Ga naar inhoud

LvR

Members+
  • Aantal items

    669
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutral

Over LvR

  • Verjaardag 25-10-1945

Profile Information

  • Plaats
    Gelderland
  1. Sorry voor dit late bericht; het was een overleden compressor; de orifice tube, in de leiding op de foto van Fai, zat dicht met metaaldeeltjes. Koelt nu weer prima, maar aircofan draait maar op 1 snelheid al sinds het begin dat ik de auto heb. Heb hierover een "forumstudie" gedaan en ga binnenkort e.e.a controleren: drukschakelaar, relais, voorschakelweerstand en ook de temperatuurschakelaar onderaan de radiator. Interessante klus dus........
  2. Dank voor je reactie. De fan draait wel snel, maar niet zoals je beschrijft als die in de 2e versnelling zou draaien. Hij blijft dus alleen in de 1e versnelling draaien. Ik duik van het weekend eens onder het dashboard om relais 280 en de bijbehorende zekeringen te controleren, alsook de drukschakelaar achter de gril. Ga dan ook opzoek naar de temperatuurschakelaar van de fan om ook die te controleren. Zou het bovengenoemde schema (vanaf bouwjaar 5/2002) ook voor mijn bouwjaar (6/2001) gelden? BTW/ Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de 2e snelheid buiten die voorschakelweerstand
  3. LvR

    Dashcam achter spiegel

    Ik heb ook veel interesse in een dashcam en kwam in mijn zoektocht naar reviews een zeer interessante site tegen: www.dashcamtalk.com. Mijn voorkeur gaat uit naar een stealthy/ discrete camera achter de spiegel en die lijkt op een (grotere) regensensor oid. Zijn er ook met gps. Veel info en reviews op die site en fora voor de verschillende merken. Veel plezier met lezen!
  4. Ik kwam zojuist een een heel interessant airco stroomloopschema (pdf van Matthijs) in een ander airco item tegen, maar dat zou voor passats gelden vanaf mei 2002!!!! Ik vraag mij dan ook af of er veranderingen zijn tov mijn 1.8T uit 2001. Ik zal Matthijs een PM sturen; misschien wil hij dat even voor mij controleren. Zie: http://forum.vwpassat.nl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=19007 Ik ben ondertussen op Duitse en een Amerikaanse site terecht gekomen met veel info ( helaas niet met mijn probleem) en langzamerhand wordt een wel duidelijker. Jullie
  5. Nee, niet aan gedacht omdat alles functioneert. Is de lage snelheid apart gezekerd of misschien het relais en waar moet ik die zekering dan vinden? Airco koelt verder goed, maar het lijkt mij niet verstandig om zo in de zomer ( en in Spanje) rond te rijden en de airco zich misschien niet kan uitschakelen als safety procedure. Dat de fan het zo lang uitgehouden heeft, komt doordat ik de climatronic bij voorkeur in de econ stand gebruikt heb, maar heeft de vorige compressor toch zoveel geleden dat die vorig jaar de geest gegeven heeft.
  6. Zojuist aan de stekker gemeten: 13.5V. Dit zou dan m.i moeten betekenen dat de fan steeds op de hoogste snelheid draait cq heeft gedraaid!! De fan maakt geen bijgeluiden en ik voel ook geen speling. Ligt de oorzaak nu bij de voorschakelweerstand (welke van de twee?) offfff zit het euvel in de druk/tempschakelaar? Of ergens anders? Ik ben erg benieuwd naar je/jullie mening.
  7. Dank voor je reactie. Ja, de fan heeft zich nog nooit hoorbaar aangepast en de climatronic staat ook steeds in de "auto" stand. Ik las in het forum dat de fan in de normale-lees lage snelheid- met 7.5V wordt gevoed en in de hoogste snelheid met 13+V. Ik ga morgen eens aan de stekker meten hoeveel volt er op staat bij ingeschakelde airco en dan de fan evt direct aansluiten op de accu en kijken of die dan in de 2e versnelling wel draait. Dan weet ik alleen dat dat de fan ok is, maar wat het dan wel is??. Valt er verder door mij nog iets door te meten/ te checken of kan alleen VagCom hier duide
  8. Misschien een domme vraag, maar ik lees op dit forumonderdeel steeds dat de fan ook op een hogere snelheid kan draaien als de druk/temp te hoog wordt in het systeem en de compressor dan uitschakeld wordt. Ik heb dit bij mijn Passat Variant 1.8T uit 2001, vanaf dag 1 dat ik hem bezit (vanaf kmstand 77k), nog nooit vernomen, ook niet tijdens mijn vakantie vorig jaar in de enorme hitte in Spanje.. Nu ga ik staks weer naar Spanje en wil graag weten of dit normaal is of dat er toch iets mis is. De airco werkt goed sinds de nieuwe compressor vorig jaar. Ik heb het forumdeel "airco" doorgespit
  9. Allereerst een ieder een voorspoedig, succesvol en bovenal gezond 2015 toegewenst. Is dit wat voor een niet Vagcom lid? https://www.conrad.nl/nl/dnt-obd-scanne ... erBT645939 Lijkt "mij" wel wat, omdat een evt foutcode ook wisbaar is.
  10. Die aircofan heb ik als eerste gecontroleerd. Zoals Jee beschrijft, doet ie het bij mij ook; dus die functioneert goed. Maar wat is er dan aan de hand???
  11. Dank voor je reactie. Mijn aircofan functioneert naar behoren, zo te beoordelen. Monteur heeft er ook niets over gezegd.
  12. Beste Passatters, Vandaag airco service gehad ivm al tijden minder koelvermogen bij het rijden, geen koeling bij stationair toerental en vervangen van aircoriem-spanner ivm gerammel. Aircofan werkt naar behoren. Koelmiddel vervangen: er UIT 550 gram koelmiddel en 13ml olie en er IN 600gr en 23ml. Resultaat: koelt onder het rijden misschien iets beter ( gemeten 9-10 graden), maar geen effect op koelen bij stationair. Vlg mijn Bosch service garage is de compressor hier de boosdoener en zou dan vervangen moeten worden. Het gekke is, heb ik vanavond ontdekt, dat als ik bij stationair het
  13. Sinds vandaag staat ie in de regen. Als het straks misschien droog wordt, zal ik eens onder de mat kijken, anders morgen. Wel spannend................................ NB/ heb de deurbekleding er nog niet opzitten; zie in de gauwigheid ook geen water onder de deurplaat tevoorschijn komen....pfffff @Gerrit. Het is een reuze gezoek; je moet alles goed controleren dwz veel "sloopwerk": interieurfilterbak/ deurbekledingen/stoel/matten en en eea testen met de tuinslang erop. Alleen zo kom je erachter....of niet........ , maar misschien heeft het bij mij (en bij jou?) een onschuldige o
  14. Dank voor jullie reactie. Het afwateringsgootje op het filterhuis zit er nog goed op, dus dat is het niet. Als het via het filterhuis zou komen, dan zou de lekkage, zoals Jee al opperde, m.i zeker aan de bijrijderskant te zien moeten zijn, maar aan die zijde is het vóór en achter kurkdroog. Het doorvoerrubber van de motorkapontgrendeling ziet er prima uit, sluit goed aan en er zit ook geen beweging in. Als dat rubber toch de oorzaak zou zijn , dan zou je toch verwachten dat de mat/isolatie/vloer vóór de bestuurdersstoel nat/vochtig zou zijn, maar het is daar toch echt kurkdroog. Het
  15. Dank voor je reactie, Peter Alle deurrubbers zijn volkomen soepel; heb ze van de zomer nog ingevet tijdens een grote poetsbeurt. Kan het ook veroorzaakt worden als de achterdeur niet helemaal gesloten was tijdens het rijden in de regen? Heeft iemand dat (als oorzaak) wel eens meegemaakt? "Ik" merk het altijd direct wel op via het display tussen de meters als een deur of achterklep niet geheel gesloten is, maar misschien mijn vrouw niet? Of toch via de verwarmingsopening?? (lijkt mij toch vreemd, omdat de andere kant volkomen droog is)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden