Ga naar inhoud

BUG322

Members
  • Aantal items

    44
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over BUG322

Profile Information

  • Plaats
    Apeldoorn

Overige

  • Vagcom
    nein

BUG322's Achievements

0

Community reputatie

  1. Vroeger was het gewoon polo golf ,jetta,scirocco passat Maar nu fox,polo,golf,golf plus,jetta,tiguan,beetle,scirocco,passat,eos,passat cc,sharan,touareq,phaeton. Uiteraard moet daar nog een amarok bij Het wachten is nog op een Roadster iets met 2 persoons en 2 wiel achter aangedreven. In de geest van de 914 En de up komt ook nog. VW timmert behoorlijk aan de weg.
  2. Hoi ik heb sinds April vorig jaar een 3B gekocht ik heb hem binnen een dag beslist dus diezelfde dag nog opgehaald. Daarvoor had ik een variant uit 93 met 1,8 benzine elke rit naar mijn werk zo'n 34 kilometer van mijn woonplaats koste me een tientje. Belasting zo'n 50 euro in de maand. Ik had geluk de passat was van een eigenaar die hier ook actief is. De lak is mooi hij is verlaagd en gechipped naar 143PK. Ik zal nooit weten hoe het is met de originele 110 maargoed dat is een dik verschil met de 90 pk benzine. Die 143 PK's zijn lekker maar explosief kort zeker wat betreft de 1e tm de 3e versnelling snel doorschakelen dus. Na aanschaf begon ik hier eens te lezen gelukkig zijn de draagarmen al vervangen bv want die blijken de habit te hebben van kapot gaan. Nu nog geen jaar verder is een veer achter kapot gegaan zeer uitzonderlijk maar origineel waren ze ook niet. Via marktplaats een setje Weitec voor 125 op de kop getikt 20 euro werk bij de garage. Toen bleken de remblokjes op en die zijn wel duurder als mijn 93 passat die achter overigens gewoon trommel remmen had. Das zo'n 150 euro aan onderdelen. De schokbrekers achter waren ondertussen ook helemaal door en heb er nu 2 gele Koni's ondergezet das met arbeid ook weer 320 euro. ( maar o wat rijd dat mooi die wil ik ook voor ). Ik heb hem nu ook 2 olie beurtjes gegeven a 70 euro per beurt. 26000 kilometer nu (290000 op de klok)en het is nog geen April want dan heb ik hem een jaar. We zijn er al mee naar Spanje geweest en naar Zwitserland en een paar keer naar Duitsland het is een heerlijke reis auto. Naast de berg bagage die je kan mee nemen en af en toe een berg rommel om af te voeren vind ik de variant gewoon erg mooi. Af en toe kijk ik ook hoe de auto mee komt met moderne auto en dat doet ie prima en vooral zuinig het is mogelijk om 1000 kilometer te rijden voordat je lichtje brand van je reserve. Een rit naar mijn werk doe ik nu onder de 5 euro met veel meer smile op mijn gezicht als ik ooit in een benzine heb gehad. Met de 1,9/2.0 diesel versies kun je wat dat betreft krachtig en goedkoop rijden er is geen mooier alternatief.
  3. Ik heb een set Kelly wintermark S+M gehaald en ga over een 1,5 week naar Willingen alleen nu viel het me op dat er niet van die fijne lamelletjes in zitten. Ben ik gaan Googlen maar ze vielen wel onder winter banden. http://www.tyretest.com/pkw_winterreife ... index.html Toch nog wel wat twijfels
  4. Harstikke mooi en spannende vormgeving je moet hem vooral in een donkere metalic kleur zien beetje verlaagd gewoon prachtig!!! Wacht verder tot ie 10-12 jaar oud is. Wie weet ergens in 2023
  5. Hoi ik schijn ook een schroefset te hebben. Alleen vloog er een stukje veer onder de auto vandaan. Ik weet dat het een eibach set is. wat te doen?
  6. Ik vind het een goed idee ff kijken hoe het de komende weken uit komt begin morgen weer met ochtend dienst en het weer is dan ook weer bagger. De wegligging is idd prima en hij helt niks als je met >80 km/h door afrit snelweg gaat. Ook het sturen gaat best direct.
  7. Jazeker !! Gewoon te perfect om waar te zijn alleen mijn lende steun verstelling begaf het van de week. Ik heb er nog niks aan veranderd en de standaard velgen hebben wel wat ik vind de verlaging ook erg mooi en zou niet anders willen. Hij is niet overdreven gewoon perfect zo. Ik rijd er dagelijks mee naar mijn werk en dat doet hij elke dag perfect en goedkoop in verbruik. Die voorspoiler ga ik nog vervangen door een nieuwe en misschien wat interieur zoals de stoelen en details als de versnellingspook hoes vernieuwen deze is nogal versleten. Ik ben verliefd op deze auto
  8. Ik heb 2 tankjes 1 op 18 gedaan ook is de roetfilter leeggeklopt Chip op maat en die egr is dicht. Dus het beeld zal wel kloppen.
  9. Thnx wel fijn zo'n bevestiging en als het normaal is dan is is het goed ff een rookgordijntje trekken
  10. BUG322

    1.9 of 2.0

    Het is gewoon een nieuwer type motor die de 1.9 heeft vervangen de rest ligt aan het motor management overbrengingen etc etc. Want als ik nu de 1,4 TSI erbij ga halen snap je er helemaal niks meer van. Motor inhoud is sowieso een heel ander begrip tegenwoordig. Inhoud zegt niks meer. en 0,1 liter zegt echt niks dat heeft gewoon te maken met vervanging van het 1,9 blok voor een 2.0 type in werkelijkheid gaat het zelf tussen 1896cc en 1968 dat is dus 0,076 liter
  11. Ik heb de hele week rustig gereden en vananvond op de terug weg ff volgas toch wel ff schrikken bij 180 km/h zie ik toch een aardig rook gordijntje. Het is wel donker dus echt goed kon ik het niet zien. Is dat normaal als je juist een hele tijd rustig hebt gereden. Verder niets aan de hand soepele motor walmt verder niet. boven de 180 merk ik wel wat onbalans maar dat kan komen van de wielen die bij die snelheid waarschijnlijk niet meer goed gebalanceerd zijn onder die om en nabij 180 is er ook niks aan de hand.
  12. mijn laatste record is 1002 km op 54 liter met een 1,9 TDI uit 1998 haalt niemand de specs met deze 1.6 motor?
  13. En de Pheaton dan daarvoor blijft toch ook het e.e.a. beschikbaar? of de CC ?
  14. Tja wat moet je verder van een MPV maken het gaat natuurlijk vooral om de ruimte en gadgets binnen. Daarna komt het uiterlijk. Ook weer typisch die reacties op autoweek VW dus saai enzo. Maar de meeste spannende ontwerpen gaan snel vervelen en met VW ga je het alleen maar meer waarderen. Dan maar saai maar wel strak.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden