Ga naar inhoud

  • 0

RVS Peilstok 2.0 tdi


wheeler

Vraag

Hallo,

 

Weten jullie misschien waar een andere peilstok te krijgen is voor de 2.0L TDI (passat 3c)

 

Ik vind de huidige stok zo'n kl*te ding, welk lichtpunt bij VW heeft verzonnen dit ding zwart te maken?? :twisted:

Je kunt het peil heel slecht zien vind ik.

 

Dus op zoek naar een RVS peilstok!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
olie word +-80celcius

Weet je dat wel zeker? Volgens mij wordt olie toch veel heter?

 

ja ik was ook van mening dat olie warmer wordt, volgens mijn metertje wordt de olie in mijn 1.8T 120 graden. Kan natuurlijk zijn dat mijn sensor of metertje niet helemaal klopt, maar zo groot zal de afwijking toch niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ooit begrepen dat een zuinige diesel minder warm is dan normaal, maar een zuinige benzine motor weer warmer is. Kan het niet onderbouwen behalven dat we met de nieuwe type benzine motoren voor vrachtwagens in de VS veel problemen hadden met de dynamo's (werden te warm (meer dan 140 graden C))

Bij VW zijn er genoeg wagens met een standkachel om dat de motor niet warm genoeg meer wordt door alle zuinige aanpassingen (diesels)

 

misschien daarom ook een rvs voor benzine en een "goedkopere" kunststoffen voor de diesels.

Mijn ervaring met auto's is te kort om echt te oordelen of er in 20 jaar echte veel verschil zit in de olie temp bij europese motoren.

 

zou het mogelijk zijn om een pijlstok van rvs te nemen en deze in te krassen voor de min en max waarden? (of deze moeten gelijk zijn)

voor het handvat c.q. afsluiting zou je de originelen kunnen gebruiken door de rvs aan de uit einde te verhitten en in het kunststof handvat te drukken?

is maar een idee,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij VW zijn er genoeg wagens met een standkachel om dat de motor niet warm genoeg meer wordt door alle zuinige aanpassingen (diesels)

 

Dat klopt ik heb er ook z'n ding in zitten, anders word hij in de winter niet erg warm.

Maarrrrrrrr als er wat op de peilstok is gevonden hoor ik het graag. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vond ook dat deze peilstok niet af te lezen is, heb het peilgedeelte met thinner schoongemaakt en met spuitbus zilverkleurige Hammerite lak (bouwmarkt) zilverkleurig gespoten. Is nu goed af te lezen en gaat absoluut niet los, zit er nu een halfjaar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden