Ga naar inhoud

zoefmobiel

Members+
  • Aantal items

    273
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over zoefmobiel

  • Verjaardag 30-11-1971

Profile Information

  • Plaats
    ~ Arnhem

zoefmobiel's Achievements

1

Community reputatie

  1. Goed kijken of de kop(pakkingen) gewoon mooi droog zijn, vooral achterkant v/d kop bij schutbord. Goed naar bonkende en schurende geluiden bij aandrijving / 4wd ; evt iemand anders laten rijden en jij achterin op de achterbank dus met weinig toeren maar wel op snelheid (bv 1500 bij 80 oid) en dan je beste oor gebruiken. Distri zou al op 240dkm of liever eerder vervangen zijn. Dat zou echt ergens op een officieel formuliertje moeten staan anders moet je er gewoon van uit gaan dat ie vervangen moet worden. Je kan 't ding niet zien en aan een beetje op 't gas drukken merk je ook niet dat zo'n ding op knappen staat. Auto zonder complete historie is altijd opletten ; dan kan er misschien wel 50dkm geen fatsoenlijk onderhoud aan zijn gepleegd of heel minimaal. Trek even luchtfilter en interieurfilter open ; als dat er uit ziet als een vuilnisbak dan weet je hoe de laatste eigenaar met z'n auto is omgegaan ; die dingen moeten vervangen worden bij een normale grote beurt elk jaar , mochten ze (zo) vies zijn. En dan natuurlijk even onder de matten voelen of 't niet nat is, accu-bak checken , zeker nu , of die leeg en schoon is. Had de vorige eigenaar een garage ? Dan moet de accubak vrijwel smetteloos zijn. Ook (bij een sedan) de rand om de kofferbak ; dat zit normaal vol met smurrie en bladeren. Merk banden en merk accu geeft ook indicatie hoe veel vorige eigenaar van z'n auto hield. Zitten daar 50 euro chinese zomerbandjes onder en een PonkiePankie Accu van 40 Ah of origineel VAG of ander goed merk. Open deur natuurlijk maar soms zijn 't tekenen aan de wand. Steenslag op voorbumper, parkeerschade aan portieren, mosvorming op rubberrandjes van de ramen, gaan de ramen allemaal soepel open etc. Zitten er overal gaten in de achterbak van boomboxen, soepwoefers of andere grappen en grollen ? Etc. 4wd is wel een zegen met dit weer trouwens. Ja het verbruikt iets meer maar je moet echt heel erg je best doen om met 4wd van de weg te raken. Als je 10 - 15dkm per jaar gaat rijden is dat verbruik "goed" te doen maar reken gewoon nooit op zuiniger dan 1 op 10 , als je daar geen probleem mee hebt dan is die 193 pk natuurlijk ruim voldoende. Hou wel rekening met de wat tragere en meer slurpende automaat dan als je handmatig zou schakelen. En handmatig is met een V6 geen ramp want je hebt zoveel vermogen en koppelen dat je heel lui kan schakelen.
  2. Ik heb een originele VW gril, dus die is behoorlijk prijzig. Waar praten we dan over inc btw , 30 euro ? 120 euro ?
  3. Btw ik zie helaas ipv plaatjes alleen: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
  4. Waar had je die chromen grille op de kop getikt ? Ben al tijdje op zoek naar een betaalbare (echt) chromen grill voor m'n zwarte 3B maar of het is plastic tape of van dat gespoten plastic wat waarschijnlijk na 3 maanden loslaat. Dan liever een origineel onderdeel voor 2 tientjes meer.
  5. Ok wat gevonden bij Halfords (bij Brezan is online niet te zoeken, da's zo prehistorisch) ; http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=315806 ; 5 liter g12+ voor 17,99 @twanzel ; bedankt voor aanbod, ben rond de kerstdagen echter niet in de buurt en wil 't morgen meteen oplossen (staat 1 cm onder minimum nu).
  6. Weet iemand nog een goed adresje in Arnhem of omgeving (evt online) voor G12 (roze/rode) koelvloeistof voor een fatsoenlijke prijs ?
  7. Omdat ze je hele dashboard slopen als ze die 500 euro ruiken. Kortom je kan em maar beter niet vastzetten. Sterker nog je krijgt een kras na als een poging mislukt.
  8. Tja ik herken dat wel een beetje , tussen 1500 en 2500 toeren doet de V5 niet gek veel, genoeg, maar de 170pk van (jouw) motor krijg je pas bij de 6000 toeren en die maak je niet zo snel. Vanaf de 4000 toeren beginnen mensen op te kijken wat er nu weer aankomt Ook qua verbruik scheelt 't weinig. Bij de 1.8T heb je al maximaal koppel ergens bij de ~ 1700 toeren, de 2.3 heeft dat pas bij de ~ 3200. Als je meestal schakelt voordat je 3000 doet, heb je praktisch amper 50% van 't vermogen tot je beschikking en niet 't maximale koppel. Dat zal heel anders aanvoelen bij de 1.8T Als je de motor doortrekt naar de 5500 toeren en dan pas lekker doorschakelt (handbak) dan wil ie best vooruit Verder zit er een aparte klep bij 't inlaatspruitstuk die onder de 900 en vanaf de 4300 toeren een ander pad kiest voor aanzuiging van lucht. "twin-path intake manifold" van de AGZ motor. 1.8T is erg leuk om te tunen, de 2.3V5 heeft van nature een leuke sound. Vrijwel evenveel basis vermogen en koppel kortom voor ieders wat wils. Flinke verschillen zie je bij de grafiek van de motor: http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... 230nm.html http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... nm-01.html De grafieken zijn erg "golvend" en dus niet helemaal overeenkomstig met de werkelijkheid, maar 't geeft een aardig beeld. (blauwe lijnen = standaard, rood = de wat optimistische chiptuning van die toko, is niet realistisch iig niet voor de 2.3). Rond de 2000 toeren heb je met de V5 minder koppel en minder vermogen (65pk, 195 Nm) tot je beschikking dan bij de turbo (82pk, 210 Nm) , da's eenvoudig af te lezen dus je constatering klopt. Andere modellen/motoren: http://www.hs-elektronik.com/automarken ... gen-d.html
  9. Lijkt me stug dat er opeens 3 stelmotoren in een keer kapot zijn, toch ?
  10. En anders, volgens mcGyver doet duct-tape wonderen !
  11. zoefmobiel

    .

    Tja als een auto 200 km per dag rijdt wordt alles nogal bloedheet, afgezien van eventuele files. Als ie 10 km per dag rijdt wordt ie nooit warm en sluit je motor flink omdat alles niet goed uitgezet is (qua maat, zuigers, kleppen), olie is nooit warm, dik, dus smeert slecht. Olie kan de rommel in je blok niet verbranden (condens, zwavelresten etc). Onderhoud (olie verversen) wordt ook niet eens per 6-12 maanden gedaan wegens weinig kilometer dus olie kan misschien (?) 4 jaar oud zijn. Da's niet bevorderlijk. Als een auto niet lang wordt bereden in de winters kan de binnenkant erg vochtig worden (door instappen tijdens regen, natte kleren/schoenen, paraplu) en wordt ie ook niet echt droog door verwarming. Accu wordt beperkt opgeladen dus die kan aan einde van latijn zijn. De stand (127k) is ook link omdat dan de distributieriem nog nooit vervangen hoeft te zijn, of je moet dat met een echte faktuur kunnen aanduiden. Kan lastig zijn als dat al 4 jaar geleden is. Ook wil je misschien een erg droge riem die pas 4 jaar oud is toch maar preventief vervangen. Kost ook flappen. Maar laat je niet gek maken, meeste mensen zijn minder rationeel en kijken puur naar kilometers. Je kan een online "hele snelle kort door de bocht" waardebepaling doen via de website van autoweek ; http://www.autoweek.nl/waardebepaling.php Je kan daar nl ook kilometerstand invoeren, opties etc. De verkoop-prijs die je daar ziet is ook een redelijk realistisch bedrag zoals dat ook op autotrack.nl etc terug komt. De inkoopwaarde (stuk lager) is wat je waarschijnlijk bij een dealer krijgt als je em daar verkoopt. Particulier is dus de way to go, maar hou er rekening mee dat het een tijdje kan duren als je rond de waarde-bepaling van autoweek gaat zitten. Als je je daar van te voren op instelt dan is het niet erg om bv 3 maanden te adverteren. Als je denkt in 1 week een auto te verkopen dan moet je flink zakken met de prijs en dan nog kan het zijn dat er gewoon niemand iets wil kopen, ongeacht de (eventueel zeer) lage prijs. Last but not least ; prijs je auto aan alsof het een godsgeschenk is. Was en poets hem op een zonnige dag een halve dag lang, van binnen en van buiten, maak dan een berg mooie fotos, kies de beste 5-8 eruit en adverteer daarmee. Fotos van binnen, buiten, de velgen, dashboard, de motorruimte, kofferruimte, krasjes (vooral niet maskeren), scan van eventuele recente facturen (adresgegevens/naam wegpoetsen). Dan weet je dat ALS er iemand langs wil komen dat hij helemaal geinformeerd is en serieus is. Hoe vager je advertentie hoe meer volk, maar ook volk dat jouw tijd verspilt. Liever 1 koper na 2 maanden dan 20 kijkers in een week.
  12. Mooie operatie, wat denk je aan pk-winst te behalven ?
  13. Eh dat betekent 15 liter bijvullen als je 15k km per jaar rijdt. Da's toch niet echt gezond. Dan heb je bv of een lekke koppakking of versleten zuigerveren. Een willekeurige monteur moet dat na een half uurtje neuzen kunnen uitvogelen (pakking) en met 'n compressietest kun je uitvogelen of je zuigerveren (of kleppen) versleten zijn. Quotje van ander forum:
  14. /slaat op voorhoofd. Bij mij zit ie aan de linkerkant, met een -compleet- andere motor ... (beter niet meer posten als 't wat later is geworden)
  15. Toch vreemd dat ze niet leren van hun codes. V5, VR5, 150pk, 170pk / Syncro, 4motion , 't wordt je als koper ook niet makkelijk gemaakt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden