Ga naar inhoud

gklijnhout

Members
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over gklijnhout

Profile Information

  • Plaats
    Duiven
  • Naam
    Gert

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

gklijnhout's Achievements

0

Community reputatie

  1. Een kennis van mij was ook aan de beurt 1.4 tsi distributie er over heen kleppen krom en had ook al een tijdje problemen met zijn DSG koppeling. Na demontage viel mij iets op! Heel europa heeft iets tegen de chinezen en aliexpress alles wat daar vandaan komt zou slecht zijn kijk nu maar eens op het kettingwiel van de uitlaat (rechter) nokkenas !! Schrik niet !! Koop je een Sharan nieuw met al de mogelijk opties kost een lieve duid en waar worden de onderdelen gemaakt in China dus. voorsprong door techniek is toch de slogan en iedereen zich maar afvragen hoe kan het toch dat de Duitse industrie zulke slechte kettingen monteerd!
  2. Ik heb begrepen dat Pon Nederland al de `fabrieksgarantie bij de fabriek heeft afgekocht zij krijgen waarschijnlijk aanzienlijk meer marge op nieuwe auto`s af fabriek. Al de in Nederland geclaimde garantie gaat uit hun eigen potje en dat zou dus de reden zijn dat zij andere normen hanteren. Gert.
  3. Hallo allemaal, Ik rijd een 2.8 V6 ACK motor welke wisselend olie verbruik heeft! Eerst even een stukje geschiedenis deze auto heeft 250.000 km gereden en had voorheen een olieverbruik van ongeveer 0.5 liter op de 2000 km olie daarbij altijd gevuld tot halverwege het gearceerde deel op de peilstok daar boven vullen had nooit zin omdat deze na 200 km rijden alweer op de helft stond nu medio 2014 had mijn uitlaat het naar 16 jaar begeven en bestelde vanwege de prijs een imitatie uitlaat compleet met 2 nw katalysatoren waarbij ik een romax had besteld maar een walker werd geleverd, na montage vond ik dat deze erg veel lawaai maakte en niet meer prettig reed waarbij na een rit van 150 km een storing op beide de lambda sonde`s optrad en gezien deze ook al wat oud waren ook deze vervangen. Wel een claim bij de leverancier wat de uitlaat betreft neergelegd. De weken daarop ontstonden er veel problemen een motor welke regelmatig na een koude start kort op 4 of 5 cilinders ging lopen een extreem olieverbruik van 1 liter op 300 km zonder te roken had en aanzienlijk hoger benzine verbruik had. Nu na een paar maanden discussie over de uitlaat deze vervangen door een originele VW uitlaat en had deze eigenlijk op een ding het olieverbruik na geen problemen meer en rijd weer geweldig. Zoeken naar de oorzaak van het olieverbruik gaf te kennen carterventilatieslangen schoonmaken geen resultaat motorflush met nw olie en filter geen verbetering, compressie gemeten alles prima toen de PVC klep maar eens gesloopt en toen bleek dat de membraan binnen in welke een groot deel van de doorvoer richting de slang naar het gasklephuis moet afsluiten als snot naar beneden te hangen (originele slang van 1 jaar oud) en zijn werking niet meer te doen. Nw carterventilatieslang en een wat VW noemt een vacuümpomp het Y pijpje waar ook de rembekrachter is aangesloten kosten totaal bij VW 160 euro incl. btw en vond dit belachelijk deze 2 delen via Aldixpress in China voor 36 euro besteld waarbij het Y pijpje origineel VW is geleverd en de carterventilatieslang niet juist paste maar door de eindstukjes welke op de klepdeksels zitten van mijn originele slang over te hebben gezet prima paste en het PVC klepje geheel nieuw is en juist werkt na montage de olie moedwillig op 3/4 van het gearceerde deel van de peilstok gevuld waarbij ik nu ongeveer 900 km heb gereden en er nog steeds geen verbruik is waar te nemen ook het deel van de carterventilatieslang welke is aangesloten op de luchtinlaat blijft nu geheel droog en vrij van olie. Kennelijk doet deze PVC klep behoorlijk mee aan het olieverbruik, ook heb ik eens gekeken hoe dit zit bij de 8, 12 en 16 cilinders deze hebben allemaal een gelijke constructie maar tussen het laatst genoemde stuk slang allemaal een olieafscheider met een extra olieretourslang naar het carter zitten. De Bora van mijn zoon met een BCB motor heeft ook een PVC klep maar zuigt bij stationair draaien het carter geheel vacuum en geeft hierdoor geen olie door aan het luchtfilter ook zie je geen lekkage`s bij bv klepdeksel of oliedop sterker nog als je deze start zonder oliedop gaat de motor op de mapsensor in storing ! De importeur Pon in deze heeft op mijn vraag of er modificatie`s zijn voor de V6 motoren een teleurstellend antwoord gegeven GA MAAR NAAR DE DEALER! alleen weet de dealer het ook niet en stuurt je weer terug naar de importeur. Pon is kennelijk te groot geworden of willen ons uit de VW's of Audi's hebben en vindt hun medewerking tegenvallen. Doe je voordeel hiermee het heeft mij heel wat uurtjes gekost waarbij ik het wel de moeite waard vind om deze heerlijke auto nog even op de weg te houden. Gert.
  4. De geleverde sonde`s met bovenstaand nummer hebben gemonteerde stekkers die zonder aanpassing op de autostekker passen dus niets knippen en plakken. de oude sonde`s hadden 3 kleine ronde meetgaatjes de nieuwe hebben meetsleuven. Gert
  5. Lambda sonde`s vervangen en probleem is gelukkig weer uit de wereld nu nog even afwachten wat de uitlaatfabriek gaat doen aan het ernstig storende geluid. Waarschijnlijk overbodig maar de lambda sonde`s die voor deze auto`s worden aangegeven verwijzen allemaal door naar een universele sonde zonder stekker. Na veel zoeken door de leverancier sonde`s bij Bosch gevonden keurig met 50 cm kabel en de juiste stekker onderdeelnummer 0258003759. Gert.
  6. Uitlaat is geheel gas dicht alleen de doorstroming van deze imi uitlaat is erg open nieuwe lamdasondes zijn reeds besteld en zal daarbij je goede tip van eerst een vervangen opvolgen verder wil ik nog de magneetklep van het dampabsorbtievat en de slang naar het gasklephuis op juiste dichtheid controleren. Bij het laatste heb ik twijfel of het daaraan zou kunnen liggen maar heb tenslotte langs deze slang de bovenste moer van de rechter voorpijp er af gehaald en gezien de ruimte hier redelijk beperkt is zou er mogelijk iets beschadigd kunnen zijn. Dinsdag komen de sondes zijn dinsdag as binnen en zal de resultaten laten weten. Wat uitlaatgeluid betreft hiervan ben ik zeker niet blij voorheen was deze auto uitermate stil nu lijkt hij op een dikke Amerikaan. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Gert
  7. Auto heeft 250000 km gereden toeval dus deze maar vervangen? Gert.
  8. Wie kan mij helpen, Nadat voor de zoveelste keer de flexibele stukken van de voorste uitlaatpijpen kapot waren daarnaast de achterdempers niet zo best meer waren heb ik een compleet nieuwe uitlaat gemonteerd (Romax/Walker) nadat deze er onder zat wezen rijden waarbij ik vondt dat de motor niet meer zo lekker liep als voorheen. Ecu uitgelezen waarbij deze een storing gaf op beide lambdasonde`s, stekkers hiervan nogmaals losgenomen ingespoten met een contactreiniger weer gemonteerd en Ecu gereset, na een rit van ongeveer 15 kilometer weer uitgelezen en kreeg weer een fout op de lambdasonde`s P0131 en P0151 (te lage spanning lambda op bank 1 en 2) kan dit iets met de nieuwe voorpijpen cq katalysatoren te maken hebben of is dit gewoon toeval en zijn de sonde`s "versleten" VW Passat 2.8 V6 ACK motor. Voor die aan een nieuwe uitlaat toe zijn kan ik niet advieseren om een uitlaat van Romax cq Walker te nemen het geluid is aanzienlijk aanwezig en vrij zwaar mijn leverancier is nog in onderhandeling hierover met de fabriek. Vast bedankt, Gert.
  9. Kijk uit met de geribbelde carterventielatieslang, deze niet buigen hij breekt zeer snel en is peper duur. Klepdeksels gaan er simpel af koelvloeistoftank losmaken en aan de kant leggen hetzelfde met het luchtfilterhuis met luchtweger doen. Dan kan je er best goed bij. Bij montage van de nieuwe pakking de rondingen die over de nokkenassen heen gaan en achter daar waar de halve maantjes er in zitten opvullen met een vloeibare dikke pakkingkit die uithard. Gert
  10. Heb inmiddels een klein experimentje uitgevoerd bij een audi A4 van 1996. Deze is uitgevoerd met eenzelfde kachelhuis en stelmotoren enige verschil is dat dashbord uit een boven en een onderdeel bestaat en dus niet geheel er uit hoeft. Klacht van deze was eerst tikkende stelmotoren en na een tijdje complete uitval van de boven onder verstelling, tunnelbak en onderste deel van dashbord gedemonteerd al de 3 stelmotoren er uitgehaald hierbij bleek dat 2 van deze waren vast gelopen en dus niet meer deden, nieuwe motoren waren niet op voorraad bij dealer dus de stoute schoenen maar aangetrokken en ze uit elkaar gehaald. Dat laatste was simpel 5 torx schroefjes en het dekseltje er af halen tandwieltjes er uit daarnaast het speelgoed motortje er uit en deze getest op een acculader (7 volt) hierbij bleek dat deze niet meer draaide doordat de collectortjes en koolborsteltjes zeer ernsig vervuild waren deze met een beetje remmenreiniger schoongemaakt en goed laten drogen daarna werkte deze weer perfect. De boel in omgekeerde volgorde weer gemonteerd en daarbij de tandwieltjes met een beetje vet gesmeerd. Alles doet het weer perfect en bijkomend voordeel het tikkende geluid is ook over. Deze audi rijdt nu al weer een paar weken zo rond en blijft het perfect doen. Binnenkort bij wat beter weer bij mijn passat het dashbord er uit en dezelfde behandeling aan de stelmotoren uitvoeren daarbij hopen dat ook bij mij het geluid weer een tijdje over is. Gert Klijnhout
  11. Plaatsing van de xenon balast kan heel mooi en onzichtbaar gedaan worden door deze onder de koplamp te monteren. Haal de koplampen uit je auto monteer dan op de keukentafel de exnonlampen in je units daarna de balastkastjes aan de voorzijde onder de koplamp in de lengte naar boven gericht, er zit daar een m 6 draadeindje waar het steuntje op vast kan de 2e bevestiging in de kunstof rand van het front met een parkertje. Links gaat zonder problemen rechts moet de balast ietwat scheef komen ivm met de aanwezige bedrading van de druksensor airco. Na montage van de koplampen ziet niemand de kastjes terug ikzelf heb deze nu 2 jaar zo zitten en geeft geen problemen dus ook geen storingen door interverentie op bv je ABS of luchtweger. G.Klijnhout
  12. Ja het bedieningspaneel heb ik even uitgebouwd en schoongeblazen met de fietspomp perslucht uit de compressor vondt ik te eng. Bij dit reinigen kwam er zeer veel stof uit en reageerd de regeling nu veel beter op temperatuursverschillen alleen heeft het niets geholpen voor het tikken van de stelmotoren. G.Klijnhout
  13. Inmiddels heb ik ongeveer 6000 km gereden nadat ik de spatplaat heb gemonteerd en heb een halve liter olie bij moeten vullen, is nog redelijk maar heel wat anders als voorheen 1 liter op de ongeveer 2500 km. Gert Klijnhout
  14. Links in het bedieningspaneel van de climatronic achter het vierkante roostertje zit een mini ventilator deze zuigt lucht vanuit het interieur langs een temperatuurvoeler achter in het bedieningspaneel en meet hierbij de temperatuur van het interieur na demontage van het bedieningspaneel en het verwijderen van de behuizing kan je deze zeer voorzichtig met een uiters zacht kwastje reinigen vaak zit deze vol met stof en als er veel in de auto wordt gerookt is deze vaak ook zeer plakkerig hierdoor wordt het toerental van deze ventilator minder en de luchtstroom langs de sensor aanzienlijk minder met als gevolg dat de reactietijd waarmee deze moet meten veel te laag wordt gevolg is dat het bedieningspaneel sterk wisselende waarde`s binnen krijg en gaat compenseren door om beurten koude en warme lucht gaat toevoegen in het kachelhuis. gert klijnhout.
  15. Afgelopen zaterdag even het handschoenenkastje er uit gehaald de twee stelmotoren die zichtbaar zijn zitten onderaan het kachelhuis en zijn helaas niet zonder een ingrijpenden demontage van de kachel cq dashboard te wisselen daarnaast hebben beide stelmotoren een andere kleur (blauw en rood) hetgeen voor mij aangeeft dat deze nadrukkelijk anders zijn en waarschijnlijk niet verwisselbaar zijn. Wel heb ik de auto even warm laten lopen om te kijken wat er zoal gebeurt, als het interieur op tempertuur komt beginnen zowel de blauwe als de rode stelmotor een middelpunt te zoeken eenmaal gevonden gaan deze over in een fijnafstemming waardoor deze nog maar in hele kleine stapjes gaat regelen deze kleine stapjes veroorzaken het geluid voor mij gevoel kan het systeem geen vaste waarde aannemen waarvan de oorzaak is dat deze verkeerde waarde`s over de interieurtemperatuur binnen krijgt de oorzaak vermoedelijk een vervuilde mini ventilator in het bedieningpaneel daarom ga ik de komende dagen dit paneel eens uitbouwen en deze ventilator met temperatuurvoeler er achter schoonmaken, als ik door het minirooster naar binnen kijk zie ik namelijk behoorlijk wat stof en dat lijkt mij niet juist. Het automerk waar ik voor werk kent soortgelijke systemen waarbij de meeste klachten over een niet goed werkende clima vaak te herlijden zijn aan een defect buitentemp.voeler of een vervuilde paneel ventilator zeker in auto`s waar in wordt gerookt of veel in stoffige omgevingen moeten werken is dit een veel voorkomend probleem. Ik laat het weer horen. Gert Klijnhout.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden