Ga naar inhoud

  • 0

RVS Peilstok 2.0 tdi


wheeler

Vraag

Hallo,

 

Weten jullie misschien waar een andere peilstok te krijgen is voor de 2.0L TDI (passat 3c)

 

Ik vind de huidige stok zo'n kl*te ding, welk lichtpunt bij VW heeft verzonnen dit ding zwart te maken?? :twisted:

Je kunt het peil heel slecht zien vind ik.

 

Dus op zoek naar een RVS peilstok!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

na mijn weten is dat nog niet te krijgen,maar je kun het laatste stuke ook na maken van rvs316

en dan overlapen en vast lassen met tig.

Of je verft het laatste stukje rood...

 

(zo heb ik laatst van mijn bus ook weer een nieuw stukje er aangemaakt )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laatste stukkie verven, moet je daar speciale verf voor gebruiken? Heb toevallig nog primer staan en mooi zilver.. :wink:

 

moet trouwens eens kijken, volgens mij is dat ding van kunststof..of weten jullie het zo? Kunststof of metaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Verven zou ik niet doen. Als daar een chipje van afbladdert weet je nooit welke oliekanaaltjes er allemaal wel niet verstopt kunnen raken...

 

EDIT: BM-er was me voor :P

 

:blink: had ik ff niet bij stil gestaan :angel:

ik zat nog met mijn gedachten bij mijn bus...dat had mij niets uitgemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag even gekeken.

De originele peilstok is van kunststof. Een andere peilstof van VAG auto's past ook niet ik heb er diverse geprobeerd.

 

Ik heb met witte radiatorlak het onderste gedeelte van de peilstok gespoten om te kijken of je dan het oliepeil wel goed kunt zien en dat gaat goed.

 

Omdat ik het niet aandurf om de peilstok met verf te laten zitten heb ik de verf er gelijk met thinner weer afgehaald.

 

Nu ga ik volgende week bij de dealer of sloop een tweede peistok halen die ik ga spuiten. Deze leg ik in de achterbak en als ik ga peilen gebruik is deze. Tijdens het rijden laat ik de orginele peilstok zitten. Probleem opgelost!

 

Ik zal hiervan ook een foto reportage van maken en deze posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En schuren en vijlen (shit is dat met lange ij???) kan ook niet omdat het stokkie al redelijk dun is. De bolletjes die er aan zitten zijn eigenlijk bedoeld om de peilstok in het midden te houden maar omdat de laatste stukje in een bocht loopt werkt dat niet zo goed. Wit kunststof is ook niet mogelijk omdat dit naar verloop van tijd ook gaat verkleuren.

Ik heb een metalen stok geprobeerd (met zo'n platgeslagen deel aan het ondereind) maar deze krijg je er niet in (en ik ben bang dat als je hem er wel in krijgt dat ie er niet meer uitgaat!!).

 

Weet iemand trouwens of er op de passat 3C een melding is van laag oliepeil? Op mijn andere VAG auto zit dit wel maar op de passat weet ik het niet. In de andere auto gaat als het peil laag wordt het oliekannetje oranje branden. Als de druk wegvalt brand ie rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden