Ga naar inhoud
  • 0

bandenspanning


bruens

Vraag

Vraagje over de bandenspanning.

Is het normaal dat de spanning voor hoger is dan achter bij een VW .

VW Passant Variant 2.3 automaat 195/65R15

Bij de bandenleverancier zeggen ze niet kijken wat er op de benzineklep staat.

Normaal beladen voor 2.2 achter 2.4.

Bij VW is het net omgedraaid 2.4 2.2

Wie moet ik nu geloven?

Groetjes George

Sinds 18 aug lid, en eigenaar van een VW tot volle tevredenheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

als je veel belading mee gaat nemen, kan je zeker de spanning achter opvoeren

 

ik heb in vakantie met 18 inch, 2,8 voor en 3.0 achter erin gehad, beviel me prima

 

bandenspanning is persoonlijk, en experimenteer eens beetje

 

verbruik wordt aanzienlijk beinvloed door hogere bandenspanning bijvoorbeeld

 

15 inch kunnen heel goed op 2.4 rondom

18 inch doe ik zelf altijd op 2.7 a 2.8 rondom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een sedan met 205 55 16

 

ik pak altijd 2.5 voorop 2.3 achterop (aanbevolen vw 2.3 voor 2.1 achter) (tenslotte weegt de achterkant lichter, daarom achter minder lucht)

 

en op vakantie 2.6 rondom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij 2.8 op 16 inch... heel gemakkelijk zuinig rijden zo!

(Ik denk ook dat de banden van nu anders zijn als die in 2002 toen die sticker met de bandenspanning in mijn auto is geplakt..)

Ik zou wel eens willen weten wat de voorgeschreven bandenspanning in de bleumotion is, als iemand dat weet...please schrijf, dan zet ik mijn banden daar op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijd nu met 2.8 rondom op 225-40-18. Rijdt wel goed, en zuinig, maar 'k heb het idee dat de grip met een iets lagere spanning beter is. Met hardere banden stuurt ie wel strak (band veert niet in) maar begint het wel eerder te glijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bandenfabrikant geeft voor mijn 2.0 20v het volgende aan:

Hi-Trac 205/55 R 16 91 H V 2.6 Bar A 3.0 Bar.

Sinds twee weken rijdt ik met deze spanning en het bevalt me niet slecht, wel iets meer geluid heb ik het idee. Gevoelsmatig vind ik dit voor 16"" wel een beetje hoge spanning.

Overigens had ik ze hiervoor rondom op 2.5 en dat beviel ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik rij met 20 inch en dan achter 225-35-20 en voor 225-30-20 ook op allebei 2.8 bar. Had pas een gelast scheurtje in me velg die weer was gaan scheuren en daardoor dus me bandenspanning naar beneden ging dus reed ik me hele binnenwang van me band aan gort,gewoon helemaal weg... dus die vent adviseerde mij dus ook om voortaan gewoon op 2.8 te rijden. kunnen de banden prima aan , mits anders staat vermeld op je band zelf!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even dit topic weer eens omhoog halen: ik rijd op de standaard 225/55/16 LM velgen en zet 'm voor op 2.4 en achter op 2.7.

 

Er valt mij alleen iets op, weet niet of dit bij meerdere mensen zo is: mijn banden de rechterkant zijn altijd zachter dan de linkerkant. Laatst had ik mijn banden weer opgepompt en links zaten ze rond de 2.1 / 2.2 bar en rechts beide op 1.7.

 

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Lijkt me redelijk sterk dat beide rechterbanden langzaam leeglopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden