Ga naar inhoud

Anti-Diefstal maatregel RNS510


markioVR5

Aanbevolen berichten

Dit kreeg ik vandaag via interne post vanuit PON en wilde ik jullie niet onthouden.

 

Je kunt vanaf nu je RNS510 laten etsen bij de VW-Dealer, zie foto's hieronde hoe en wat :

 

1242767643-790.jpg

 

1242767643-81.jpg

 

1242767643-82.jpg

 

1242767643-83.jpg

 

1242767643-84.jpg

 

1242767643-85.jpg

 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

 

Grtz. Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alles heeft zijn voor en nadelen. Als het een inbraak tegenhoud is de keuze voor mij niet zo moeilijk.

 

Als er een kenteken in staat willen ze hem ook uit je nieuwe auto niet meenemen :P

 

Kijk eens aan!! Nadeel is wel dat je hem eigenlijk niet meer over kunt bouwen in je nieuwe auto..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Etsen is meestal in harde materialen, ik vermoed hier in metaal. Volgens mij leent plastic zich niet om in te etsen.

 

Wij(oude baan) gebruiken dezelfde methode om allerhande ict-apparatuur te kenmerken. En veelal brachten we de code daar aan op plastic onderdelen. Het ets spul zelf wil er bij laptops na 3 jaar wel eens vanaf zijn door het veelvuldig in en uit de tas doen. Maar de code is dan nog duidelijk leesbaar omdat er geëtst is.

 

Enige nadeel, bij de laptops dan, is dat je het onderdeel met ets code gewoon kunt nabestellen bij de fabrikant...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via MP voor € 300,- zo'n radio koopt weet je bij voorbaat dat die gejat moet zijn.

Dan maakt het die lui dus ook geen reet uit hoor of er een nummertje in staat.

En al helemaal niet wanneer het spul richting het oostblok gaat.

 

Leuk idee maar vrees niet dat het enig effect zal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben het eens met Erik hierboven...is een adhoc oplossing naar mijn idee. Die oostblokkers gaat het om die dingen te stelen en maakt ze echt geen reet uit of er wat geetst staat. VW krapt zich achter de oren en is denk bang voor nog meer negative publiciteit... Tuurlijk is de actie te waarderen maar zal echt de inbraken niet verminderen...tuurlijk ben ik negatief door 2 inbraken in 1 week. VW zou veel beter tegemoed kunnen komen in het aanbieden van een goed alarmsysteem. 1 ding, ik heb bewust oa gekozen voor een VW vanwege de super navi en de mogelijkheden. Verkoop praat was, en zo ziet het eruit, een geintrigeerd systeem. Me volgende auto zal echt daar aan moeten voldoen zoals de andere merken met vast scherm en bediening elders in dashboard.

 

Was vandaag bij me dealer in Krimpen aan den IJssel en zag een blauwe passat met achterzijruit eruit en was volgens mij nog geen week oud en zonder rns. en de mijne...komt heel nieuw dahboard in...zoveel schade deed wel pijn om zo te zien.

 

grt Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet eigenlijk ook zeker dat het nul effect zal hebben. Die mafketels die die spullen jatten en doorverkopen zal het inderdaad geen bal uitmaken dat er een paar letters in ge-etst zijn. Als dit verder geen negatieve gevolgen heeft voor de werking, tsja... Maar inderdaad VW is erg negatief in het nieuws geweest en moet zn goede wil tonen.

Laten we hopen dat we ongelijk krijgen, maar ik vrees dat die hoop weinig bijval zal krijgen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dan weliswaar geen VW programmeur, maar hoe moeilijk zou 't zijn voor die lui om de software zodanig (fool/thief-proof) aan te passen dat 't door de dealer gekoppeld moet worden aan de ECU voordat 't werkt? Koop je 'm 2dehands, dan zou de dealer 't pas moeten overzetten als de oude eigenaar z'n OK (oid) geeft... Parallel hieraan kan altijd nog de 'ferm toespreken in een donkere steeg daarbij gebruik makend van slagmateriaal om e.e.a. te verduidelijken' methode.

 

Het moment dat ze dat doen heb ik zo het vermoeden dat het aantal diefstallen aardig de 0 zal naderen (je zal wel altijd idioten hebben die het e.e.a. niet snappen en stug doorgaan met hun 'noeste' arbeid).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk bedacht, maar softwarematig beveiliging is ook weer zo omzeild. Kijk naar de eewige jacht van Windows, DVD's & Games met kopiebeveiliging etc. Dit zou enkel weer extra werkverschaffing voor de illegale markt zijn.

 

Ik zou zeggen, maak er een klein stukje afneembaar van, waarin een hardwarematig 128 bit beveiliging inzit. Dat afneembare gedeelte zou je dan enkel kunnen bestellen, als je aangifte doet bij de politie met je orginele factuur, en vervolgens enkel bij de dealer mag nabestellen, na overhandigen van je factuur en aangifte rapport.

 

Uiteraard dient de serienummers wel bijgehouden te worden en het einde is nabij voor de dievengilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen ''slotbouten'' in de radio, zet er een paar schroeven in met een hele rare aansluiting.

wel steeds verschillende gebruiken.

en met een sticker vermelden!

 

Intereur beveileging is ook niet verkeerd denk ik.

 

En de politie mag ook wat beter zijn best doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het idee van Alpi nog het beste is.

In de jaren 70 was er ook een golf van inbraken in auto's toen de autoradio populair werd.

De junk deed zijn voordeel ermee.

Autoradio in een slede en het probleem was opgelost.

Later kwamen de afneembare frontjes, werkte ook prima........

 

Nu hebben we het probleem van de "Navigatie verslaafde" :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Zo'n ding levert voor een junk hooguit €75,- op.

Kan hij net weer 2 gram coke voor kopen.

 

Jij zit met een enorme bak schade en met de gebakken peren.

VW zou meer moeite moeten doen om dit probleem tegen te gaan, op zich moet dit niet moeilijk zijn.

Gewoon laten verzinken in het dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden