Ga naar inhoud

patjev5

Members+
  • Aantal items

    558
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over patjev5

  • Verjaardag 21-07-1982

Profile Information

  • Plaats
    zeewolde

Overige

  • Vagcom
    ja

patjev5's Achievements

0

Community reputatie

  1. Same here. Rij een v5 met een TT5 bak, vorig jaar mei bij Eric (automaat specialist) de olie compleet laten vervangen. Auto staat nu op bijna op 250dkm en nog geen centje pijn. Uiteraard hangt er ook erg vanaf hoe de vorige eigenaar zijn auto heeft behandeld. Maar over het algemeen gaat een automaat echt wel een poos mee.
  2. patjev5

    Foutcode 598

    woops, idd zie het. Sorry voor de verkeerde post Alsnog succes met het oplossen
  3. patjev5

    Foutcode 598

    Als ik kijk bij Gerrit Speek kom ik deze uitleg tegen betreffende jou foutcode: foutcode: 00589 nl Ontsteker 1 airbag bijrijder (N131) du Zünder für Airbag (Beifahrerseite) (N131) en Airbag Igniter 1, Passenger Side (N131) Extra info bij de foutcodes. Intermittent Weerstand te groot (Resistance value too High) Mogelijke verschijnselen: Airbag Waarschuwings Lamp brandt Mogelijke oorzaken: Defecte kabels of stekeraansluitingen van/naar Ontsteker Airbag Bestuurderszijde (N131) Wikkelveer airbag/terugstelring met sleepring (F138) defect Airbag bestuurderszijde defect Airbag Control Module (J234) defect Mogelijke oplossingen: Defecte kabels of stekeraansluitingen vervangen Check / vervang Terugstelring met sleepring (F138) Vervang Airbag bestuurderszijde Check / vervang Airbag Control Module (J234) Succes
  4. Nah, heb behoorlijke schik van me v5. Heerlijke auto, heerlijk motorgeluid en power genoeg. Alleen waar ik nu wel van heb geleerd, is dat als de passat stil staat me vrouw toch een soort van probleem heeft. In de zin van, met 2 opgroeinde kinderen, tweelingkinderwagen achter in, dan heb je best een ruime auto voor nodig. Onze 2de auto is een kleine peugot 206 uit 95. Dus daar moet wel iets anders voorkomen, soort van ruime hatchback , of een station, maar dan niet zo groot als de passat. Tips?
  5. @hans Dat vermoeden heb ik ook. Zou niet weten hoe anders zoiets zover kan slijten. Maargoed, vanavond de laatste hand leggen aan de passat en dan is die weer klaar.
  6. Inderdaad. Gelukkig maar. Maar bedankt voor het meedenken en de tips/adviesen matthijs.
  7. Zal morgen als het me lukt een foto plaatsen van de kabels.
  8. Had ik begin deze week al gedaan. Ik vond me eigen toen al een ware slangenmens hoe ik daar lag op gevouwen. :D Maarrrrr.... ben net terug en heb het probleem nu definitief gevonden. Het was niet het kabel circuit naar de eindtrap van de bobine, toen ik dat had uitgesloten ben ik toch even bij de bobine aan het zoeken gegaan. Nu loopt er bij de v5 (misschien ook wel bij de andere) een kabelboom achter het cilinderblok omhoog die halverwege in 2 delen wordt opgesplitst. 1 deel gaat en naar de Secondary air pomp en de LMM, en een andere deel weer terug richting de ECU etc. Nu zag ik daar dat er een stuk van de rubberen ommanteling weg was, toen ik daar wat meer aan het zoeken/rommelen was zag ik ineens het probleem. Ook daar liep een zwart/blauwe kabel een dikke zwarte kabel en een zwart /rode kabel plus nog wat meer kabeltjes. De zwart/rode en de blauwe/zwarte waren totaal ontdaan van de isolatie en haast in elkaar gesmolten. Deze kabels zijn dus gaan vonken op een soort beugel die aan het motorblok vast zit. Dat de Secondary air pomp dus kortsluiting veroorzaakten klopt dus, die zit op de bewuste kabel aan gesloten. Helaas is er tijdens onze zoektocht wel een t-stuk van 1 van de slangen waar kvs door heen loopt kapot gegaan, hier ga ik morgen even een andere voor halen. Maar eindelijk naar een zoektocht van 1.5 week is eindelijk het ware probleem gevonden :D *vreugdedans*
  9. Klopt, maar ook naar de eindtrap van de bobine als ik me niet vergis. Ik ga vanavond proberen er een omleiding in te leggen. Weet bijna zeker dat het niet de bobine is, aangezien zowel de anwb als ik zelf daar de stekker al vanaf hebben gehad, en de zekering er toen nog steeds uitklapte. Laat het je weer weten.
  10. Nou ben net klaar met puzzelen. Heb nu ook de brandstofpomp losgekoppeld. Dit bood inderdaad ook geen oplossing. Vervolgens ben ik bij de ECU aan de gang gegaan. Ik heb de deksel verwijderd, en eerst gekeken of er geen sporen van vocht/water te zien waren. Dat heb ik niet gezien, dus vervolgens met uiterste voorzichtigheid de ECU iets verplaatst. Daar zag de zwart/blauwe draad lopen die vanuit de zekeringkast de ECU kast in loopt. Ik heb met veel gepeuter de stekkerverbinding los weten te krijgen, contact nogmaals omgezet en de zekering bleef heel. Wederom de stekker er weer opgedrukt en weer de zekering eruit. Aan de hand van de draadschema heb ik gezien dat de betreffende draad ook naar de eindtrap loopt van de bobine. Heb daar ook de stekkerverbinding eraf gehaald, en de andere stekker bij de ECU er opgedrukt maar de zekering klapt er direct uit. Wat ik nu vermoed is dat er een sluiting zit vanuit de stekkerverbinding bij ECU kast (dus die oranje stekker), naar de eindtrap van de bobine. Het rare vindt ik wel dat er nagenoeg geen beweging in zit in die kabel toevoer, het enig wat ik kan bedenken is dat er 2jaar geleden de complete motor eruit is geweest voor de bekende kettingrep. Misschien dat er toen al een kleine breuk is opgetreden en die nu opspeelt. De betreffende kabel loopt niet de ECU in, dus ik denk dat ik nu wel de ECU kan uitsluiten. Het enige wat zo'n ding doet is volgens mij alleen maar registreren en aansturen van sensoren, toerentallen, temperaturen etc. (of ik heb het mis) En lijkt niet dat zo iets een kortsluiting zou kunnen veroorzaken. Maar nu komt het, is er een manier dat ik die blauw/zwarte draad even kan omzeilen en zeg maar een nieuwe tijdelijke draad kan leggen naar de eindtrap. Zo sluit ik i.i.g. uit of er wel of geen breuksluiting zit in die kabel. Het gene wat het nu zeker niet is zijn; - Brandstofpomp - Cruisecontrol - Brandstofpomp relai - Bobine - ECU (denk ik) - Airco/Climatronic - Autoradio (veroorzaakt geen storing) - Contactblok (sleutel) Hoop dat je alles nog begrijpt. Het is weer een heel verhaal i.i.g. :D
  11. Matthijs, bedoel je echt de bobinekabel zelf? Of de voedingstekker? Betreft de voeding stekker deze heeft de anwb al los gehad. En dat bood geen oplossing. Mocht het nou de ECU zelf zijn, is dat het nog wel waard? Of zijn die niet zo duur?
  12. Steenmarters? Heb er idd wel is van gehoord, maar voorzover ik weet woon ik niet in een gebied waar ze voorkomen. Wat betreft je eerdere post, van de ecu zelf. Is de ECU de computer die linksvoor in het motorruim zit? Of is de ECU totaal iets anders? Weet dat het staat voor Engine Control Unit Ik sta nu een beetje in 2 strijd. Moet ik de Passat naar de garage brengen en hun laten zoeken en wachten tot ik hoor dat hun het probleem hebben gevonden, en dan waarschijnlijk een rekening voorgeschoteld krijgen waar ik me helemaal wezenloos van schrik. Of de auto proberen te verkopen voor wat die nog oplevert, en een andere auto moet kopen. Ik weet het niet. Het probleem is dat we 2 opgroeiende kinderen hebben (8mnd oud) dus een behoorlijk ruime auto nodig hebben, plus dat ik de auto veel nodig heb voor me eigen zaak.
  13. Durf het je nu niet te vertellen. Kan de auto nu niet meer uitlezen, omdat de zekering er direct uitklapt. Heb net de cruise control losgekoppelt en fingers crosed, maar helaas, ook dit was niet het probleem.
  14. Na vol goede hoop gisteren het probleem te hebben gevonden, ik eindelijk blij. Ging net even de auto weer vol gooien, rij weg ij de benzinepomp, gezien de accu redelijk leeg was, dacht ik wel even stukje te gaan rijden om de accu weer een beetje op te laten laden. Zo gezegd zo gedaan. Ik ben weer op weg naar huis, en ja hoor. Pats daar ging de zekering weer, zelfs de 30a die ik nog als backup knalde er direct uit. bah bah bah. Anwb maar weer gebeld, die is zeker een half uur aan het zoeken geweest. Het volgende hebben we i.i.g uitgesloten. Het is niet de bobine, ook niet de ontstekkings module, en ook niet de luchtmassameter. Wat wel? Weet i.i.g dat het een blauw/zwarte draad is die in de betreffende zeker loopt. Het enige wat ik nu nog kan gaan proberen is de Cruise Control los te koppelen, gezien die ook op de betreffende zekering zit. Dan even kijken of dan het probleem weg is en blijft. Zo niet dan wordt het dus een heel gepuzzel om te kijken waar de blauw/zwarte draad heen gaat. Heeft er iemand toevallig een bedradingschema van een passat uit 2000v5 2.3L, Dan zal ik het daar ergens in moeten gaan zoeken denk ik. Of heeft er iemand nog een suggestie waar het probleem ook nog in zou kunnen zitten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden