Gast Anonymous Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 Gents, Wie kan mij vertellen voordat ik wat afbreek of de hoofdsteunen van de 3C Comfortline te verstellen/kantelen zijn? Ik heb de indruk dat aan de onderkant een uitsparing zit dat je ze kunt kantelen. Echter normaal verstellen lukt niet, moet je ergens op drukken of kan het gewoonweg niet? Andere 3C Variant rijders; Ik sta versteld hoe snel met dit weer de kont van de 3C variant smerig wordt. De hele achterruit slaat snel dicht, de nummerplaat is niet meer te lezen, het is echt bizar. (Auto dit weekend nog gewassen) Je krijgt smerige vingers indien je bij de kofferbak moet zijn. Terwijl de rest van de auto niet smerig lijkt te zijn. De kleur heb ik dus goed gekozen..... Zojuist maar ff de hoge druk over de kont gehaald. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jasper Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 hans, ondanks dat ik zelf geen 3c rijd kan ik je wel antwoord geven op de tweede vraag. Schijnt iets met de zuiging achter je auto te maken hebben, modder die opspat door je banden slaat dan neer op de achterkant. Vandaar dat een station dus ook een achterruitenwisser heeft en een sedan niet, ondanks dat bij een sedan de ruit plat ligt en je daarom zou denken die wisser wel nodig te hebben. Heb hiervoor een golf gehad en ergerde me ook altijd aan die vuile achterkant. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 Ik vind het wel bijzonder dat het bij de Passat wel errug snel gaat. Ik heb honderduuzenden kilometers in diverse wagons gereden, Mondeo, 406, C5, Vectra, Laguna. Die hadden er allen veel minder last van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tinus Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 heb hetzelfde Hans, maar ik heb dan ook dezelfde wagen Vind het zwaar irritant; eergisteren gewassen, nu al een zwijnestal... had 2x een Poepeot 307 break, en die werd lang niet zo snel vies (blauwe en zilveren gehad) die hoofdsteunen begrijp ik geen snars van; muurvast maar vind het wel prima zo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 een VW (Passat) is gewoon een echt werkpaard en die mag gewoon smerig worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
darkmen Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 zijn dat geen actieve hoofdsteunen, die naar voor springen bij een aanrijding?? voor een whiplash te voorkomen.. Bij mij is dat het geval dus ik vermoed bij jullie ook... ik kan de mijn ook niet verstellen. groet Tom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 Ik heb me wel eens laten vertellen dat een onderspoiler (onder de achterbumper dus) in een diffusermodel de turbulentie achter de auto vermindert en dus ook de vuilafzetting. (Ik vond het niet nodig om dat uit te proberen) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
GJ&H Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 spatlappen?... wat voor kleur heb je hans? onze 3B is blauw, en daar valt de vuiligheid wel mee. het vuil zit er wel, maar valt minder op dan op een lichtgekleurde auto. hoe bevalt eigenlijk die nieuwe commonrail diesel van jou? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blastaway Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 ik herken het ook, maar kan niet zeggen dat het bij de 3c van ons erger is dan de 3bg die we eerst hadden. Is gewoon VW Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LED-Lightning Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 3B Variant heeft het ook idd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arno Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 Tja, ook ik kan bevestigen dat de 3C errug snel smerig word aan de achterkant veel sneller als alle andere stationcars die ik had. Maar bedenk wel: je rijd een passat 3C, gewoon een fantastische kar . dan maar een keer vaker wassen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 een VW (Passat) is gewoon een echt werkpaard en die mag gewoon smerig worden Net een Traktor! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marco18T Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 Een passat heeft ook wel erg rechte achterkant bij bv. mondeo en laguna staat de ruit wat schuiner misschien dat dat ook scheeld maar ook mijn 3bg is snel smerig en ook mijn vorige 35i. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 Wie kan mij vertellen voordat ik wat afbreek of de hoofdsteunen van de 3C Comfortline te verstellen/kantelen zijn? Ik heb de indruk dat aan de onderkant een uitsparing zit dat je ze kunt kantelen. Echter normaal verstellen lukt niet, moet je ergens op drukken of kan het gewoonweg niet? De hoofdsteunen zijn niet meer te kantelen. In het begin was het bij de 3C nog wel te verstellen, maar op een gegeven moment is die 'functie' komen te vervallen en zijn ze, net zoals de hoofdsteunen achterin, niet meer te kantelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 een VW (Passat) is gewoon een echt werkpaard en die mag gewoon smerig worden Helemaal mee eens. Tja, ook ik kan bevestigen dat de 3C errug snel smerig word aan de achterkant veel sneller als alle andere stationcars die ik had.Maar bedenk wel: je rijd een passat 3C, gewoon een fantastische kar . dan maar een keer vaker wassen. Arno, ik ben nog steeds zeer trots & spatlappen?... wat voor kleur heb je hans? onze 3B is blauw, en daar valt de vuiligheid wel mee. het vuil zit er wel, maar valt minder op dan op een lichtgekleurde auto. hoe bevalt eigenlijk die nieuwe commonrail diesel van jou? gelukkig met m'n Passat. Kleur is neutraal,United Grey. Zie je bijna niets op. (Behalve op de kont na) Voor allen, tja een keer vaker wassen moet dan maar. Ik stond vandaag bij de RAI in de garage. Het viel me toen pas echt op dat de nummerplaat niet te lezen was. Vond dat wel bijzonder overigens. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs Geplaatst 17 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2008 ik heb ook binnen no-time een soort van "automatische sunniboy" op de achterruit; het is helaas niet anders. En inderdaad weer een mooi excuus om de auto te wassen, toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mvo101 Geplaatst 18 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2008 jullie hebben nog nooit in een Ford Focus gereden, of wel. Ik rij er nooit meer vrijwillig in... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 18 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2008 én je hebt met met zon Variant nog een extra optie waarvoor je niet hoeft bij te betalen.. nl. een automatisch dimmende achterruit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oele Geplaatst 19 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2008 Dat is pas een coole optie 8) Heb overigens zelf niet het idee dat een 3c sneller vervuild dan andere merken. Misschien ga je nu wel gewoon als de brandweer Hans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
novello Geplaatst 24 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2008 Stationwagons vervuilen meer dan sedans helaas... Ik zou er mijn stationcar echter niet voor willen inruilen. Afgelopen week was mijn auto ook niet meer om aan te pakken zo smerig... Extra wasstraatje en 't is in elk geval weer toonbaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sebmar Geplaatst 24 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2008 Die V50 van mij is nu ook plaatselijk matzwart.. Afgelopen maandagavond geflitst in Den Haag, hoop dat mijn kenteken niet duidelijk genoeg is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tinus Geplaatst 27 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2008 zo'n dakspoiler schijnt toch te helpen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
m@rcel Geplaatst 27 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2008 Ik heb me wel eens laten vertellen dat een onderspoiler (onder de achterbumper dus) in een diffusermodel de turbulentie achter de auto vermindert en dus ook de vuilafzetting. (Ik vond het niet nodig om dat uit te proberen) Klopt. Ik heb een bmw 318i station en 328i station gehad. De 328i had een heel klein spoilertje aan de onderzijde van de bumper en dat hielp om de achterzijde minder vies te maken. Zou een spoiler aan de bovenzijde ook helpen om het vuil worden te verminderen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tinus Geplaatst 27 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2008 ik dacht dat het te maken had met de 'draaikolk' van wind die direct neerslaat achter de auto, en die rechtsom naar beneden draait naar je auto terug. Als je dan een grotere spoiler (woord zegt het al in het Engels: Spoiler, to spoil=verpesten; de luchtstroom 'verpesten/veranderen') gebruikt, verleg je dacht ik het punt waar vanaf de 'draaikolk' begint en waardoor er minder terugslag+vuil tegen de achterkant geblazen wordt. Er zit toch op de meeste stations een klein spoilertje/doorlopend lipje; ook bij die van mij en die van jullie. Een grotere 'echte' spoiler vergroot dit effect, en staat ook nog eens 'stoer' toch?! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JH Geplaatst 27 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2008 Ik heb het idee dat een dakspoiler hier wel tegen kan helpen. Teminste dat idee had ik wel bij een golf 4. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten