Ga naar inhoud

Electric

Members
  • Aantal items

    86
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Electric

  • Verjaardag 15-08-1978

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Rijnsburg
  • Naam
    Willem

Overige

  • Vagcom
    Genuine Ross-Tech

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Electric's Achievements

30

Community reputatie

  1. Paar weken geleden is mijn Passat met AliExpress xenon fluitend door de APK gekomen. Wel hadden ze de xenon een stuk lager afgesteld merkte ik. Had voorheen geen last van tegenliggers die kenbaar maakte had het te hoog was afgesteld. Maar ja, nog steeds een hoop licht!
  2. Het feest begon eergisteren weer. Weer de linker lamp die weigert te starten. Update: Probleem gevonden vanavond . 1 van connectors maakt niet goed contact en de xenon ging aan toen ik de meetpennen van mijn multimeter erbij stak. Aankomend weekend het probleem maar even definitief oplossen . Update 2: Vanochtend had ik nog even tijd om verder te kijken naar het exacte probleem. Het gaat om de stekker die tussen de originele hallogeen fitting en de ballast zit. De stekker aan de kant van hallogeenfitting is een ‘vrouwtje’ en die aan de ballast kant is een ‘mannetje’. Na het losmaken van de stekkers keek ik, als een gynaecoloog , als eerste naar de vrouwtjes stekker het gat in. De plus-pen bleek voor het probleem te zorgen: het sleepcontact was naar binnen gedrukt. Als tijdelijke oplossing heb ik de plus-pen mannetjes stekker 'linksdragend' gemaakt . Hierdoor drukt de pen toch nog tegen het sleepcontact. Definitieve oplossing ga ik binnen kort uitvoeren: operatie aan de vrouwtjes stekker en het sleepcontact weer op z’n plek zetten.
  3. Electric

    Velgen

    Renoblast is goed en niet te duur. Ik heb mijn velgen daar ook laten doen, zeer tevreden mee!
  4. Na het vervangen van mijn linker xenon lamp geen last meer gehad dat deze niet wilde 'starten'. So far, so good!
  5. Ik heb de linker lamp vervangen vanochtend. Nu maar even afwachten wat het resultaat is. Gelijk ook even op de fittinghouder gemarkeerd wat de bovenkant is, bij de valeo maakt dat namelijk uit. En dit scheelde veel tijd met het terugplaatsen. Mocht het probleem zich weer voordoen dan ga ik de balasten nog omdraaien. Wat is trouwens de accuspanning zonder draaiende motor? Die van mij is zonder draaiende motor 12V en met draaiende motor 14V. Na in het schakelen van de xenon zie ik de spanning 0,3 à 0,4V zakken tijdens het inschakelen. Ik zag ook een inschakelstroom van bijna 10A. Pittig lampje...
  6. Ik kan nergens onder 09 Central Electronics de voltage aanpassen in VCDS. Dit zou onder byte 19 moeten staan, maar bij mij niet. Er stonden een aantal 'Cold Diagnosis' items. Wel zag ik onder onder byte 23 dit staan bij bit 0: 'Xenon Headlight repeated Ignition Active'. Geen idee wat het doet, maar mijn oog viel erop.
  7. Electric

    Xenon

  8. Ik zal de voltage ook eens verhogen zaterdag. Bedankt voor de tip!
  9. De xenon lamp zit er pas net in... De afgelopen dagen ben ik wel aan het testen geweest: Als ik de lampen uitlaat (lichtschakelaar op '0') bij het starten van de auto, en daarna de lampen aanzet als de motor draait, branden ze beide in 1 keer. Indien het al te licht is bij het starten blijven de lampen uiteraard bij het starten uit. Als ik dan even later bijvoorbeeld door een tunnel rij, springen beide lampen aan. Bij het starten in het donker (avond of in garage), wil soms de linker lamp niet direct aan gaan. Als ik dan beide lampen uitzet en weer aan (nadat de motor dus al draait), dan gaan beide lampen aan. Bij het starten in het donker zie je ook dat beide lampen flink dimmen tijdens het starten van de auto. De rechterlamp brandt na deze dip altijd. Soms gaat het starten in het donker wel goed: beide lampen starten. De lampen krijgen bij het starten van de auto een spanningsdip te voorduren. Een vriend van mij met zijn OEM xenon op zijn B7 heeft dit gedrag niet: dimmen van de xenon lampen bij het starten. Geen idee of je in VAGCOM een inschakelvertraging kan aanpassen. Dit zou al een oplossing bieden. Ik ga in ierder geval zaterdag de linker xenon lamp vervangen. Als dat niet werkt ga ik de balasten omdraaien. Een mogelijke 3de optie is de accu laten doormeten.
  10. Sinds gisteren heb ik last dat de linker xenonlamp niet direct aan gaat. De rechterkant brand wel direct. Als ik dan de lampen uit zet en weer aan, dan gaat de linker xenonlamp wel aan. Vanavond had ik dat weer. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? Het gebeurt ook niet altijd. Ik zal morgen eens de balasten omdraaien om de kijken of het probleem zich verplaatst naar de rechter kant. Wel nog steeds zeer tevreden met de licht opbrengst!
  11. Op het hologram staat DLT en met blauwe AMP connectoren Ik heb hier geen last van.
  12. Deze zijn het. Voelen erg stevig en solide aan. De canbuskiller zit niet in de ballast, maar in een gegoten kastje in 1 van de draden. Ze worden ook maar iets warm.
  13. Dat extra setje had ik gelijk meebesteld.
  14. Ja, die starten snel op! 2 seconden ongeveer. Ze komen ook snel op kleur. Ik heb wel de comming home, leaving home uitgezet. Bij het starten gaan de lampen heel even uit en weet niet of dat de levensduur bevoordeerd.
  15. Sinds gistermiddag ben ik over naar de xenon. Erg blij mee! Net als de SSD in de RNS, de achteruitrijcamera en de trekhaak: dat had ik veel eerder moeten doen! Het was nog een aardig klusje: Wiel eraf halen Wielkast bekleding boven en onder weghalen Heel veel schroeven verwijderen van de bumper en gril Koplamp losmaken Lampen vervangen (stadslicht, dimlicht en mistlicht) Balast monteren en testen Dit alles omdat ik met mijn 'kolenschoppen' niet bij de lampjes kwam van het stadslicht en dimlicht. Je komt trouwens wel vrij gemakkelijk bij de stadslichten zodra de bovenste wielkast bekleding eruit had. Ik heb eerste de bestuurderskant gedaan en daarna de bijrijderskant. Wel handig toen de bumper eraf was: via de achterkant kon ik zo het lampje van het mistlicht vervangen zonder de hele unit los te moeten maken. In mijn 3C5 zitten Valeo koplampen en heb besloten om de houder door de slijpen. Dit wordt volgens mij ook gedaan bij de Hella koplampen met de metalen houder. Op deze manier kan ik de originele halogeen lampen ook weer terugzetten. Een ty-rap om de houder heen hoefde niet, maar toch maar gedaan (staat niet op de foto). Ik had dus geen vakje onder de koplamp om de balast te plaatsen. In dit topic had ik een andere oplossing gezien, en die heb ik ook toegepast: Verder ben ik heel erg blij met het resultaat en het geeft een enorme bak licht! Het kleurverschil tussen de verschillende lampen is in het echt kleiner als op de foto: Ik was nog vergeten om in VCDS aan te geven dat ik xenon had. Daarom knipperde de koplampen als een kerstverlichting met ADHD. Dat is nu opgelost. Voor de geïnteresseerde, hierbij de gebruikte onderdelen: 9006 HB4 55W halogeen mistlampen T10 W5W led canbus stadslichten 5000K 12V 35W Cnlight xenon dimlichten YY Fast Bright DLT F3 35W HID Slim ballasten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden