markioVR5 Geplaatst 19 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2009 Dit kreeg ik vandaag via interne post vanuit PON en wilde ik jullie niet onthouden. Je kunt vanaf nu je RNS510 laten etsen bij de VW-Dealer, zie foto's hieronde hoe en wat : Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Grtz. Mark Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 19 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2009 Kijk eens aan!! Nadeel is wel dat je hem eigenlijk niet meer over kunt bouwen in je nieuwe auto.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
markioVR5 Geplaatst 19 mei, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2009 Ja, alles heeft zijn voor en nadelen. Als het een inbraak tegenhoud is de keuze voor mij niet zo moeilijk. Als er een kenteken in staat willen ze hem ook uit je nieuwe auto niet meenemen Kijk eens aan!! Nadeel is wel dat je hem eigenlijk niet meer over kunt bouwen in je nieuwe auto.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Maat Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Vind het wel een goede actie... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jasper Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Opzich netjes, wat ik me wel afvraag is of die verf niet met een simpele verfremover eraf te halen is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SJ Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Opzich netjes, wat ik me wel afvraag is of die verf niet met een simpele verfremover eraf te halen is. Etsen komt overeen met graveren dacht ik, het is dus geen verf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Etsen wordt gedaan met behulp van een zuuroplossing (of andere chemische stof, afhankelijk van onderlaag) Het vreet eigenlijk een laagje weg. Graveren gebeurt mechanisch. Het is dus geen verf en is dus ook niet uit te vegen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Maar het is beiden redelijk onuitwisbaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Inderdaad. Bijna onuitwisbaar. Ik heb geen RNS510 dus vraag me wel af of het gedeelte waar de markering wordt aangebracht van plastic, glas of metaal is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Etsen is meestal in harde materialen, ik vermoed hier in metaal. Volgens mij leent plastic zich niet om in te etsen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Etsen is meestal in harde materialen, ik vermoed hier in metaal. Volgens mij leent plastic zich niet om in te etsen. Volgens mij ook niet namelijk. Als het plastic was geweest, was het waarschijnlijk ook geen etsen geweest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Domi84 Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Etsen is meestal in harde materialen, ik vermoed hier in metaal. Volgens mij leent plastic zich niet om in te etsen. Wij(oude baan) gebruiken dezelfde methode om allerhande ict-apparatuur te kenmerken. En veelal brachten we de code daar aan op plastic onderdelen. Het ets spul zelf wil er bij laptops na 3 jaar wel eens vanaf zijn door het veelvuldig in en uit de tas doen. Maar de code is dan nog duidelijk leesbaar omdat er geëtst is. Enige nadeel, bij de laptops dan, is dat je het onderdeel met ets code gewoon kunt nabestellen bij de fabrikant... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jasper Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 aha, heren bedankt voor de uitleg, ik dacht al, zou wel té simpel zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
#21 Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Ik ga vanmiddag de nieuwe Passat ophalen bij de dealer. Met RNS510. Gelijk eens vragen om te etsen. Tot de volgende sitrep. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Als je via MP voor € 300,- zo'n radio koopt weet je bij voorbaat dat die gejat moet zijn. Dan maakt het die lui dus ook geen reet uit hoor of er een nummertje in staat. En al helemaal niet wanneer het spul richting het oostblok gaat. Leuk idee maar vrees niet dat het enig effect zal hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tassap Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 ben het eens met Erik hierboven...is een adhoc oplossing naar mijn idee. Die oostblokkers gaat het om die dingen te stelen en maakt ze echt geen reet uit of er wat geetst staat. VW krapt zich achter de oren en is denk bang voor nog meer negative publiciteit... Tuurlijk is de actie te waarderen maar zal echt de inbraken niet verminderen...tuurlijk ben ik negatief door 2 inbraken in 1 week. VW zou veel beter tegemoed kunnen komen in het aanbieden van een goed alarmsysteem. 1 ding, ik heb bewust oa gekozen voor een VW vanwege de super navi en de mogelijkheden. Verkoop praat was, en zo ziet het eruit, een geintrigeerd systeem. Me volgende auto zal echt daar aan moeten voldoen zoals de andere merken met vast scherm en bediening elders in dashboard. Was vandaag bij me dealer in Krimpen aan den IJssel en zag een blauwe passat met achterzijruit eruit en was volgens mij nog geen week oud en zonder rns. en de mijne...komt heel nieuw dahboard in...zoveel schade deed wel pijn om zo te zien. grt Peter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Weet eigenlijk ook zeker dat het nul effect zal hebben. Die mafketels die die spullen jatten en doorverkopen zal het inderdaad geen bal uitmaken dat er een paar letters in ge-etst zijn. Als dit verder geen negatieve gevolgen heeft voor de werking, tsja... Maar inderdaad VW is erg negatief in het nieuws geweest en moet zn goede wil tonen. Laten we hopen dat we ongelijk krijgen, maar ik vrees dat die hoop weinig bijval zal krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat03 Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Vraag me af als dit de oplossing is. Denk het niet. - Ze geven niks om een code die er onder staat. - Zal het er uit te polijsten zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ridouan Geplaatst 20 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2009 Ik ben dan weliswaar geen VW programmeur, maar hoe moeilijk zou 't zijn voor die lui om de software zodanig (fool/thief-proof) aan te passen dat 't door de dealer gekoppeld moet worden aan de ECU voordat 't werkt? Koop je 'm 2dehands, dan zou de dealer 't pas moeten overzetten als de oude eigenaar z'n OK (oid) geeft... Parallel hieraan kan altijd nog de 'ferm toespreken in een donkere steeg daarbij gebruik makend van slagmateriaal om e.e.a. te verduidelijken' methode. Het moment dat ze dat doen heb ik zo het vermoeden dat het aantal diefstallen aardig de 0 zal naderen (je zal wel altijd idioten hebben die het e.e.a. niet snappen en stug doorgaan met hun 'noeste' arbeid). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Alpi Geplaatst 22 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 mei, 2009 Leuk bedacht, maar softwarematig beveiliging is ook weer zo omzeild. Kijk naar de eewige jacht van Windows, DVD's & Games met kopiebeveiliging etc. Dit zou enkel weer extra werkverschaffing voor de illegale markt zijn. Ik zou zeggen, maak er een klein stukje afneembaar van, waarin een hardwarematig 128 bit beveiliging inzit. Dat afneembare gedeelte zou je dan enkel kunnen bestellen, als je aangifte doet bij de politie met je orginele factuur, en vervolgens enkel bij de dealer mag nabestellen, na overhandigen van je factuur en aangifte rapport. Uiteraard dient de serienummers wel bijgehouden te worden en het einde is nabij voor de dievengilde. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oele Geplaatst 23 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2009 En die sticker op je ruit, die kan werken als waarschuwing, maar ook als indicatie dat er een RNS in zit. Als het die gasten niet uit maakt dat er geetst is kan je maar beter geen sticker hebben denk ik zo..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marco456 Geplaatst 24 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2009 Waarom geen ''slotbouten'' in de radio, zet er een paar schroeven in met een hele rare aansluiting. wel steeds verschillende gebruiken. en met een sticker vermelden! Intereur beveileging is ook niet verkeerd denk ik. En de politie mag ook wat beter zijn best doen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 24 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2009 Denk dat het idee van Alpi nog het beste is. In de jaren 70 was er ook een golf van inbraken in auto's toen de autoradio populair werd. De junk deed zijn voordeel ermee. Autoradio in een slede en het probleem was opgelost. Later kwamen de afneembare frontjes, werkte ook prima........ Nu hebben we het probleem van de "Navigatie verslaafde" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoefmobiel Geplaatst 4 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2009 Omdat ze je hele dashboard slopen als ze die 500 euro ruiken. Kortom je kan em maar beter niet vastzetten. Sterker nog je krijgt een kras na als een poging mislukt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 5 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2009 Zo'n ding levert voor een junk hooguit €75,- op. Kan hij net weer 2 gram coke voor kopen. Jij zit met een enorme bak schade en met de gebakken peren. VW zou meer moeite moeten doen om dit probleem tegen te gaan, op zich moet dit niet moeilijk zijn. Gewoon laten verzinken in het dashboard. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten