Ga naar inhoud

mar

Members+
  • Aantal items

    108
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over mar

  • Verjaardag 29-05-1965

Profile Information

  • Plaats
    zuid holland

mar's Achievements

0

Community reputatie

  1. zou het ook niet weten ben er ook een tijd mee aan het puzzelen geweest maar tot op heden is het nog niet gelukt bij mij
  2. echt nuttige tips ga zo door
  3. mar

    koplampen

    Hallo, Even een vraagje, ik heb op marktplaats nieuwe koplampen gezien voor mijn passat 1.8t variant uit 2000. De adverteerder geeft aan dat de lampen waren bestemd voor een 3b uit '99. Zouden deze lampen ook eventueel op mijn auto uit 2000 kunnen passen? , de maat moet goed zijn ook met de knipperlichten maar kan het ook ivm het automatische afstelmechanisme? Mijn vraag is dus kun je koplampen van een 3b uit '99 overzetten op een 3bg uit 2000 qua pasvorm en qua afstelmechaniek. Alvast weerharstikke bedankt voor een eventuele reactie, kan helaas geen foto van de aangeboden lampen mee mailen. Groeten Mar, passat 1.8t highline variant '2000.
  4. Hallo, Even een vraagje, Mijn kastje voor de afstandsbediening is kapot, ik dacht eerst dat gewoon de batterij leeg was maar heb er toen een volle baterrij in gedaan en hij deed het nod niet. Nu heb ik wel een heel oud en beschadigt reservekastje maar eigenlijk zou ik gewoon twee nieuwe moeten hebben of misschien wel een handige (klapsleutel). Weet iemand miscchien hoe een en ander in zijn werk gaat, de auto (passat 1.8t 3bg variant 2000) heeft wel al een cv met uiteraard afstandsbediening. -Om nou gelijk naar de dealer te gaan ivm de prijzen-. Hoe/waar ivm de code enz. haal je twee nieuwe kastjes/of klapsleutels ? Alvast bedankt voor eventuele tips. Groeten Mar,
  5. mar

    egr afdoppen

    Ik heb even een vraag aan de kenners c.q. liefhebbers, Volgende maand moet ik voor de apk en wil ik gelijk de EGR van de auto laten (afdoppen) afsluiten. Ik heb heb 1.8t APU motor 150 pk uit 2000 (variant) en las op o.a. dit forum dat er voor en nadelen aan zitten. Mijn vraag is wat zijn de voor of nadelen en als je de EGR afdopt (wat is het eigenlijk) krijg je dan geen andere problemen met b.v. de software in de boordcomputer of ligt dit aan het type motor. Ik ben benieuw naar jullie ervaringen en kennis want alle technieken of aanpassingen om hem prettiger te laten lopen en langer mee te laten gaan zijn welkom. Alvast bedankt voor een eventuele reactie, Groeten Mar,
  6. mar

    stuurhuisolie

    Hallo, Hé mensen weer bedankt voor de adviezen, en ook nog tof dat het bijvullen wordt aangeboden (heb al gehaald maar toch te gek) Ik zal wel even naar die hoezen kijken enzo, Thanks, Groeten Mar,
  7. mar

    stuurhuisolie

    Hallo, Thanks DM , dus G 002 000, okee! Groeten Mar,
  8. mar

    stuurhuisolie

    Hallo, Thanks weer voor de info en snelle reactie (ga gelijk kijken en navragen bij vw dealer wat voor olie type/soort) en een litertje halen. Groeten Mar,
  9. mar

    stuurhuisolie

    Hallo mede passat liefhebbers, Gisteren zag ik dat het niveau van mijn stuurhuis(pomp)olie net onder het maximum staat (vond hem wel zwaar sturen) en vooral met het uitdraaien ('k weet niet wat een normaal geluid is maar maakt veel lawaai, soort aanloopgeluid of een soort gefluit0. - Mag je hem gewoon bijvullen? Moet je hem bijvullen in het reservoir waar je hem ook pijlt onder de pijldop? Weet iemand wat voor type stuurhuisolie je moet gebruiken bij een passat b.j. 01-2000 1.8t motorcode apu?. Moet je nog op een kleur letten? (er zit nu zo te zien groen? in). Ik wil het graag zelf doen omdat ik er anders weer speciaal voor naar de garage moet en over 4 maanden moet hij pas voor de apk en de grote beurt. Alvast weer bedankt voor eventuele tips en reacties! Groeten Mar,
  10. mar

    servicestand

    Hallo, Weer bedankt voor de adviezen en de snelle reacties, ben nu een stuk wijzer geworden! Groeten Mar,
  11. mar

    waterpomp

    Hallo, Weer bedankt voor de info dus b.v. mijn d- riem is vervangen bij 120.000 ( staat op de sticker) en heb er nu 153.000 km op zitten. Zou dan bij het laten vervangen van de multiriem en twee kleinere snaren en spanrol ook gelijk de waterpomp beter kunnen vervangen omdat je er dan goed bij kunt?, of is dat veel te veel extra werk ondanks dat de d- riem apart zit en niet de waterpomp aandrijft? Groeten Mar,
  12. mar

    waterpomp

    Hoi, De motorcode is apu , stond op de sticker in de kofferbakruimte. Groet Mar,
  13. mar

    waterpomp

    Hallo, Even een vraag, ik heb een 1.8t 4 cilinder/5 kleppen 150 pk bouwjaar 01-2000 vw passat variant. Ik heb ergens gelezen dat je de 1.8t motor is ontworpen met systeem : 1 de waterpomp wordt aangedreven met een kleine riem (model motor met viet riemen totaal, 2 kleine riemen en een grote multiriem en een d- riem) 2 de waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem? (totaal drie riemen een kleine riem , een multiriem en een d-riem. Mijn vraag aan jullie is heb ik nou een type motor waar de waterpomp wordt aangedreven door de d-riem of nog door een kleine extra riem, ik had wel begrepen dat 4 cilinder motoren een d-riem hebben en geen ketting. Alvast weer bedankt, Groeten Mar,
  14. mar

    servicestand

    Hallo, Weer bedankt voor alle tips en adviezen , ik heb de multiriem bekeken en deze was aan een zijde glanzend en aan de andere kant liepen er ribbels over de lengte door. Ik heb eerst geprobeerd om met wd 40 alle riemen (twee kleine en de grote multieriem) in te spuiten en ook de draaiende poulies en daarna even de motor laten draaien. Gelijk toen ik de motor (koud) starte waren alle geluiden verdwenen, ook bij maximaal uitdraaien van het stuur naar links en naar rechts. De vraag is nu natuurlijk of dit echt helpt voor langere tijd, het lijkt goed te werken, maar misschien dat er toch iets versleten is of vervangen moet worden en het slippen straks weer terugkomt. Mijn vraag is kan het kwaad dat ik wd 40 heb gebruikt voor bepaalde draaiende onderdelen( poulies e.d.) en wordt dit nou echt wel eens vaker gebruikt om problemen met multiriemen te verhelpen die niet versleten lijken te zijn maar alleen slippen en piepen. Alvast weer bedankt Groeten Mar,
  15. mar

    servicestand

    Hallo, Nog even een vraag aan de deskundigen en liefhebbers op dit forum, Ik heb momenteel een passat variant 1.8t van bouwjaar 01-2000. Deze auto heb ik al een halfjaar en rijd echt perfect (rijdt perfect en motor loopt heerlijk), alleen heb ik sinds een paar dagen geleden bij een koude motor een piepend/slippend geluid en ook het sturen gaat dan enkele seconden heel zwaar. Hoewel ik er zelf niet veel verstand van heb doet het me denken aan een riem(v snaar/multiriem), maar dit weet ik niet zeker natuurlijk. Toen ik vanmorgen onder de motorkap keek zag ik wel drie riemen (een grote en twee kleine) dus als het een riem is dan welke? Mijn vraag aan jullie is *kan het een riem zijn * kan het ook makkelijk iets anders zijn * als het iets anders is waar moet je dan eventueel aan denken km stand 152000 * heeft passat 1.8 t b.j. 2000 bepaalde veel voorkomende punten die eerder op zijn * moet een passat( dit model) voor een reparatie aan riemen en of onderdelen die met de riem meelopen in de servicestand. Over deze service stand heb ik wel eens gehoord en men zei toen dat dat een dure grap is i.v.m. arbeidsloon, dus als de auto bij deze reparatie in service stand moet weet ik alvast dat ik straks heel duur uit ben en kan ik kijken hoe en door wie ik het ga laten repareren. Alvast weer harstikke bedankt, Groeten Mar,2000 Passat variant 1.8t 20 v 150 pk highline.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden