Ga naar inhoud
  • 0

Vakantie pret? Nee dikke ellende.... Update 13/8 + pics


Gast Anonymous

Vraag

Wel afgelopen week is in mijn vakantie de Passat naar de klote gegaan. Staat nu bij een dealer in Zweden. Olie bij de koelvloeistof. Diagnose vandaag gesteld, gebroken oliekoeler. Ondertussen zijn wij verder gegaan met een V70 2.0 benzine. Mwoh wat mis ik de NM zeg... Met een beetje mazzel krijg hem deze week terug. Gerepareerd en wel. Dat doen ze bij VW wel weer goed. Helaas moet ik daar ruim 750km voor rijden... Oftewel een vakantiedag naar de kl... Afijn men is zich nog aan het beraden wat te doen. Een voorstel vd LM is om een chauffeur deze kant op te laten rijden met mijn auto. Hetzij op een trailer hetzij rijdend. ben benieuwd wat de oplossing is. Mijn vertrouwen in de Passat is ondertussen wel weg.

 

Zodra de pics gereed zijn zal ik ze plaatsen. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat een ellende Hans, ben je onderweg naar je bestemming stil komen te staan of heb je het pas na aankomst ontdekt?

 

Ik heb onderweg naar Frankrijk ook wat problemen gehad, op de heenweg scheurde de S-vormige turboslang die naar de intercooler gaat. Al fluitend en sissend hebben we de bestemming weten te bereiken. Daar is de auto bij een dealer gerepareerd. Voor mij was het gelukkig maar 60km rijden. Zweden is duidelijk een stuk groter (langer) land dan Frankrijk.

 

Op de terugweg naar Nederland had ik last van een oververhitte motor terwijl ik net flink aan het gassen was. Temperatuur op 130 graden, een luide pieptoon en er brandde een groot rood stopteken in het dashboard. Stilstaand op de vluchtstrook kwam de rook al onder de nog gesloten motorkap vandaan. Daarop heel voorzichtig water bijgevuld en langzaam naar de eerstvolgende parkeerplaats toe gereden. Daar bleek ik geen water meer te hebben verloren en de temperatuur was ok. Toen maar besloten door te rijden om te kijken hoe het zou gaan. Boven de 125 liep de temperatuur weer snel op dus toen de cruisecontrole maar op 120 gezet. Zuinig zeg zo’n tdi als je je netjes aan de snelheid houdt. :) Na thuiskomst ben ik bij Jos langsgereden en daar bleek de schoep van de waterpomp los te zijn gekomen van de as die hem aandrijft. Ik bleek dus zonder waterpomp vanuit midden Frankrijk naar huis te zijn gereden. Alles is nu weer gerepareerd en de auto rijdt weer als vanouds. Nu maar hopen het voorlopig zo blijft.

post-5183-1423823582,1548_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gents,

Ben terug op het nest. Met Passat! Dikke pluim voor de LM ARVAL! Zij hebben mij keurig geholpen en op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. De diagnose is een gebroken Oliekoeler. Ik heb geen idee hoe dat ding eruit ziet, waar die zit en of die spontaan kan breken. Ik zal me bij Pouw laten uitleggen hoe dat zit.

 

Er is een chauffeur vanuit NL naar Zweden gevlogen, die heeft mijn auto naar ons vakantie adres gereden, vervolgens heeft hij de leen V70 mee terug genomen en is de volgende dag terug gevlogen naar NL. 'Even' mijn Passat ophalen had me dik 14 uur gekost en bijna 800 km heen en weer rijden.

De dag van ontvnagst ben ik nog wel even wezen 'trappen' in Zweden. Dan is het toch wel fijn als je je autootje weer terug hebt. Echter het koelvloeistof niveau zakt met de dag, Even wat bij gevuld, volgende dag weer weg. Kwam er ook achter dat de motor afdakplaat onder de auto op half zeven hangt. Hebben ze kennelijk niet goed gemonteerd en ben dus wat onderdelen verloren. Zullen we ook maar even laten verhelpen.

 

Zal morgen de pics plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De plaatjes,

 

Het vat zou normaal enigszins roze moeten zijn van de koelvloeistof.

zmo8k8.jpg

 

Dit was de inhoud van het vat en das nie goed,

2a8mckx.jpg

 

Foto van het afvoeren. Kan je vertellen dat dat zwaar ...... is,

2mycga1.jpg

 

De vervanger, een V70 2.0 Benzine. Met caravan 1 op 6,5......,

ztbts4.jpg

 

Zal vandaag of morgen in Rijssen en ff laten checken hoe en wat. Tot zover dan maar weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zit jou niet mee Hans.

 

Ik heb met dat monster van mij nu van af april alweer z'n 15000km gereden. Ben vorigeweek terug gekomen uit zuid-Frankrijk met de knaus sudwind 500fu van 1500kg er achter. Ik heb hem goed de sporen gegeven (de vuurdoop)en alles bleef het toch gewoon doen. Hij heeft geen valse kik gegeven.

 

Succes verder ik blijf het volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om eerlijk te zijn,valt de 3c enorm tegen.En is deze niet zo goed als we allen hoopten.

We hebben heeeeeeeel veel brandstof problemen met deze types.

En dan echt de tandempomp aangort en daarbij de opvoer pomp ook stuk.

drama auto's de 3c.

Ik heb collega's die graag passat rijden ,maar meesten willen geen 3c.

Net als een t5 automaat ook drama allemaal... voor een om en nabij de ton de automaatbak aan gort.

En das dikke kosten.

Nee ook VW wordt iets minder.

Auto zoals vroeger zijn er niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hé Speedyrace, ook wij hebben de 500FU. Wil jij eens checken in jouw caravan of er achterin bij de ventilatie opening in de bankkast ook zwarte roet op d ewand zit? (zit aan de deur kant tegen de achterwand.) Ik heb nl sterk de indruk dat het een langzaam proces is geweest. Kennissen reden achterons dei bewuste donderdag. Bij het inhalen gaf ik wat gas bij en het viel hun op dat de auto enigszins rookte. Dat lijkt me sterk maar in dit geval wil ik het wel geloven.

 

Wel vandaag bij de dealer geweest en de onderplaat vast laten zetten en koelvloeistof bij laten vullen. Geen lekkage te vinden, olie was oké. Waarom een oliekoeler kan breken is ook hen een raadsel. Ding zit overigens rechts voor het motorblok. Kan geen steen of wat dan ook tegen aankomen om eea te beschadigen.

Ik ben geen techneut maar zou eea iets met het trekken van een aanhanger/caravan te maken kunnen hebben? Ik heb destijds bewust een extra koelr laten monteren. temperatuur blijft altijd op 90 gr. (ook nadta het rode temp lampje ging branden)

 

O ja enne mijn vakantie was veder oké hoor geen punt. Af en toe een buitje en leuke dorpjes gezien. Volgend jaar weer en dan wellicht naar Noorwegen.

2vdpcew.jpg28qpysz.jpg

3531tac.jpg

 

Enne dit wordt onze privé auto.... Passat gaat vanaf januari uit de bijtelling.... Morgen halen we hem op. Er moet wel gepoetst worden van binnen en buiten. Het is zeker (nog) niet de mooiste. Maar daar ga ik aan werken om het wel te realiseren. Zal wel een hele klus worden vrees ik.

ae653c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Da's wel pech zeg, je baalt altijd verschrikkelijk als zoiets op vakantie gebeurd.

Vorig jaar zelf in Denemarken gestaan, kon toen ook paar dagen duren eer de VW garage tijd had. Onderdelen gehaald en op de camping auto gefixt. Mensen kijken dan wel gek op :wink:

 

Je had inderdaad wel een paar buitjes op de camping. Zo extreem nog nooit meegemaakt in 't noorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een pech Hans en dan net op vakantie, ik weet wat je dan voelt.......

Ik denk dat het de warmtewisselaar is geweest, was bij mij ook stuk en dan heb je de olie in de koelvloeistof zitten. Bij mij was er een aluminium schot(je) binnenin de warmtewisselaar gescheurd ook na behoorlijke belasting.

 

Gelukkig maar dat je netjes vervangend vervoer hebt gekregen.

 

Succes met je (prive) Volvo.

 

Groeten,

 

Eric.

 

P.S. De 3C van mij is deze keer heel gebleven op vakantie, 3600km waarvan 2500km met caravan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou Hans, das balen, wel netjes opgelost zo. Jammer alleen dat er een passatrijder minder is op dit forum :( . Ik heb zelf altijd volvo 440 gereden( 4 stuks in 8 jaar), en heb er nooit problemen mee gehad, fijne auto's. Toen ik voor deze passat ging kijken waren er 2 auto die op mijn lijstje stonden, de passat variant 18T, en een volvo 850R/V70R, maar de hoge km. st. en hoge prijs voor een relatieve oude auto heeft mij doen beslissen een passat te nemen, en die vond ik stiekum ook wel mooier.

Suc6 en veel rijplezier in je nieuwe koets

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden