Ga naar inhoud

reiver

Members
  • Aantal items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over reiver

Profile Information

  • Plaats
    veenendaal

reiver's Achievements

3

Community reputatie

  1. Bij het lezen van zoveel ellende nu eens wat positief nieuws. Onze Passat 1.6 FSI Highline uit nov 2005 geeft na 202000 km nog steeds geen kik en gaat maar door. Deze zomer met ons gezin naar Italie geweest en zelfs bij 39 graden in de file voor een afslag blijft de motor lopen als een naaimachine en blijft de temperatuurmeter van de motor op 90 graden. Toen ik m kocht 3 jaar geleden moesten er wel wat kinderziektes uit gehaald worden zoals krakende rubbers bij de schokbrekers voorin, nieuw stuurslot etc..Nix bijzonders, maar ja wel typisch iets voor VW. Verbruik blijft op de grote afstanden netjes 1:13 -1:14 maar wij rijden dan niet harder dan 140km/ uur. De Passant zou er eigenlijk volgend jaar uitgaan, maar de nieuwe Volvo V40 (lease, alleen zakelijk) kan niet tippen aan de Highline uitvoering van deze Passant. Blijft een gave auto ondanks z'n leeftijd!! Deze winter nog een keer naar Oostenrijk in het volste vertrouwen dat dit ook weer een mooie trip wordt. R
  2. Ben toch blij dat ik alles heb laten vervangen. De bougies waren van audi en net niet het juiste type en behoorlijk slecht. De bobine kosten als set 110€ dus dat is beter dan aan de kant stil komen te staan. We zijn nu een half jaar en 4000km verder en alles loopt prima. Snel starten en voldoende vermogen van die 1.6 fsi. Reinier
  3. Voor de rest is deze 1,6 fsi probleemloos.
  4. Tijdens een weekendje skiën 3 weken geleden vroor het 's nachts 10graden onder nul. De volgend ochtend trok ik het portier open (rubbers waren ingevet) en na een harde krak bleef de hendel open staan en ging de deur open. Helaas bleef alles net zo staan en viel de deur niet meer in het slot. Auto in de zon bij de lift geparkeerd en ja hoor probleem opgelost. Hoe is dit te voorkomen? Hendels waren met siliconen ingespoten. Vocht lekkage misschien? Reinier
  5. reiver

    bobines vervangen wanneer?

    Heren, Ik twijfel of ik alle bobines en bougies moet laten vervangen. Wat is het advies en dan bedoel ik om de hoeveel jaren of km's? Het gaat om de 1.6FSI motor type BLF met nu 195000 km's op de teller. Laatste grote beurt ci 3 jaar geleden en weet niet of de bobines toen zijn vervangen (ik heb de auto nu 1,5 jaar). Is er dan ook nog verschil tussen merken? Heb een goede prijs voor Bosch bobines en bougies gevonden. Graag advies.
  6. reiver

    Betrouwbare 1.6 FSI

    Ervaring met 1.6 FSI Highline tot nu toe uitstekend. Teller staat op ruim 194.000 en motor loopt als nieuw. Met 1 tank tot aan Oostenrijkse grens gereden (920KM) en probleemloos in Italië gereden met ruim 35 graden. Bij aanschaf direct de volgende zaken laten uitvoeren (zie ik eigenlijk als onderhoud): stuurslot module Rubbers (kraakten) Accu 1x Bobine Olie Alle filters Ruitenwissers DLR's laten monteren voor Auto is soepel en sterk genoeg in de bergen. Verwacht geen race monster, maar met een gezin heb je dat niet nodig.
  7. Toch maar niet vervangen en gewoon naar Oostenrijk gereden voor een lang weekend skiën. Geen problemen gehad onderweg en lekker door kunnen rijden. Blijft een fijne auto die 1.6 FSI.
  8. De dealer net gebeld en ze gaven aan dat er alleen een terugroepactie staat voor diesel en niet voor benzine. Denk dat ik die andere 3 toch maar ga vervangen om zeker te zijn dat ik niet over een paar weken in Duitsland sta met de volgende bobine defect. Graag advies: is het goed om de andere 3 te vervangen? Of toch een beetje onzin. Alvast bedankt.
  9. Menno, ik heb inderdaad de 1.6 fsi uit nov 2005 met nu 190500km op de teller. Helaas van de week de bobine van cilinder 4 defect gehad, maar rustig terug naar huis gereden en een vriend die bij VW werkt heeft er al een nieuwe ingezet (5 minuten werkt en volgens hem komt dit vaker voor). Ik zie dit als onderhoud aan je auto en ben nog steeds erg tevreden.
  10. ......maar ik heb echt 950 km uit een tank gehaald afgelopen zomer richting Italië.
  11. Als het onze eigen wagen gaat hebben we allemaal een ' zachte voet '. Dus rijden als een oud wijf totdat ie van de heuvel af 140 gaat!!!!
  12. Gisteren begon de auto te schokken bij het wegrijden en pas rond 3000 toeren was alles rustig. Op de snelweg sprong het lampje aan bij het doorschakelen tijdens het inhalen. Ook nu weer schokte de auto alsof er iets in de motor kapot is. Op de terugweg sprong het lampje aan en ging niet meer uit. Rustig doorgereden en was na 10 Km thuis en heb even een opname gemaakt. Onregelmatige loop en wat gerommel onder de kap. Ben nu net terug bij een vriend vandaan en hij heeft de bobine van cilinder 4 vervangen. Loopt prima en alles lijkt weer goed. Wat zijn jullie ervaringen met de andere 3 bobines? Zal ik ze vervangen (preventief) voor deze BOSCH - Ref: 0 986 221 023? Deze kosten ci 28 euro. Laten zitten kan natuurlijk ook, maar ik wil naar Oostenrijk over een paar weken. Alvast bedankt voor het meedenken.
  13. Je kunt beter de 1.6 fsi kopen lijkt mij. Ik heb er een sinds een jaar en deze motor is probleemloos volgens de haas Scherpenzeel. Tot nu toe alleen olie en filters vervangen en ik denk dat ze gelijk krijgen. De monteurs hebben geen problemen met de 1.6, maar de 2.0 fsi komt vaker voor onderhoud volgens zeggen. Mijn 1.6 rijdt soepel en zuinig. Dit was een van de belangrijkste argumenten naast mijn wens voor een grote ruime en veilige gezinsauto. Deze zomer naar Italië gereden en bij 140km/h haal ik makkelijk 950 km uit de tank van 70liter. Op zich een mooi resultaat lijkt mij. Mocht je op zoek zijn probeer dan een highline versie te pakken te krijgen. Succes.
  14. Laatste update: net terug van 5 dagen Greece en op vliegveld sleutel erin en starten zonder probleem. Radio staat nu geschakeld en trekt dus geen stroom als auto afgesloten is. R.
  15. De status is nu als volgt: Accu er weer op en de radio (zekering) eruit gehaald. Lekstroom zakt nu vrij snel na 5 minuten van 1,2 A - 0,8 A naar minder dan 0,1 A. Dus dit zou goed moeten zijn en ik hoop dat VW het volgende week nog even na kan meten. De radio is een after market China RNS510 die toch ongeveer 100 - 150 mA stroom neemt in rust. R
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden