vdveen Geplaatst 21 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2010 Naar wat zoeken op het forum nog geen bevredigend antwoord. De stelmotoren van de climatronic zijn wel erg rumoerig en blijven continu regelen. Heb reeds een basisinstelling gedaan,echter het geluid blijft. Als de climatronic uit staat,is het weg,en op de eco stand blijf je het ook horen. Iemand enig idee,lijkt erop dat de stelmotoren de weg kwijt zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 125kwTDI Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 wat is nou de juiste oplossing tegen het tikken en tokkelen?? die van mij doet het ook maar ben hier de oplossing niet echt tegen gekomen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 nieuwe stelmotortjes.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 Reset door auto op contact en dan de econ knop en de luchtknop recht vooruit samen in te drukken. Je ziet dan wat Chinees in het display je hoort de kleppen werken. Na enige tijd gaat is ie klaar. Heeft dit niet gewerkt dan of laten zitten of kleppen vervangen (KASSA). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 is dit wat: Actuator Test All components of the Climatonic system are exercised during this test. Requirements: Ignition off, Motor off, Vehicle stopped, Battery voltage 15 < 15.5 V. To begin the self-test routine, simultaneously press and hold „ECON“ and „Recirculate“ then turn on the iginition (do not start engine) while keeping the buttons pressed, and continue pressig the buttons for about 2 seconds more. All LCD segments in the Climatronic display will now illuminate. During the following automatic actuator test (duration ~30 seconds), all actuators will be exercised in a serial fashion. In addition, all control unit inputs (Sensors, Motors, Servos, etc) will be checked that can be checked with th motor off. During the test all buttons are disabled, and all LCD segments are black. Once initalized, the self-test cannot be interrupted via the control panel nor via VAG-COM. Upon completion of the test, the control unit automatically switches into „Internal Error Memory Mode“ (see above.) To leave „Internal Error Memory Mode“, press the „ECON“ button. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kanarie81 Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 Dit topic ook maar eens verder volgen, want ik vind dat tikken echt vervelend. Volgens mij zijn er 2 soorten geluiden, de 'cd' en het tokkelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast TheoStek Geplaatst 11 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 september, 2011 wat is nou de juiste oplossing tegen het tikken en tokkelen??die van mij doet het ook maar ben hier de oplossing niet echt tegen gekomen De oplossing is al vaker voorgekomen ofwel je doet een outputest zoals werd omschreven. Output-test, stuurt de motoren/stelkleppen aan, maar als die het noorden kwijt zijn (begin/eind stand) zal de output test een foutcode opslaan. Dan rest nog alleen een basic test, die de motoren/stelkleppen in de juiste positie zet...de stelmotor hoeft per definitie niet defect te zijn, de stelklep kan ook vast zitten. Door de basic test uit te voeren, kunnen ze los schieten en is meerdere keren uit te voeren, wel dient men er dan op te letten of de foutcodes terug komen ? en alvorens een basic test uit te voeren zullen eerst de foutcode's gewist moeten worden. Een basic test is succes vol als alle waarden op 0 staan. succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 september, 2011 Meestal werkt dat niet en dien je om van het geluid af te komen de kleppen te vervangen (getjing). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 27 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2011 Heb helaas de bekende problemen met de stelmotoren. Foutmelding voor de V85 en V71. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 27 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2011 Is de V71 makkelijk te vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast TheoStek Geplaatst 29 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2011 De V71 zit onder/achter het dashboardkastje, is te doen. (demonteren) V85, dashboard eruit. Kijk eerst of er geen foutcode is opgeslagen, na het wissen mag die niet terug komen. http://passat.be/viewtopic.php?f=126&t=23484&p=173443 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 29 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2011 Theo en de V159? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast TheoStek Geplaatst 29 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2011 Die zit ook op dezelfde plaats en geldt voor ac systemen die een dual ac systeem hebben. Nut zie ik er niet van in, bestuurder/bijrijder kunnen zelf de temp instellen ? bestuurder 23°C bijrijder 20°C ! Zit er dan een tussenschot, tussen bestuurder en bijrijder ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 29 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2011 Theo, Heb al een paar keer de basis settings gedaan, maar de V71 komt steeds terug met een foutmelding. Dus dat wordt de boel loshalen en kijken waar het probleem in zit. Zal van het weekend eens kijken of ik het dashboardkastje eruit kan krijgen. Wordt dat een nieuwe motor of kan het ook wat anders zijn? Mvg Harry Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 29 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2011 Heb het al gevonden in de KB, goede beschrijving. Moet lukken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 125kwTDI Geplaatst 29 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2011 Reset door auto op contact en dan de econ knop en de luchtknop recht vooruit samen in te drukken.Je ziet dan wat Chinees in het display je hoort de kleppen werken. Na enige tijd gaat is ie klaar. Heeft dit niet gewerkt dan of laten zitten of kleppen vervangen (KASSA). ik heb dit geprobeert , het is nu een stuk rustiger geworden,al maken ze nog wel wat geluid. thanx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bgtdi Geplaatst 11 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2012 Heb ook last van gerammel en getik, bij de dealer hebben ze hem gereset, maar dat heeft niet geholpen, heb hem zelf al een paar keer gereset via display, helpt ook niet, dus dat wordt kleppen vervangen. Maar welke, heb alles gelezen, maar welke voor een 3c? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kanarie81 Geplaatst 20 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2012 Ik heb ze met de laatste beurt op de nulstand laten resetten. Het getik was even weg voor een paar dagen, maar nu zijn ze weer volop aanwezig... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 21 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2012 Welke knop wordt met de luchtknop bedoeld? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 WhizzCat Geplaatst 21 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2012 Welke knop wordt met de luchtknop bedoeld? Als ik dat zo lees de knop met het pijltje naar Rechts. http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/B ... 031353.jpg Vierde knopje van links qua uiterlijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw-ronald Geplaatst 10 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2013 Het is echt om gek van te worden, Heb dashbord kastje er uit gehaald, en bij mij is het alleen de klep achter het middenconsole (onder op je kachelhuis , kleur rood) die steeds staat te regellen, zal straks eens de basic settings proberen, heb het kachelhuis paneeltje er een keer een dag uit gehad, weet niet of dit er mee te maken kan hebben, het was me eerder nog niet optevallen, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Insane J Geplaatst 16 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2013 Bij mij tikken werkelijk ALLE kleppen en ook CONSTANT!! is het vervangen van die kleppen werkelijk de enige oplossing die echt werkt? Zo ja dan heb ik dat er zelfs voor over. Maar is er iemand die dit kan bevestigen? Is er iemand die dit al heeft gedaan?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 reiver Geplaatst 17 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2013 Net de reset gedaan zoals hier beschreven, alles gaat dan in een ruststand, maar er blijft een motortje erg actief met regelen! Alles werkt wel goed en na verloop van tijd is het rustig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 reiver Geplaatst 8 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2013 Heb ik ook, maar moet zeggen dat het in de warme weken veel rustiger is. De airco is fris en ruikt schoon (in november nog beurt gehad en bijgevuld) en het regelen van de stelmotor is veel minder. Nog maar even aankijken of heeft iemand al ervaring via het handschoenenkastje?!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eltjo2 Geplaatst 29 juli, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2013 Dit is dus voor een 3B(G). De V71 stelmotor zit achter het dashboardkastje en kan je zien als je dit demonteert met drie torx schroeven aan in de bovenrand en 2 schroeven onder achter de klep van het kastje en 2 schroeven onder het kastje (klep dicht dus). Daarna trek je het kastje er deels uit en verwijder je het stekertje van de lampje, waarna je het hele kastje verder naar achteren eruit trekt. Dan kan je met de hoofd op de bodem achter het luchtkanaal met ventilator het motortje zien zitten gemonteerd op een in wit kunststof houder met 2 Torx15 schroeven. In het werkplaatsboek staat dat deze T15's moet verwijderen en ook de steker. Dit dus niet uit eigen ervaring. De V68/85? STELMOTOR met ROOD stangetje zit bovenop de tunnel samen met de V70? (wit stangetje). Het is mij zonder problemen, standaard gereedschap en wat geduld, gelukt deze te DEMONTEREN in een uurtje tijd. DUS NIKS PER DEFINITIE HET HELE DASHBOARD DEMONTEREN!!! ( ) Je kan bij 2-3 motoren als je het dashboardkastje en een klein driehoekje van de zijkant van de tunnelbekleding met 1 T20 schroef met daaronder weer een 8 mm zeskantschroef (geeft net wat extra ruimte) hebt gedemonteerd. Haal de oranje steker los, en met steeksleuteltje 5,5 kan je de zeskant/Torx15 schroefjes eruit draaien. Daarna draai je de motor zo dat je het stangetje los kunt maken en deze eraf te pakken is. Terugmonteren door de schroeven in de gaten te plaatsen met een punttangetje en dan aandraaien.De stelmotortjes doen het vaak niet omdat de 5kOhm potmeter die erin zit slecht contact maakt. In de stekeraansluiting de 3 pinnen naast elkaar (links, loper, rechts), de 2 andere pinnen zijn de motor. Ik heb motorkastje open gemaakt door met schroevendraaiertjes onder de klipjes steeds verder te openen. Erin zit dus een motortje, een paar tandwieltjes en de (instel)potmeter met de stekeraansluiting. Let wel op de positie van de potmeter tov de as. Na het oplichten van het draaibare randje van de potmeter kan er met contactspray (met smerende werking) hierin gespoten/gespoeld worden. Dit zorgde bij mij dat de stelmotor een stuk rustiger werd. Als je alles eruit wilt halen moet je eerst het motortje verwijderen waarna de steker met potmeter eruit kan. Uit een aantal internet-instructies blijkt dat het slijpsel de storing veroorzaakt en dat schoonmaken/spoelen ook werkt. De volgende informatie heb ik nu pas gevonden na "stellmotor reparatur" te googlen; Zie voor een Passat 3B(G) ook http://www.pimpowski.de/passat_3BG_stellmotoren.html Zie voor een Golf IV: http://www.motor-talk.de/forum/stellmot ... 16134.html (download Stellmotoren-Climatronic.pdf) Zie voor een Polo: http://www.polo9n.info/Wissen/anleitung ... n-tauschen Ik heb foto's gemaakt van het uitbouwen en het inwendige van de stelmotor. Interesse -> PM 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Electric Geplaatst 28 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2014 Mijn 3C heeft hier ook last van sinds kort. Ik heb net mijn auto 2de hands gekocht, kan ik dit op de Bovag garantie verhalen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
vdveen
Naar wat zoeken op het forum nog geen bevredigend antwoord.
De stelmotoren van de climatronic zijn wel erg rumoerig en blijven continu regelen.
Heb reeds een basisinstelling gedaan,echter het geluid blijft.
Als de climatronic uit staat,is het weg,en op de eco stand blijf je het ook horen.
Iemand enig idee,lijkt erop dat de stelmotoren de weg kwijt zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
9
7
6
5
Popular Days
1 apr
7
27 aug
6
29 sep
5
21 ma
5
Top Posters For This Question
vdveen 9 posts
martijn v o 7 posts
gklijnhout 6 posts
jstruijk 5 posts
Popular Days
1 apr 2010
7 posts
27 aug 2014
6 posts
29 sep 2011
5 posts
21 ma 2010
5 posts
Popular Posts
eltjo2
Dit is dus voor een 3B(G). De V71 stelmotor zit achter het dashboardkastje en kan je zien als je dit demonteert met drie torx schroeven aan in de bovenrand en 2 schroeven onder achter de klep van he
Posted Images
96 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten