Ga naar inhoud

  • 0

Ketting revisie ?


DenV5Passat

Vraag

Nou, daar gaan we.... het noodlot heeft toegeslagen. De W8 heeft grote problemen.

Het begon vorige week, stotteren bij lage toeren, minder vermogen bij accelereren. het gele lampje op het dashboord branden....k#T !

Bij Steef (Xtreme Tuning) langs geweest om de auto uit te lezen en gaf een storing op de nokkenas sensor.

Effin, hij moest even nazoeken wat de storingscode precies inhield en zou me daar over terugbellen.

Kwam terug met de mededeling dat waarschijnlijk één van de twee, misschien alletwee de nokkenas sensors overleden waren en misschien zelfs ook de krukas sensor. ca. Eu.80,= per stuk en inbouwen. Ik was er niet zeker op, dus toch nog maar even naar de dealer gereden om te horen hoe die er in stond. Verteld dat de auto 'bokte' bij stationair en vermogen miste bij acceleratie. Onder de stekker was het advies. De monteur (één van de oudere mannen die daar rond loopt) begon heel voorzichtig, maar de mededeling welke hij had was; waarschijnlijk moet de auto, gezien de leeftijd en Km.stand een ketting revisie gaan krijgen en dat zou 'prijzig' worden. Terug naar de balie en de mannen gingen als team aan de slag om de kosten te beramen. een kopje koffie later kwam de baliemeneer naar de koffie corner met de offerte. Eindordeel; Complete ketting revisie, onderdelen Eu. 2900,= / arbeid Eu. 2600,= grote totaal: Eu.5500,= als 'voorzichtige schatting'. :shock::shock::shock::shock::shock:

 

Thuis gekomen en een beetje van de schrik bekomen en mijn opties eens gaan bekijken.

Ik heb Steef een mailtje gedaan met de bevindingen van de dealer en gevraagd of hij hier ook eens z'n gedachten over wil laten gaan en een kosten beraming wil maken. In afwachting van antwoord..... Word vervolgt.

 

Ondertussen het internet opgedoken om te kijken of er nog meer opties zijn om mijn -op dit moment bijna dode- W8 weer tot leven te wekken.

Op de Duitse Ebay kwam ik deze advertentie tegen:

http://www.ebay.de/itm/BDN-BDP-Motor-Moteur-Engine-VW-Passat-3B-4-0-W8-4motion-202-kW-275-PS-/110784559882?pt=DE_Autoteile&hash=item19cb463b0a

Eu.3500,= voor de ruilmotor / Eu.700,= voor het inbouwen / ik schat ca. 300,= voor het ophalen en brengen maakt totaal Eu.4500,=.

Een complete ruilmotor voor 1000,= minder dan 'slechts' een kettingrevisie bij de dealer......

Wat denken jullie? Te mooi om waar te zijn of een serieuze optie ?

Er staan meer dergelijke advertenties op Ebay.de voor, onder andere Eu.5500,= totaal maar dan met een jaar garantie op de motor en het werk. Ik ben even volledig numb op het moment en weet niet goed hoe, wat en waar te gaan.

Of hebben jullie soms nog andere suggesties? Ik sta voor alles (na ja het meeste) open op dit moment...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Zwart is wel een hele mooie kleur ervoor

Mis alleen een stukje auto

Zoek namelijk een variant :D

Bedankt voor het meekijken in iedergeval :wink:

 

Zijn er trouwens variant's geleverd met recaro interieur

Vind dat interieur namelijk veele malen mooier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn er trouwens variant's geleverd met recaro interieur

Vind dat interieur namelijk veele malen mooier

 

Eens.... Ik weet dat de 'vwwinkel' zo'n interieur op voorraad heeft voor een sedan Half leer/Half alcantara.

Hij vraagt er 1500,= voor ex. inbouw.... dat zijn beste centen.... anders....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zwart is wel een hele mooie kleur ervoor

Mis alleen een stukje auto

Zoek namelijk een variant :D

Bedankt voor het meekijken in iedergeval :wink:

 

Zijn er trouwens variant's geleverd met recaro interieur

Vind dat interieur namelijk veele malen mooier

Vervuilen we Den zijn topic hier niet mee.

Ik heb een recaro interieur, alcantara/leer en variant + voor en achter stoel verwarming :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daar had ik ook eigenlijk stiekum een beetje op gerekend Ad... :angel:

Maar zoals je gister al aan de telefoon zei, nu eerst maar eens lekker rijden. :D

We maken binnenkort wel ff een afspraak voor een W8 mini-mini-meet in het pitoreske Limburg, Wie weet zijn er nog andere gegadigden. Voor je het weet word het een drukke boel bij jou op de werf en moet de koek-en-sopie ingeschakeld worden. :P

Verders, alle mannen bedankt voor het medeleven. Het helpt echt wel om (in de eerste plaats) dingen van je af te schrijven, en de reacties terug te lezen. En het blijkt maar weer dat er mensen zoals Ad ook op dit forum aanwezig zijn die het er voor over hebben om anderen te helpen. Ik ben er iig heel gelukkig mee. Dat moet weer een motivatie zijn voor een ieder hier aanwezig !

 

Prik maar een datum, een W8 meeting lijkt me wel wat, iedereen die interesse heeft is welkom.

Bij mij is plaats genoeg dus laat maar komen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een verhaal.....

 

Misschien ben ik wat laat met reageren, maar dit is natuurlijk idioot dat een dealer 11keer zoveel geld wil vangen voor een storing die ze in eerste instantie niet eens hebben kunnnen specificeren.

 

Ik maak me ineens een stuk minder zorgen over mijn pas aangeschafte W8 van 2003, en ik plan eerdaags eens een bezoekje aan meneer Driessen. (mocht die daar uiteraard voor open staan) Vanaf 'waaarikwoon' is het ook nog een anderhalf uur tuffen, maar dat heb ik er wel voor over om een rasechte 'Petrol Head' te ontmoeten!

 

Hoe is/was het met die meeting afgelopen? Is dat nog door gegaan?

De mijne is een echte Nederlandse W8 trouwens. Een Variant.

 

8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden