Ga naar inhoud

Hoofdsteunen + snel smerig worden kont 3C VAriant


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

Gents,

 

Wie kan mij vertellen voordat ik wat afbreek of de hoofdsteunen van de 3C Comfortline te verstellen/kantelen zijn? Ik heb de indruk dat aan de onderkant een uitsparing zit dat je ze kunt kantelen. Echter normaal verstellen lukt niet, moet je ergens op drukken of kan het gewoonweg niet?

 

Andere 3C Variant rijders;

Ik sta versteld hoe snel met dit weer de kont van de 3C variant smerig wordt. De hele achterruit slaat snel dicht, de nummerplaat is niet meer te lezen, het is echt bizar. (Auto dit weekend nog gewassen) Je krijgt smerige vingers indien je bij de kofferbak moet zijn. Terwijl de rest van de auto niet smerig lijkt te zijn.

De kleur heb ik dus goed gekozen.....:-):lol: Zojuist maar ff de hoge druk over de kont gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hans, ondanks dat ik zelf geen 3c rijd kan ik je wel antwoord geven op de tweede vraag.

 

Schijnt iets met de zuiging achter je auto te maken hebben, modder die opspat door je banden slaat dan neer op de achterkant.

Vandaar dat een station dus ook een achterruitenwisser heeft en een sedan niet, ondanks dat bij een sedan de ruit plat ligt en je daarom zou denken die wisser wel nodig te hebben.

 

Heb hiervoor een golf gehad en ergerde me ook altijd aan die vuile achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel bijzonder dat het bij de Passat wel errug snel gaat. Ik heb honderduuzenden kilometers in diverse wagons gereden, Mondeo, 406, C5, Vectra, Laguna. Die hadden er allen veel minder last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hetzelfde Hans, maar ik heb dan ook dezelfde wagen ;-)

 

Vind het zwaar irritant; eergisteren gewassen, nu al een zwijnestal...

had 2x een Poepeot 307 break, en die werd lang niet zo snel vies (blauwe en zilveren gehad)

 

die hoofdsteunen begrijp ik geen snars van; muurvast maar vind het wel prima zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan mij vertellen voordat ik wat afbreek of de hoofdsteunen van de 3C Comfortline te verstellen/kantelen zijn? Ik heb de indruk dat aan de onderkant een uitsparing zit dat je ze kunt kantelen. Echter normaal verstellen lukt niet, moet je ergens op drukken of kan het gewoonweg niet?

 

De hoofdsteunen zijn niet meer te kantelen. In het begin was het bij de 3C nog wel te verstellen, maar op een gegeven moment is die 'functie' komen te vervallen en zijn ze, net zoals de hoofdsteunen achterin, niet meer te kantelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een VW (Passat) is gewoon een echt werkpaard en die mag gewoon smerig worden

 

Helemaal mee eens.

 

Tja, ook ik kan bevestigen dat de 3C errug snel smerig word aan de achterkant :roll: veel sneller als alle andere stationcars die ik had.

Maar bedenk wel: je rijd een passat 3C, gewoon een fantastische kar :D . dan maar een keer vaker wassen.

 

Arno, ik ben nog steeds zeer trots &

spatlappen?... :wink:

 

wat voor kleur heb je hans?

onze 3B is blauw, en daar valt de vuiligheid wel mee. het vuil zit er wel, maar valt minder op dan op een lichtgekleurde auto.

 

hoe bevalt eigenlijk die nieuwe commonrail diesel van jou?

gelukkig met m'n Passat.

 

Kleur is neutraal,United Grey. Zie je bijna niets op. (Behalve op de kont na)

 

 

Voor allen, tja een keer vaker wassen moet dan maar. Ik stond vandaag bij de RAI in de garage. Het viel me toen pas echt op dat de nummerplaat niet te lezen was. Vond dat wel bijzonder overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me wel eens laten vertellen dat een onderspoiler (onder de achterbumper dus) in een diffusermodel de turbulentie achter de auto vermindert en dus ook de vuilafzetting. (Ik vond het niet nodig om dat uit te proberen) :mrgreen:

 

Klopt. Ik heb een bmw 318i station en 328i station gehad. De 328i had een heel klein spoilertje aan de onderzijde van de bumper en dat hielp om de achterzijde minder vies te maken.

 

Zou een spoiler aan de bovenzijde ook helpen om het vuil worden te verminderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat het te maken had met de 'draaikolk' van wind die direct neerslaat achter de auto, en die rechtsom naar beneden draait naar je auto terug.

Als je dan een grotere spoiler (woord zegt het al in het Engels: Spoiler, to spoil=verpesten; de luchtstroom 'verpesten/veranderen') gebruikt, verleg je dacht ik het punt waar vanaf de 'draaikolk' begint en waardoor er minder terugslag+vuil tegen de achterkant geblazen wordt.

 

Er zit toch op de meeste stations een klein spoilertje/doorlopend lipje; ook bij die van mij en die van jullie. Een grotere 'echte' spoiler vergroot dit effect, en staat ook nog eens 'stoer' toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden