramen. een kopje koffie later kwam de baliemeneer naar de koffie corner met de offerte. Eindordeel; Complete ketting revisie, onderdelen Eu. 2900,= / arbeid Eu. 2600,= grote totaal: Eu.5500,= als 'voorzichtige schatting'.
Thuis gekomen en een beetje van de schrik bekomen en mijn opties eens gaan bekijken.
Ik heb Steef een mailtje gedaan met de bevindingen van de dealer en gevraagd of hij hier ook eens z'n gedachten over wil laten gaan en een kosten beraming wil maken. In afwachting van antwoord..... Word vervolgt.
Ondertussen het internet opgedoken om te kijken of er nog meer opties zijn om mijn -op dit moment bijna dode- W8 weer tot leven te wekken.
Op de Duitse Ebay kwam ik deze advertentie tegen:
http://www.ebay.de/itm/BDN-BDP-Motor-Moteur-Engine-VW-Passat-3B-4-0-W8-4motion-202-kW-275-PS-/110784559882?pt=DE_Autoteile&hash=item19cb463b0a
Eu.3500,= voor de ruilmotor / Eu.700,= voor het inbouwen / ik schat ca. 300,= voor het ophalen en brengen maakt totaal Eu.4500,=.
Een complete ruilmotor voor 1000,= minder dan 'slechts' een kettingrevisie bij de dealer......
Wat denken jullie? Te mooi om waar te zijn of een serieuze optie ?
Er staan meer dergelijke advertenties op Ebay.de voor, onder andere Eu.5500,= totaal maar dan met een jaar garantie op de motor en het werk. Ik ben even volledig numb op het moment en weet niet goed hoe, wat en waar te gaan.
Of hebben jullie soms nog andere suggesties? Ik sta voor alles (na ja het meeste) open op dit moment...
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
12
7
6
4
Popular Days
11 jan
13
22 dec
13
28 dec
11
12 jan
8
Top Posters For This Question
DenV5Passat 12 posts
Ad Driessen 7 posts
dieseltje 6 posts
Fopperr 4 posts
Popular Days
11 jan 2012
13 posts
22 dec 2011
13 posts
28 dec 2011
11 posts
12 jan 2012
8 posts
59 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten