Ga naar inhoud
  • 0

Stelmotoren climatronic zijn rumoerig


vdveen

Vraag

Naar wat zoeken op het forum nog geen bevredigend antwoord.

 

De stelmotoren van de climatronic zijn wel erg rumoerig en blijven continu regelen.

Heb reeds een basisinstelling gedaan,echter het geluid blijft.

 

Als de climatronic uit staat,is het weg,en op de eco stand blijf je het ook horen.

 

Iemand enig idee,lijkt erop dat de stelmotoren de weg kwijt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Je zou een cc clima paneel kunnen plaatsen, dan ben je ook van het getik af, en je hebt meteen een leuke mod erbij. Namelijk clima weergave in je rns :)

 

Lees ik vaker.

Maar waarom geeft deze deze geluiden niet?

Want originele unit gaf dat in beginsel ook niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik herken het tikken van mijn golf V met econ knop nu in de passat heb ik deze zitten met AC knop en deze is ook stil bij mij dan.

 

post-17206-1423829565,6226_thumb.jpg

 

Er zit denk ik ook verschil in de voeding.

Bij een cc paneel of de mijne met standkachel zit op de constante 12v die andere paneeltjes hebben ook een geschakelde.

Mischien dat het iets met de memory van de kleppen te maken heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit heb ik toen gedaan.

Voor de mensen die het willen proberen.

Pin20 zwart/rood is nu een geschakelde 12v deze dan verbinden met pin 16, rrod/geel constante 12v.

Bij pin 16 en 20 moeten wel aangesloten blijven voor het oude type clima.

De oude geschakelde draad waar pin 20 op zat af tapen word dan niet meer gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een reset heeft bij mij geholpen, kwam dit tegen op een duitse site

 

Econ und die Taste mit dem geraden Pfeil Richtung Fahrer resetet die Klimatronic. So hab ich bei mir das klackern wegbekommen. Es kommt für ca. 30 Sekunden volle Displayanzeige rechts und links und man hört wie sich alle Klappen bewegen. Gleichzeitig strömt Luft aus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meerdere gebruikers hebben hier last van bij de B6. Ik heb destijds de clima unit (ding met knoppen in je middenconsole) gewisseld voor een generatie 2 en bij mij was het eigenlijk weg.

 

Als de kleppen echt kapot zijn zul je ze moeten vervangen. Geen ervaring mee maar een aantal kleppen schijnt op een onmogelijke plek te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden