Ga naar inhoud

Waarom VW Passat?


MarcMN

Aanbevolen berichten

Leuk alle reacties te lezen! Ik merk dat een hoop mensen toch voor de Passat kiezen omdat, tenminste zo denk ik er over, de auto op gewoon alle punten scoort. Hij blinkt nergens ontzettend in uit maar overall de meeste punten scoort t.o.v. concurrentie zoals kosten/comfort/ruimte/ergonomie/veiligheid/betrouwbaarheid etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Leuk alle reacties te lezen! Ik merk dat een hoop mensen toch voor de Passat kiezen omdat, tenminste zo denk ik er over, de auto op gewoon alle punten scoort. Hij blinkt nergens ontzettend in uit maar overall de meeste punten scoort t.o.v. concurrentie zoals kosten/comfort/ruimte/ergonomie/veiligheid/betrouwbaarheid etc.

 

en niet te vergeten uitstraling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom Passat?

5 jaar geleden waren we opzoek naar een andere auto ivm gezinsuitbreiding. We wilden in ieder geval een Volkswagen met minimaal 150 pk.

Eerst ging de voorkeur uit naar een Golf4 maar we kwamer er al vrij snel achter dat in dezelfde prijsklasse je ook voor een Bora of Passat kon gaan.

Uiteindelijk ging de voorkeur uit naar een Passat Variant omdat dat ons het praktisch leek. En ik moet zeggen ik begin de auto steeds meer te waarderen. We hebben inmiddels 2 kinderen en die zitten achter riant. Laadruimte is ook perfect en maak daar het laatste jaar ook veel gebruik van.

 

Sinds de auto geschipt is, rijdt deze ook perfect. Af en toe begint het te kriebelen en kijk ik naar een nieuwe auto. Wil ik dezelfde ruimte en pk's terug dan moet er een hoop geld bij. Opgeteld bij de lage km-stand (130.000km) blijf ik voorlopig nog lekker doorrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Passat kwam gewoon als best-value-for-money uit de bus

Zelfde reden, langs gelopen bij verschillende dealers op zoek naar een wagen en onderhandelen.

In 1st instantie was het niet de bedoeling om een Passat te kopen :embarassed:

Verschillende modelen vergeleken allen break - C5, Laguna, MB C, BM 3,Vectra, V50 - Geen één kon mij bekoren tot dat mijn aandacht getrokken werd door een witte passat break met getinte ruiten.

De mooie lijnen en de grill sprak mij aan dus ik naar VW en kwam buiten met een offerte en 2weken later besteld.

 

En de reden degelijk, veilig, zeer ruim achter het stuur,uitsraling en goede overname voor mijn C4 gekregen.

Zou een wagen zijn waar ik niets aan zou veranderen was zo al af voor mij :x tot dat ik hier terecht kwam maar het is al vergeven :)

 

Was de eerste dat op het bedrijf (z'n 600man) toe kwam met een 3C, het bedrijf leek interesse te hebben want ze schakelde van Volvo over naar VW en dus staan er z'n 10 3C's op de parking

Toch 1 minpunt dat men de Passat associeert als bedrijfwagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf een vrij simpel verhaal...

 

Heb hiervoor een Ford mondeo uit 2002 gehad, daarna Seat Toledo 3 2.0tdi... uit 2005 gehad, een vw jetta 1.9 tdi uit 2007 en nu dan een vw passat 3c uit 2008.

 

Keuze: Comfort, ruimte, mag zware aanhanger trekken... en natuurlijk dat ik de 3c een errug mooie auto vind.

 

Toekomst droom.... CC of A5/A6.... eerst maar een tijdje van de 3c genieten! Heb toch gepland deze 2/3 jaar te houden tot 170k (nu 70k).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden hiervoor een Volvo 144 uit 1968 als dagelijkse en vakantieauto op lpg.

 

Omdat ons kantoor verhuisde van meppel naar assen en dus slechte openbaarvervoerverbinding, moesten er veel km gemaakt worden. Onze 144 met 350.000 km hebben we toen maar verkocht en gekeken naar een diesel.

Op ons lijstje stond een Volvo V70/850, Toyota Avensis, Mercedes C 250TD (geen cdi!), Audi A6 en de VW Passat. Uiteindelijk hadden we een A6 en een Passat op het oog.

De A6 was van 1995, maar was werkelijk in nieuwstaat :shock: , maar had al bijna 3 ton gelopen en had 90pk. De Passie stond op190dkm en was van 1998.

We hebben toen gekozen voor de passat en rijden er, naar alle tevredenheid, nu ruim 3 jaar in. :mrgreen:

Onderhoudskosten:

distr.riem + waterpomp bij 270dkm

remblokken achter bij +/- 200dkm

nieuwe schokbrekers achter bij +/-250dkm

draagarm linksvoor bij 290dkm

eh :roll: .... verder kan ik zo niets meer verzinnen, behalve dan het regulieren onderhoud (olie, filters, bandjes)

 

Gewoon goedkoop in onderhoud en een ruimte..... totaal geen spijt van, ook al is ie 12 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na en aantal wv,s te hebben gereden polo g40 caddy type 1 golf twee golf 3 vr6 moest er en grotere auto komen.

Toen kwam ik en audi a4 avant 1.8 turbo tegen maar daar twee jaar in te hebben gereden beviel hij mij niet meer.

Toen een beetje aan het rond kijken geweest wou ik graag en bora v5 variant maar aangezien die net zo groot was als die audi en die vond en beetje teklein.

Kwam ik op de passat uit want ik wou graag weer en volkswagen.

Zodoende rij ik nu en passat en dat bevalt zeer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VW zit er bij mij vanuit huis ingestampt.

 

Mn vader altijd een transporter moeders een golfje..

 

Als eerste auto kocht ik een scirocco vervolgens een bora en rij nu alweer bijna 2 jaar heerlijk in mijn passat.

 

Ik ben eerst gegaan voor het uiterlijk(urbangrey,sportline en RS4) maar na een proefrit merkte ik wel dat de passat toch veel meer auto was dan mn bora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruimte en power:

4 jaar terug moesten we een auto hebben waarin we een rolstoel en een kinderwagen tegelijk konden meeslepen. We hadden een Opel Omega MV6 en die was wat dat betreft perfect maar helaas viel die ietwat uit elkaar :-(

Daarnaast hebben we een flinke sleurhut en toch wil/moet ik benzine blijven rijden. En hoewel de Passat op papier net iets minder sterk is als de Omega doet hij het prima in de bergen. Even terugschakelen en je kunt gewoon met 90 omhoog...

Tenslotte is de kwaliteit voor mij de reden dat ik nu al 4 jaar in deze boot rondrijd, alle vorige auto's werden na een jaartje wel weer ingeruild. Het eerste jaar met de Passat €4.000,- aan reparaties gehad en daarna niets meer. Dus voor mij een 100% goede auto, mits goed onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat is voor mij DE auto omdat:

-een passat mijn leven heeft gered met een ernstig auto-ongeluk

-starten lopen, super dieselmotor (130pk)

-oerdegelijke kwaliteit

-comfortabel en veel ruimte

-mooie belijning, en toch niet te opzichtig

-lekkere goed werkende climate control (bij andere auto's is dat wel eens minder goed)

-goede prijs/kwalitietverhouding

 

Minpuntje:

Dure onderdelen, daarom rijdt ik 3bg, omdat daar legio onderdelen van op de tweedehands markt te vekrijgen zijn.

Distributieriem in plaast van ketting, waardoor je de halve auto moet slopen om te vervangen. Dure aangelegenheid bij de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat mijn ouders geen autoliefhebbers zijn, komt het VAG virus bij mij toch van huis uit. Mijn vader heeft de nodige Passats versleten en rijdt nu een Golf Variant. Mijn moeder is inmiddels aan haar tweede Polo toe en mijn broer rijdt ook een Polo.

 

VW heeft voor mij dan ook het stempel 'degelijk' gekregen. Mijn vader hoeft niet teveel snufjes op zijn auto, het ding moet gewoon starten en rijden. Onze VW's hebben dit altijd gedaan dus dan krijg je vanzelf vertrouwen in VW.

 

Mijn eerste auto was een Peugeot 205 1.9 GTI. Heb destijds ook getwijfeld over een Golf 2 GTI maar dat was toen toch redelijk afgezaagd. Vandaar dat ik toen voor de iets exclusievere 205 1.9 GTI ben gegaan. Toen deze 205 van ellende uit elkaar aan het vallen was, ging ik op zoek naar een opvolger. Gezien de prijs/kwaliteitverhouding kwam ik uit bij een Seat Ibiza 1.6 GLX uit 1994. Mijn eerste VAG auto dus nadat ik wel de nodige kilometers had gemaakt in mijn moeders Polo en vaders Passat. Na een aantal jaar fijne kilometers werd het weer eens tijd voor iets anders..... Ik wilde graag een auto met 1.8T motor, dus ging ik op zoek naar Golfjes, Audi's en Passats. Uiteindelijk bleek de Passat de beste 'package deal'. Veel ruimte voor een in verhouding lage aanschafprijs. Inmiddels rijd ik deze auto dik twee jaar en ben ik er zeer tevreden mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan moet ik ook maar even. Dit alles is even onder voorbehoudt dat ik mijzelf nog even netjes ga introduceren samen met mijn Passie. Helaas heb ik daarvan geen nette foto's op het moment, dus dat komt asap!

 

3 jaar terug heb ik mijn eerste auto gekocht. Dit was een Ford Eskrot op gas G2 die na 2 maanden *POOF* zei. Out with a bang zeg maar... Mijn allerliefste schoonpapa heeft toen voor mij een Toyota Starlet geregeld. Dit gebakje heeft mij een jaar lang trouw op en neer gebracht van Groningen naar Leeuwarden en weer terug. Volgens het RDW bestaat deze auto niet meer, dus dat was of de sloopregeling, of export. Enfin, hierin dus geleerd auto te rijden. Helaas komt aan alles een eind, zo ook aan de fuseekogels, draagarmen, schokbrekers, vering etc. van een Jap. De motor liep nog errug netjes, maar voor de rest was het einde oefening.

 

Dus toen maar eens rond gaan kijken naar iets anders. In eerste instantie uitgegaan van een niet al te grote diesel, immers, Leeuwarden - Groningen is toch al gauw 65km, 130 op een dag, 600 in de week etc. Peugeot 206 was de eerste kanshebber. Aldaar bij het autobedrijf hadden we (schoonpa, vriendin en ik) al geen lekker gevoel. De auto was gepoetst, bandenzwart etc. Samen met nog 300 anderen in een grote loods. Toch maar een proefrit gemaakt, helaas fluctueerde het toerental stationair enorm, de stoel hing voorover en kon niet versteld worden, dikke ellende! Gauw aan de kant gezet, de Starlet weer aangeslingerd en bij het verlaten van de parkeerplaats viel ons oog op een kleine handelsonderneming met een stuk of 10 auto's... een van deze auto's was een, je voelt hem al aankomen, een Passat 3B sedan 1.9 TDI met CC. Groen van kleur, ex-lease, al zijn beurten, 280k op de teller, distri bij 260k vervangen. Toen de garagehouder de sleutel omdraaide gingen de wolkjes aan de kant en brak de zon door, echt een beetje een buitenaards moment. Schoonpa stond erbij en zei (de beste man rijdt al jaaaaaaren Duits): "Ga maar een proefrit maken, ik ga niet mee want dat zit wel snor".

 

Aldus, 500 piek in ruil op de Starlet, een beetje toe en ik cruise alweer een krap jaartje in de Passat. Met deze geweldige machine rijd ik al zo'n 20k probleemloos rond. Buiten het standaard onderhoud (bandjes, filters, olie etc.) heb ik hier geen centje pijn aan. Hulde voor VW!

 

Dit is niet helemaal waar trouwens, want volgens VAG-COM is mijn LMM nodig toe aan vervanging (wat hakkelen bij gas geven en soms gaat ie in noodloop), dus als eerste stap maar de LMM vervangen want er zit ongetwijfeld een Bosch in. Komt een mooi Pierburg voor in de plaats :) Tot zo ver en ik moet zeggen, ik heb me hier al erg goed vermaakt tot nu toe :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Bij ons is het eigenlijk uit noodzaak dat we nu een weer voor een auto moeten gaan kijken, we zijn hier wel aardig VW minded. We hebben hier 2 kevers staan, en er stond een nette golf GTI op de oprit. Helaas vonden een paar ******** het nodig om hem te pikken en in de hens te zetten. Aangezien we als volgende auto graag een station wilde, ik niet de kleinste ben, en toch weer een VW wilde zijn we er in ieder geval over uit dat het een passat 3b of bg gaat worden. Verder maakt het allemaal niet zoveel uit wat er op en aan zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een Passat? Om meerdere redenen.

Pluspunten:

* De ruimte is echt subliem. Waar je ook mee aankomt, het past er gewoon in.

* Comfort op lange ritten. Gebroken aankomen? No way!

* Degelijkheid. Het is gewoon een heel goed gebouwde auto die ook na jaren nog mooi en tijdloos blijft (bijv. 3BG)

* Prijs/kwaliteitsverhouding. Een Skoda is het toch net niet (oogt te goedkoop) en een Audi vind ik te duur voor de extra klasse (verschil met VW is te klein)

* Uitstraling: Je rijdt wel een echte auto

* Kosten. Onderhoud kost wat, maar niet overmatig. Twee ton kilometers is geen enkel probleem. En hij behoudt restwaarde, i.t.t. Hyundai, Kia, Daewoo, Franse auto's en andere fantasie-autootjes.

 

Minpuntjes:

* Electrische raambediening is een zwak punt

* Fixatie van de vloermatten is bij de nieuwe Passats niet erg sterk

* Grote verschillen tussen de dealers

Tip: ga niet naar Stealer Wittebrug in en rond Den Haag. Volkomen kut met peren. Alternatief: dealer in Zoetermeer of De Lier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was bekend met het 3B model (via zwager), en vond zijn opvolger de 3BG stuk mooier.

 

Ik kwam uit een peugeot 406 Coupe, welke ik 3 jaar heb gehad, aangezien ik de 406 coupe altijd al wilde hebben heb ik deze toendertijd gekocht. Ik heb geweten dat ik hem heb gehad, hij was erg prijzig in het onderhoud en na 3 jaar ook nog erg prijzig gebleken in afschrijving (10.000 euro! in 3 jaar en natuurlijk al 2e hands aangeschaft toen). Maar ik heb nooit geen spijt gehad van die aankoop aangezien het een droom was die werkelijkheid werd.

 

Aangezien we ondertussen ook vader en moeder waren geworden en er dus iemand op de achterbank zat (wat overigens prima ging in de coupe!) en er een 2e dreigde te komen begon de station toch wel de voorkeur te krijgen. Maar dan wel 1 die mooi en tijdloos was, en lekker sterk en betrouwbaar.

 

Dus ging ik NIET opzoek naar een 407sw/307sw of laguna of iets gelijks. Wel even in een laguna test gereden, maar na overleg met de lokale garage zijn advies toch maar ter harte genomen om Geen laguna te kopen.

 

Uiteindelijk kwam ik dus uit bij de 3BG en deze voldoet eigenlijk aan bijna alle wensen, zeker met een gezin en dat je ruimte wel prettig vindt. Bovendien ben ik zelf ook 1.90, en bij veel auto's is er dan geen ruimte meer op de achterbank. (bv V50 of S60). Aangezien er 130pk met 6 bak te krijgen was leek mij dit een heerlijke combinatie, na eens proef te hebben gereden wist ik het zeker, deze uitvoering moest het worden. Na wat zoeken kwam ik zelfs uit bij een Highline van Particulier met 147.000 op de teller en de prijs was ook goed. Dus toegeslagen en tot op de dag van vandaag een zeer goede keus gebleken. Later nog even laten chippen door JB/JD en dan wil je hem helemaal niet meer kwijt. Dus 201.000 km op de teller ondertussen en nog steeds zeer te vreden ondanks dat de Belasting per maand eigenlijk wel belachelijk begint te worden met 107 euro ongeveer.

Aangezien bij inruil een 2002 passat tdi ook niet meer de wereld prijs oplevert heb ik het idee dat ik de komende jaren deze auto nog gewoon ga houden. En met de 201.000 op de klok maak ik me geen zorgen gezien er veel hogere km standen hier bekend zijn.

 

gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben diverse auto's gehad. Ik rij al jaren in een bestelbus van de zaak en vrouwlief heeft een paar jaar in lease auto's rond gereden.

Toen zij van baan verwisselde kwam er een einde aan de lease auto's, en hebben we de volgende auto's gehad.

1: Saab 900 bj, 1989. viel bijna uit elkaar na een jaar, en voor dat 'ie apk gekeurd moest worden hebben we 'm weg gedaan.

 

2: Peugeot 205 1.9 GTI, bj, 1990. leuk scheurbakkie, alleen ging er meer olie dan benzine doorheen. Na 1,5 jaar rijden werd ie toch iets te klein met een kleine op de achterbank

 

3: Renault Laguna 2.0 benzine bj, 1994. Fijne ruime auto, tot 'ie ons meerdere malen liet staan. Motor stopte er vanzelf mee. Soms kon je 'm na 5 minuten weer starten, maar soms ook pas na een half uur. Voor een paar honderd euro door een garage bedrijf naar laten zoeken wat het probleem was. Diverse dingen vervangen, niets hielp. Toen naar een Renault dealer, en die hadden het probleem gevonden, voor 99,9% zeker dat het verholpen was. Nou je raad het al, die 0,1% deed ons de das om. Weer hetzelfde probleem. Toen weer terug naar de Renault dealer, met het verhaal dat ie het weer niet deed. De dealer belde ons op, dat ze het probleem nu wel gevonden hadden. De vorige eigenaar heeft er zelf een start onderbreker in gebouwd. Die maakte zo nu en dan geen contact meer, waardoor de auto ermee stopte.

Ondertussen hadden we geen vertrouwen meer in deze auto. Dus zijn we op zoek gegaan naar een andere. Dat is geworden een,

 

4: Volvo S40, benzine bj, 1998. ook een hele fijne auto, maar eigenlijk toch iets te klein. Wij golfen allebei, en dan heeft een S40 een krappe kofferbak als daar 2 complete golfsets in moeten. Dus zijn we gaan kijken naar een station.

 

5: Dit is toen een Volkswagen Passat Variant 3b 1,9 TDI bj, 2000 geworden. Ja een diesel, na jaren in benzine auto's rond gereden te hebben.

We stelden ons zelf de vraag: "Wat willen we wel op de oprit hebben, en wat niet"?

Voor ons was al gauw duidelijk, dat een auto uit Europa moet komen. Alles wat in Azie wordt gemaakt, komt hier niet op de oprit.

We hebben toen een keus gemaakt uit Audi, Volkswagen en Skoda. Franse auto's doen we niet meer. Italiaanse auto's zijn voor de echte monteurs onder ons, doen we ook niet. Volvo en Saab, worden het meest aangeboden op LPG. Doen we ook niet meer. Op gas moet je koken, niet auto rijden.

 

Toen bleek een Audi toch nog even wat te duur. Skoda, konden we niet echt een mooie vinden, en Passats waren er genoeg. Dus dit is 'm toen geworden.

We rijden nu bijna een jaar rond in deze auto en ik hoop dat we er nog zeker een paar jaar langer van kunnen genieten.

Nu is het voor mij wel duidelijk, dat wanneer er weer een andere auto moet komen, dit een 3BG moet worden. Ik ben helemaal gegrepen door het VW virus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto geschiedenis is niet zo bijzonder lang.

Jaren lang met bedrijfs busje gereden, peugeot partner 2.0hdi. Mijn vrouwtje had een oude suzuki swift zo'n 1.3 die nog geen 700kg weegt, eigenlijk wel een leuk scheur hokje. Dat busje was lekker goedkoop rijden, maar ook irritant omdat je er maar met 2 personen in kon zitten.

Tegen de baas gezegd dat ik niet meer prive wilde rijden.

Toevallig kwam er een leuke Passat station uit 95 in beeld. Een 2.0 8v gt, een zwarte. Verlaagd en met 17inch wieltjes er onder. Gekocht en na een jaar weer verkocht(met 200euro winst). Maar wat een heerlijke auto was dat zeg. Bleek dat we toch wel redelijk veel km prive rijden, toen eerste jaar al 25.000 (ondertussen al ruim 35.000prive km) Dus dan moet je naar wel naar een diesel, want gas moet ik niet...

Moest toen wel een betrouwbare diesel komen, dus een vw uiterraad. Geen passat jammer genoeg, maar een golf 4 tdi. Ondertussen al lkkr wat km mee gedraaid, en nog nooit wat mee gehad dan meer als regulier onderhoud.

 

Ondertussen nog een golf 1 uit 83 erbij gekocht, gewoon voor de hobby.

 

Ben toch telkens naar een 3bg station aan het kijken. (dromen moet je hebben, maar die rs6 moet er toch ook een keer komen)

Zwart vind ik de mooiste kleur, al is dat fresco green ook heel mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 3 BMW's had ik zoiets van: "een VW GTI is ook leuk."

Mijn laatste BMW heb ik ingeleverd voor een Golf GTI 1.8 16V uit 1988.

Hier heb ik veel plezier van gehad.

Na ongeveer 4 jaar hiermee gereden te hebben is de Golf ingeruild voor een kanariegele Corrado G60 uit 1991.

De Corrado ging er naar 3 jaar uit en heb toen een Passat Variant 35iB4 uit 1994 gekocht.

Na 7 jaar trouwe dienst heb ik hem verkocht.

In al die jaren heeft de wagen mij 2 maal in de steek gelaten.

De eerste keer begaf de dynamo het en 2 jaar later ging de koppakking eraan.

De koppakking is bij 211.200 km vervangen, ouderdom.

 

Nu rij ik sinds kort een Passat 3BG uit 2003.

Een hele fijne en comfortabele wagen is dit, ik hoop er nog vele jaren plezier van te hebben. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste mijn ouders rijden altijd al VW, alhoewel ik niet bepaald altijd met hen op een lijn lig of lag.

Mijn eerste liefde was een kever een oranje VW 1303 en daar heb ik mijn jonge jaren op lopen amateuren Het ding kaal gestript.

207153305_6_btZr.jpeg

Het ding was bloed oranje het interieur eruit gesloopt en alles zo goed als mogelijk geschuurd en glad gemaakt.

207146644_6_dJwZ.jpeg

Hier was het al een beetje einde tijdperk. Ik heb met het oude 1300 blok nog een europa tripje gehouden.

Met mijn vriendin ben ik toen via Venetie,Monaco,st Tropez via Lloret de mar weer terug naar Nederland gereden.

Het was een hete zomer en ik weet nog een rode Mazda tufte me voorbij. Ik zag nog een glimp van die blikken die naar me keken van " wat doe je hier met zo'n oude auto" . Een paar kilometer verderop stonden ze langs de kant met motor pech.

En mijn Kever ging er gestaag voorbij.

Al die 4500 kilometer geen krimp behalve dat het koude blok wel ff opgestart moest worden met aftershave via de carburateur.

Thuis de volgende dag vloog de bougie eruit maar nooit heeft hij me laten staan.

 

Al dat spartaanse en weinig luxe maakte me niks uit totdat ik kinderen kreeg en geld meer andere doelen kreeg.

Het werd met een tussen pauze van een fiesta een 93 passat variant een prima wagen totdat ik er veel geld aan kwijt was vanwege een verkeerd gezette distributie riem na koppakking lek.

124273917.jpg

Toch ik heb er 5 jaar mee gedaan en het was tenminste een VW met een hoop luxe Ja en nu deze Passat uit 1998 toch weer een dik verschil met de beleving.

Mijn vriendin vroeg me nog of het gewoon niet wat anders kon zijn maar hij rijd zoals hij eruit ziet een dikke bak.

Met een VW uitstraling en gevoel van strakheid en degelijkheid.

123854301.jpg

 

Je haat het of bent er aan verknocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

eens een VW, altijd een VW.. het is al eerder genoemd in dit topic.

 

Mijn eerste auto was een golf, waarvan ik er in totaal 4 heb gehad. Ik ben enkele keren vreemd gegaan, maar dat is op 1 na (audi) nooit goed bevallen, getuige het snelle inruilen (na gemiddeld 4 maanden ging een auto er bij mij weer uit).

 

Liever had ik nog een tijdje in mijn Golf 3 variant TDI 1z rond gereden, omdat deze gewoonweg belachelijk goedkoop lopen en naar verhouding geen drol aan onderhoud vragen, echter was de koppakking het daar niet mee eens, die gaf bij 370000 km de geest. Bij het zoeken naar een waardige opvolger, die ook nog aan mijn eisen voldeed, stuitten we bij toeval op deze passat.

 

Proefrit gemaakt, en verkocht... Passat is veel meer auto dan een Golf, gezien mijn 30 a 40K per jaar niet onbelangrijk...

 

Je haat het of bent er aan verknocht
:lol::lol::lol:
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden