Ga naar inhoud

Onderkant van je Passie wassen?


Momus

Aanbevolen berichten

Ik begin nu echt de smaak te pakken te krijgen.

Afgelopen zondag volledige 5 stappen gedaan (en mijn pols doet nog zeer! ) (wordt toch een machine ooit)

Maar...nu de wagen zeer zeker nooit meer een wasstraat gaat zien, wordt de onderkant ook niet meer gewassen.

Dit lijkt mij straks met de pekel niet zo goed. Wij komen ook regelmatig aan zee terecht en die zoute lucht is ook niet best.

Hoe wordt dit door jullie opgelost? Hoe kan je dus gemakkelijk de onderkant wassen? En ik heb geen heftruck he!

 

gr. Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga, zeker in de winter, geregeld naar een wasbox en spuit de onderkant met n spuitlans schoon. Eventueel kun je er ook nog wat actief schuim opdoen, kan ook in de meeste wasboxen.

 

Als je thuis hoge druk hebt, kun je dat ook thuis doen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen last van pekel in de winter maar voor mn Landrover (na het offroaden in de modder) gebruik ik altijd een sproeikop voor de gras irrigatie (weet het goede nederlandse woord hier niet voor!!, zo'n Gerdena ding waar je de tuinslang aan koppelt), 15-20 minuten voor en achter en alles weer lekker schoon van onder

 

 

Grt

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

een sproeikop voor de gras irrigatie (weet het goede nederlandse woord hier niet voor!!, zo'n Gerdena ding waar je de tuinslang aan koppelt)

Gazonsproeier bedoel je? Da's eigenlijk een heel goed idee! :thumb:

 

Dat bedoel ik, bedankt.....17 jaar uit Nederland weg en dat betekent dat je af en toe wat woorden kwijt bent :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

een sproeikop voor de gras irrigatie (weet het goede nederlandse woord hier niet voor!!, zo'n Gerdena ding waar je de tuinslang aan koppelt)

Gazonsproeier bedoel je? Da's eigenlijk een heel goed idee! :thumb:

 

Dat bedoel ik, bedankt.....17 jaar uit Nederland weg en dat betekent dat je af en toe wat woorden kwijt bent :(

 

We nemen je het niet kwalijk, zeker dit niet: Je zult daar ook niet veel gazonnen zien, denk ik zo.

Mooi dat je toch een bestemming hebt gecreëerd voor je Gardena....

Levert vast mooie plaatjes op: een giechelende auto die onder de voeten en buik gekieteld wordt door een rustige waterstraal. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

We nemen je het niet kwalijk, zeker dit niet: Je zult daar ook niet veel gazonnen zien, denk ik zo.

Mooi dat je toch een bestemming hebt gecreëerd voor je Gardena....

Levert vast mooie plaatjes op: een giechelende auto die onder de voeten en buik gekieteld wordt door een rustige waterstraal. :|

 

Integendeel....heb 100 m2 gras om het huis.... :wink: maar irrigatie niet met een gazon sproeiertje....3 zones met pop-ups en aangestuurd door een pomp met timer...leuk speelgoed...

Sproei nog steeds 2 keer in de week...temps nog dik boven de 30 graden hier

 

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin nu echt de smaak te pakken te krijgen.

Afgelopen zondag volledige 5 stappen gedaan (en mijn pols doet nog zeer! ) (wordt toch een machine ooit)

Maar...nu de wagen zeer zeker nooit meer een wasstraat gaat zien, wordt de onderkant ook niet meer gewassen.

Dit lijkt mij straks met de pekel niet zo goed. Wij komen ook regelmatig aan zee terecht en die zoute lucht is ook niet best.

Hoe wordt dit door jullie opgelost? Hoe kan je dus gemakkelijk de onderkant wassen? En ik heb geen heftruck he!

 

gr. Remco

 

Hoi Remco,

OP de Maanweg in DenHaag het verlengde van de binckhorstlaan daar heb je een Texaco die hebben een was srtraat die alleen uit hogedrok spuiten bestaat er komt geen borstel of een lapje stof aan te pas, en schoon dat ie wordt :mrgreen:

Echt een toppertje ik ging vroeger ook geregelt, nu doe ik het voor de deur en wordt ie ook echt schoon van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin nu echt de smaak te pakken te krijgen.

Afgelopen zondag volledige 5 stappen gedaan (en mijn pols doet nog zeer! ) (wordt toch een machine ooit)

Maar...nu de wagen zeer zeker nooit meer een wasstraat gaat zien, wordt de onderkant ook niet meer gewassen.

Dit lijkt mij straks met de pekel niet zo goed. Wij komen ook regelmatig aan zee terecht en die zoute lucht is ook niet best.

Hoe wordt dit door jullie opgelost? Hoe kan je dus gemakkelijk de onderkant wassen? En ik heb geen heftruck he!

 

gr. Remco

 

Hoi Remco,

OP de Maanweg in DenHaag het verlengde van de binckhorstlaan daar heb je een Texaco die hebben een was srtraat die alleen uit hogedrok spuiten bestaat er komt geen borstel of een lapje stof aan te pas, en schoon dat ie wordt :mrgreen:

Echt een toppertje ik ging vroeger ook geregelt, nu doe ik het voor de deur en wordt ie ook echt schoon van.

 

haha nou ik ben lekker zelf aan het wassen en poetsen. Leuk virus is het.

Alleen de onderkant is wat lastig. Ik kan de hd wel pakken, alleen zie je toch niet wat je doet.

Ik ben bang dat ik straks als de straatgek wordt versleten als ik zelf onder mijn auto met een hd lig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Hoi Remco,

OP de Maanweg in DenHaag het verlengde van de binckhorstlaan daar heb je een Texaco die hebben een was srtraat die alleen uit hogedrok spuiten bestaat er komt geen borstel of een lapje stof aan te pas, en schoon dat ie wordt :mrgreen:

Echt een toppertje ik ging vroeger ook geregelt, nu doe ik het voor de deur en wordt ie ook echt schoon van.

 

He, daar woon ik vlakbij, ga toch eens kijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger ging ik veel naar zo`n zelfwas unit. waar ik dan de auto alleen afspoot. Tegenwoordig gebruik de hogedrukspuit thuis.

 

Wat ik mij nog steeds afvraag is hoe het is gesteld met het zoutgehalte van het spoelwater in (zelf)wasstraten. Uit milieuoogpunt wordt het water opgevangen en weer gebruikt nadat het is gezuiverd van vet, zand enz. Alleen vraag ik mij af of het zout er ook wordt uitgehaald.

 

Na een beetje dooi scheeurt iedereen naar de wasstraat en denkt men dat de auto dan weer lekker zoutloos wordt. Maar is dat ook zo ..... en kan een eventuele ontziltingsinstallatie het vele zout aan en hoevaak wordt het water ververst, of wordt misschien na de winter het zoute water niet opgevangen? Wie weet dit?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even naar drachten rijden,daar hebben ze rond de lawei allemaal waterstralen uit de stoep ter decoratie.

En als je daar achter de lawei komt zit een straal van 10 cm dik,en een meter of 3 hoog,daar ben ik voor een paar jaar terug na de winter met een golfje 3 een paar keer overheen gereden.

En op Youtube bij {{Passat weer schoon maken}} Tik dat in en je ziet hoe ik na vast zitten mijn bodum weer

deed blinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was toevallig ook een topic hierover op het audiforum...........

 

Citaat van Pedro Hartog (Hartog Tuning):

 

Ik zou het gewoon niet doen, je auto heeft aan de onderkant een laag wax die je heel makkelijk wegspuit, bovendien zitten aan de onderkant brandstofkoelers, lamda-aansluitingen, electronice enz. De bodem kan prima tegen pekel, ik zie geen enkel probleem, dit was 25 jaar geleden anders, maar nu geen punt meer. Met een spuitlans richt je juist meer schade aan, als je wat wilt dan inderdaad een bodemwasprogramma, of hard door een diepe plas rijden. NOOIT met een hogedrukspuit je bodem of motor behandelen! Alleen de delen met lak erop of glas.

 

Persoonlijk vindt ik het ook een onzinnige bezigheid, de wielkasten met de tuinslang uitspoelen is voldoende, zou daarvoor ook geen HD spuit gebruiken.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden