Ga naar inhoud

MarcMN

Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over MarcMN

Profile Information

  • Plaats
    Hillegom

MarcMN's Achievements

0

Community reputatie

  1. Klopt 100% maar het leer wordt niet glad(der). Weet dat het een beetje raar klinkt maar werkt echt. Het verzorgt/onderhoud natuurlijk niet het materiaal maar camoufleert de slijtplekken. Waarschijnlijk hebben veel lederen sturen hier op den duur last van maar vind het zo zonde... En zo'n mooie dikke hoes erom is voor mij echt geen optie! Zou de een er meer last van hebben als de ander omdat de een meer/ander PU-zuur afscheid via zijn handen als de ander? Het spul heet overigens "Plasticolor" en zit in een klein zwart hoog flaconnetje.
  2. Het heet "Natural Shine Rubber & Vinyl Protector" ben er echt tevreden over, zeker over het gebruiksgemak.
  3. Heb een middel van Meguiars gekocht, ben ff de naam kwijt maar er was iig keuze uit hoogglans en natuurlijke glans. Heb voor de tweede gekozen en moet zeggen...... Dit gaat verder als een gewaxte tiet!! Super eenvoudig aan te brengen en uit te wrijven, was volgens mij binnen een uur klaar met al het zwart in de auto. Echt top! En volgens mij kan je met het flaconnetje wel tot 5 doen want is nauwelijks gezakt onder het halsje van de flacon. Wat trouwens ook erg goed werkt ( misschien dat sommige gaan lachen nu): ik heb het drie-spaaks lederen stuur van VAG erin. Op de achterkant zaten wat slijtplekjes in het leer en werd wat vaal. Nu heb ik van Valma een soort Zwart middel met een sponsje op de kop wat ik gebruik voor mijn strips aan de buitenkant. Nu ben ik van mening dat de meeste "back to black" middelen leuk zijn voor een week maar al snel minder worden. Dit middel werkt echter zéér goed, het is volgens mij ook een soort verf. Maar goed terug bij het onderwerp; dit had ik in een gekke bui dus op mijn stuur gesmeerd Werkt super, stuur is weer helemaal zwart hetzij niet helemaal super egaal maar vooral: geen zwarte handen en blijft circa een half jaar mooi! Mocht ik na dit verhaal nog voor 100% worden aangezien en iemand wil het proberen, ik kan dan wel een foto plaatsen van het resultaat!
  4. MarcMN

    Koplampen cleanen.

    Ik heb het ook bij mijn 3BG gedaan dmv wetsanden, ik geloof P2000. Daarna met de polijstmachine in 3 stappen van grof naar fijn. Ik had deze geleend van een collega dus weet niet de exacte spec's meer van de middelen, het was iig van "Poor's Boy (hoop dat ik het goed spel). Het resultaat was goed, heb het hele proces wel 2 x gedaan per unit. Let wel op spatten van de machine, ik deed dat te laat en had toen een motorruimte met spatten. (en maar niets tegen m'n vader gezegd gezien de neus van m'n auto in zijn garage stond ) De motordelen zijn makkelijk te reinigen maar het dempingsmateriaal binnenkant motorkap was lastiger schoon te krijgen. Kortom met een middagje werk moet je ze weer knap kunnen krijgen maar ik zelf heb ze niet als nieuw kunnen krijgen omdat er toch ook krasjes/putjes in zaten/zitten die je er simpelweg niet uit krijgt. Succes!
  5. Ja tuurlijk, ik bedoelde met de krassen ook eigenlijk de schoenzoolafdrukken. Begrijpelijk want het zijn geen vulmiddelen. Maar ik heb bijvoorbeeld wel echte krassen op het kunststof paneel aan de binnenkant/onderzijde van de B-stijl waar de gordel steeds langsschuurt. Daar zal dus weinig aan te doen zijn vrees ik.
  6. O.k. thanks! Zal ff op de site van Carclean in Bergschenhoek kijken!
  7. Heeft iemand misschien wat tips om het dashboard en deurpanelen van de 3BG weer mooi vol zwart en krasvrij te maken? Helaas gebeurt het wel eens; met schoenzool langs de deurbak bij het uitstappen... Staan links en rechts wat "krassen" welke moeilijk weg te poetsen zijn. Ook heb ik recent een middeltje op mijn dashboard gespoten (interieur conditioner) maar waarschijnlijk niet goed gedaan; het spul geeft witte uitslag . Misschien te veel gebruikt, misschien te snel in volle zon gezet. Ik krijg het er lastig uit door het fijne patroon in het dashboard. Ik hoor het graag! Gr.Marc
  8. Het mindere geluid van de turbo viel me op met raam open rijden en dan hoor je hem gewoon zo goed als niet. De auto rijdt verder prima, ik vind het verder ook niet erg of veronrustend maar vroeg het me gewoon af.. Wat betreft de bak; het zal wel aan de constructie liggen maar echt zoals ik van VAG-auto's gewend ben, zoals m'n Golf 3 uit '92 het zelfs deed, nee zo lekker schakelt deze niet...
  9. Het is niet erg belangrijk maar vraag het me toch af: In elke VW die ik gereden heb merkte ik dat er een, hoe zal ik het omschrijven, trefzekere/korte schakelgang in de bak zit. Je duwt de pook bij wijze van met één vinger probleemloos in de juiste versnelling. Maar in m'n Passat (3BG / 1.9TDI / 96kW /'01 / H6) heb je iets meer "gevoel"nodig om de pook in het juiste verzet te duwen. Schakelt absoluut niet slecht, geen klachten maar zeker minder trefzeker als ik gewend ben. Zit hier misschien een ander soort bak of schakelmechanisme in? Bij m'n vorige Leon TDI (strd 81kW / ASV motor??) hoorde ik de turbo veel meer fluiten als bij m'n Passat. Het lijkt wel of de ene VAG TDI meer fluit als de andere. De motor van m'n Passat is o.k. en de turbo doet het wel gewoon. Kan dit kloppen? Ben benieuwd... jstruijk: Dubbelpost, heb de andere even verwijderd
  10. Daar heb je gelijk in ja. Maar de coating die ik wil laten gebruiken wordt ook toegepast op elektromotoren welke toch probleemloos >80 graden kunnen worden op de oppervlakte. Nu begrijp ik dat remmen wellicht meer warmte kunnen afgeven dus ik zal dat zeker even controleren! Nu moet ik ook toegeven dat het er (nog) niet echt ruig aan toe gaat in de Passat met het standaard onderstel... Na de wielen maar eens gaan kijken voor een juiste verlaging. Ben echt benieuwd wat dat zal opleveren, ga me er wel steeds meer aan ergeren. Denk je dat ongeveer het zelfde te behalen is als een 3-serie (sorry maar dat is voor mij toch nog steeds de maatstaf voor sportief sturen in een personenauto) met sportonderstel?
  11. Ik hoop dat ik wat advies over het volgende kan krijgen; Ik wil een setje LM laten stralen / spuiten. Hiervoor heb ik de mogelijkheden op mijn werk, echter niet aktief in automotive branche. Ik heb de velgen ontdaan van banden / ventielen en plaklood. Maar moet men nu opletten bij stralen bij bijv. de zitting voor het ventiel ivm afdichting nieuw ventiel? En het velgbed kun je ook probleemloos stralen zonder dat een optimale afdichting van de band op velg in het gedrang komt? Na het stralen wil ik de velgen laten voorzien van een wash/hechtprimer en vervolgens Epoxy / 2 comp. lakbehandeling. Deze coating gebruiken wij voor industriële aandrijvingen ivm stoot/krasvastheid. Is dit de juiste manier of moet ik rekening houden met andere zaken?
  12. MarcMN

    Waarom VW Passat?

    Leuk alle reacties te lezen! Ik merk dat een hoop mensen toch voor de Passat kiezen omdat, tenminste zo denk ik er over, de auto op gewoon alle punten scoort. Hij blinkt nergens ontzettend in uit maar overall de meeste punten scoort t.o.v. concurrentie zoals kosten/comfort/ruimte/ergonomie/veiligheid/betrouwbaarheid etc.
  13. MarcMN

    Waarom VW Passat?

    Ik ben benieuwd en vind het leuk te lezen waarom anderen gekozen hebben voor hun "Passie"! Ben je een doorgewinterde VW fan of toevalligerwijs mee in aanraking gekomen? Ook ben ik benieuwd naar de plussen en minnen! Uiteraard begin ik zelf. Ik heb voor de Passat een A6 Avant TDI 132kW gehad. Qua motor, comfort, luxe en kwaliteit echt een top auto! Mindere kanten vond ik rijdynamiek/weggedrag en de stoelen.... kan echt niet in dergelijke auto's, zat niet eens een lendesteun op. Ik weet dat er sportieve varianten zijn met véél lekkerdere stoelen maar die zaten er helaas niet in. Na een tijdje gingen de vaste lasten me zo tegenstaan dat het genot deze niet meer rechtvaardigden... Ook zat de bekende nokkenasrevisie er waarschijnlijk aan te komen, de auto had 189.000 gelopen en er waren flinke sleepsporen te zien. Op zoek naar iets anders toch maar. Auto op MP te koop gezet, weinig tot geen serieuze reacties en was niet van plan de Audi voor een appel en een ei weg te doen, ik had immers flink in de buidel moeten tasten toen ik mijn Leon Sport TDI ging inruilen. "Dit is een totaal andere auto, niet te vergelijken. Je praat over een totaal andere klasse" was veel gehoord toen de inruilprijs van de Leon bepaald moest worden. Tsja, liefde maakt blind, de A6 moest en zou er komen! "Een diesel?? in zo'n grote auto? da's heel moeilijk te verkopen!" was nu het verhaal... Misschien hebben sommigen ervaring ermee: het is echt een K*t tijd om je auto te verkopen voor een redelijke prijs. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk iemand gevonden die wilde inruilen + wat geld erbij.Ik kreeg daarvoor een Passat 3BG 1.9TDI Sportsline (denk ik) Kom ik mooi gebruiken voor een nul beurt; distributie+toebehoren en alle filters/vloeistoffen vervangen. Ik heb de Passat nu een paar maanden en alleen een probleem met dynamo / accu gehad, wat gezien de kilometerstand (220.000) en leeftijd ('01) niet vreemd is vind ik. Dus dat is de auto niet aan te rekenen. Als ik eerlijk ben bevalt de Passat beter als zijn voorganger. Wat ik wel erg mis is de 6 cilinderroffel (daar moet ik mee leren leven), Xenon ( daar is wat aan te doen) en Bose sound. Daarintegen heb ik nu heerlijke stoelen (met lendesteun), alle voor mij noodzakelijke luxe en de auto is wat "gebruiksvriendelijker", ook in de kosten. Verder vind ik de Passat, vooral 3BG een zéér mooie neus hebben, achterkant wat minder. Het is geen schreeuwerige/opvallende auto, de Passat "kan" altijd, je kunt er in alle situaties mee voor de dag komen.Het is VW eigen dat alles misschien wat sober kan zijn, voor mij hoeft al die opsmuk en gadgets niet zo. Bijv: een pas gebruik je om te pinnen en niet om je auto te starten en zo zijn er nog zat voorbeelden waar voornamelijk Franse auto's nogal eens mee zijn uitgerust. Maar hij is toch lekker "dik"te maken, zoals al velen hier gedaan hebben. Het valt me ook op dat ik eigenlijk nog geen Passat op dit forum heb gezien die voorzien is van allerlei, tsja hoe zal ik het zeggen, foute bumpers/spoilers etc. De auto's zijn over het algemeen op subtiele wijze naar ieders smaak gemaakt. Vooral de BBS Le Mans doen de Passat goed, de auto van René Tiefleger vind ik echt helemaal top. Het enige echte minpunt is de wegligging naar mijn mening, als de boom in de achtertuin weer in de bloei komt dit voorjaar gaan we hier iets aan doen. Ben benieuwd naar jullie mening!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden