Ga naar inhoud

Passat-Fanaat

Members+
  • Aantal items

    152
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Passat-Fanaat

  • Verjaardag 28-06-1968

Profile Information

  • Plaats
    Den Haag

Overige

  • Vagcom
    Nope

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Passat-Fanaat's Achievements

2

Community reputatie

  1. Passat-vrienden, Als je echt een goede hogedrukreiniger wilt en Euro's geen rol spelen, koop dan een Kränzle. Dit Duitse merk is er gespecialiseerd in. Mega-kwaliteit, messing pomp, kwaliteit van de materialen is zeer hoog, evenals de hogedrukslang en de lansen. Werkt ook met Super Foam en een schuimlans. Voor particulier gebruik is de Kränzle 1151 T een echte aanrader. Je kunt ze direct kopen in Duitsland via bijv. Toolstrade.de of andere leveranciers. Zelfs met verzendkosten ben je goedkoper uit dan in NL. Reken wel op een paar honderd Euro meer dan een Kärcher van de bouwmarkt, maar dan heb je wel iets dat je Passat waardig is. Grtz, Jeroen 'Passat-Fanaat'
  2. @Phoenix2560: Dat ziet er inderdaad keurig uit. Ik ga ervan uit dat je tevreden bent met: - het advies om Van der Velden de inbouw te laten doen - de kwaliteit van de inbouw - de RNS Navi Lock zelf Het dievengilde zal jouw RNS wel met rust laten. Grtz, Jeroen 'Passat-Fanaat'
  3. UPDATE Beste VW- en Skoda vrienden, Na veel vragen over de leverbaarheid van de RNS Navi Lock voor andere types dan de VW Passat VI en VII en VW Golf V en VI: De beschikbare RNS Navi Locks worden binnenkort -na veel ontwikkelwerk door de fabrikant en PON- uitgebreid voor de volgende autotypes: Volkswagen Polo Volkswagen Touran Volkswagen Tiguan Volkswagen Golf Plus Volkswagen Scirocco Volkswagen Eos Skoda Octavia De productie van de RNS Navi Lock voor deze autotypes is gestart, over ongeveer vier weken (eind maart) is uitlevering aan de dealers mogelijk. Pon heeft de dealers hier inmiddels over geïnformeerd. Hiermee is weer een stapje gezet in het beschermen van RNS-systemen tegen diefstal. mvgr, Jeroen 'Passat-Fanaat
  4. Klopt helemaal; de productieversie van de RNS Navi Lock heeft aan de onderkant van het kopje van de paddestoeltjes een zeskantje om met het (mee te leveren) mini-steeksleuteltje het paddestoeltje los te draaien. Grtz, Jeroen 'Passat Fanaat'
  5. @alle VW en Skoda rijders: Ik zal morgen nog wat recente gegevens posten over de status van de RNS Navi Locks voor andere VW-types en Skoda-types. Tipje van de sluier: het wordt goed nieuws. Grtz,, Jeroen Passat-Fanaat
  6. @Bootje_Ronald: Ja, dat is zo. Als jij de legale bezitter bent, dan haal je de kap eraf en kun je de paddestoeltjes losdraaien. Ook het losmaken van de speciale metalen bevestigingsconstructie achter het kunststof afdekraampje rondom je RNS is dan gewoon mogelijk. Om bij de kabeltjes te komen is dat echter niet eens nodig: je kunt de RNS unit uit de slede halen door 4 schroeven los te maken van de twee metalen bevestigingsbalkjes waaraan de paddestoeltjes worden bevestigd. Dat is echt kinderspel. Het losmaken van de verankeringsconstructie aan je dashboard is echter niet eenvoudig, maar dat is ook niet nodig voor het uithalen van je RNS unit. Haal bij het werk je sleutel uit het contact, anders veroorzaakt het loshalen van je airbag-lampje dat zit verwerkt in het kunststof raampje een Canbus-foutmelding. Allemaal weer te resetten, maar voorkomen is beter. Voldoende uitleg? Jeroen 'Passat-Fanaat'
  7. @Coolrunnings: De laatste hand wordt nu gelegd door Pon aan de RNS Navi Locks voor de Skoda's. Ik verwacht dat ze zeer binnenkort bestelbaar zijn voor de dealers. Een exacte datum heb ik ook nog niet kunnen achterhalen, meer duidelijkheid kan ik ook nog niet geven (ik kan niet zo goed in de keuken bij Pon kijken). @oele: Done, antwoord zit in je PB Groet, Jeroen 'Passat-Fanaat'
  8. @Phoenix2560: Ik kan ook bevestigen dat dit grote onzin is. De RNS Navi Lock zit als hij gemonteerd is ruim van het display van je RNS navigatiesysteem af. Krassen is niet aan de orde. Zelfs krassen van het kunststof raampje om de RNS 510 heen treedt niet op. De EUR 300,-- die men hier vraagt lijkt sterk op een 'rip-off' want bij elke Nederlandse VW-dealer kost de RNS Navi Lock inclusief montage EUR 199 voor de Passat en EUR 219 voor de Golf. Niet mee in zee gaan dus! Grtz, Jeroen 'Passat-Fanaat'
  9. Als pasaat-fanaat dit leest valt ie van zijn stoel.... Weet je zeker dat de monteur niet de niet helemaal goed geplaatste paddestoeljes probeert te verdoezelen door de precies passende gaten in de beschermkap op te ruimen? Hahaha, ja, zojuist van mijn stoel gevallen! De installatie is een precies werkje. Bij een juiste installatie gaat het aanbrengen en verwijderen van de beschermkap heel soepel. Ook het omdraaien van het sleuteltje moet nauwelijks weerstand opleveren. In de buurt van Den Haag verstaan de monteurs van VW Autoservice Van der Velden (Zoetermeer) in ieder geval hun vak; zij leveren een goede installatie af. Maar ook elders in het land zitten goede VW-dealers. Groet, Jeroen 'Passat Fanaat'
  10. Gents, Klopt inderdaad; de Nederlandse fabrikant van de RNS Navi Lock heeft eveneens de (metalen) boormal ontwikkeld, waar het kunststof raampje (dat om je RNS-systeem zit) precies in past. De vier gaatjes die voor de paddestoeltjes geboord moeten worden, komen zo op exact de juiste plaats zonder het kunststof raampje te beschadigen. Ook is het soepel aanbrengen en er weer afhalen van de RNS Navi Lock hierdoor gegarandeerd. Dealers hebben dit speciale stuk gereedschap. Ze hebben zelfs een speciaal gebogen steeksleuteltje om de paddestoeltjes in te draaien zonder je dashboard te bekrassen. Zelf monteren met een boormachientje en een Gamma-steeksleutel is vrijwel ondoenlijk. Goed om te horen van jullie dat de monteurs het aanbrengen vakkundig uitvoeren: daarvoor ga je tenslotte naar de VW-dealer. Grtz, Jeroen 'Passat-Fanaat'
  11. @PeterT: Hartelijk dank voor je post. Ziet er inderdaad heel netjes uit. Complimenten aan je dealer voor het inbouwwerk. Het is toch wel vakwerk om dit netjes te doen, jouw dealer verstaat zijn vak. Grtz, Jeroen 'Passat Fanaat'
  12. @Phoenix2560: Zodra ik nieuwe informatie heb over de levering van de RNS Navi Lock buiten Nederland dan zal ik dat via dit forum melden. Grtz, Jeroen 'Passat-Fanaat'
  13. Goed nieuws, maar ik zie prototypes staan. Nog niet productie gereed? Prototypes omdat ze nog getest worden door Pon. Feitelijk zijn ze al productierijp, maar Pon wil de bevestigingsconstructie nog extra checken omdat die wat anders in elkaar zitten dan bij VW Passat en VW Golf. Grtz, Jeroen 'Passat Fanaat'
  14. Hallo Phoenix2560, Bijgaand enkele antwoorden: * Waarom de RNS510 bij navishop.nl goedkoper is dan bij de dealer (met inbouw) weet ik niet precies, maar marge zal hier wel een rol spelen. * De RNS Navi Lock is bij navishop.nl inderdaad te koop voor EUR 149,-- maar dat is zonder inbouw. Bij de dealer kost deze voor de VW Golf EUR 219,--. De inbouw kun je echter zeker niet zelf doen! Er is een speciale boormal nodig en die hebben de VW dealers. Het verschil in prijs zit hem in het arbeidsloon. Voor inbouw in de VW Golf is meer tijd nodig dan voor inbouw in de VW Passat, omdat bij de Golf een deel van de airco-unit een stukje uitgebouwd en weer ingebouwd moet worden. Goedkoop is hier duurkoop. * De Belgische importeur weet inmiddels wel van het bestaan van de RNS Navi Lock. Er zijn enkele proef-exemplaren aan de Belgische importeur beschikbaar gesteld. Op dit moment is er echter nog geen commerciële overeenstemming bereikt om de RNS Navi Lock ook in het buitenland (incl. België) op de markt te kunnen brengen. Grtz, Jeroen 'Passat-Fanaat' Uitvinder van de RNS Navi Lock
  15. Passat-vrienden, Er is belangrijk nieuws over de RNS Navi Lock voor de andere VW- en Skoda modellen: - De RNS Navi Lock prototypes voor de VW Touran, VW Polo, VW Eos en VW Scirocco worden komende maandag (31/01) bij Pon afgeleverd. De levering naar de dealers kan kort daarna starten. - Het RNS Navi Lock prototype voor de Skoda Octavia wordt komende week afgerond, kort daarna volgt de versie voor de Skoda Superb. - De RNS Navi Lock voor de VW Tiguan en de VW Sharan zijn al klaar, maar moeten nog gecheckt worden door Pon. Hiervan wijkt het bevestigingsmechanisme nl. wat af, omdat het dashboard anders is vormgegeven. Er is hier weinig ruimte tussen de luchtroosters en de bevestiging, maar de fabrikant heeft dit nu opgelost. De ontwikkeling en levering komt nu dus goed op gang (met speciale dank aan zowel Pon als de fabrikant). Keep you all posted. Jeroen 'Passat-Fanaat'
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden