tvc15 Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Volgens het doorgaans goed geinformeerde Auto, Motor und Sport komt er geen opvolger voor de Passat nadat het huidige model uitloopt in 2022. De Passat wordt steeds minder belangrijk voor VW, nog maar 1 op de 10 gebouwde VW's is een Passat, dat was ooit 1 op 5. Don't shoot the messenger https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-werk-emden-passat-ende-elektroautos-2022/ 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Volgens het doorgaans goed geinformeerde Auto, Motor und Sport komt er geen opvolger voor de Passat nadat het huidige model uitloopt in 2022. De Passat wordt steeds minder belangrijk voor VW, nog maar 1 op de 10 gebouwde VW's is een Passat, dat was ooit 1 op 5. Don't shoot the messenger https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-werk-emden-passat-ende-elektroautos-2022/ En wij dan???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieselaar Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Ik voel een paniekaanval opkomen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marceltdi Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Passat wordt een collectors item Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 2022.... dan wordt 2030 voor ik mijn laatste koop en dan ben ik al aardig richting mijn pensioen. Gewoon veel TLC voor je huidige, kun je lekker lang door rijden. 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tikra Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 het kan nog erger ... VW sluit 10 bedrijven die dieselmotoren bouwen en verandert deze in werkplaatsen voor Elektromotoren ... maar gelukkig hebben ook zij het licht gezien en is H2 de toekomst (ook voor VW) .... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 (aangepast) Waterstof in personenauto's gaat niet gebeuren. Te duur en ingewikkeld en past alleen maar in een E segment auto of groter. Prop je die installatie in een Golf of Polo, dan heb je geen bagageruimte meer over. Kleinere tanks = kleine range, nog minder als een accu alleen en veel duurder. Wordt hier goed uitgelegd in begrijpelijke taal: https://tweakers.net/reviews/6449/de-grote-belofte-van-waterstof-het-alternatief-voor-elektrisch-rijden.html 8 november, 2018 aangepast door Nitro68 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 And the story continues???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat Rdi Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Zal het er ook zo op leaf forum aan toe gaan? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Daar heeft hij een dikke ban???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Ff terug on-topic: Dan rij ik dus nu al in een klassieker 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Ja, lachen he? met die gast. Kom maar met argumenten die mijn verhaal ontkrachten. Maar roepen dat waterstof het gaat worden in mij een beetje te makkelijk. Ik begrijp wel waarom, heel veel mensen zien het als een vorm van LPG. Moet je dan teleurstellen, de enige wat er overeenkomt met LPG is dat het via een slang getankt wordt. Daar houd de overeenkomst wel op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 Wat mij betreft houden we het hier over het einde of mogelijke einde van de passat. De discussie over andere brandstoffen mag hier: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/43231-diesel-verleden-tijd/ Dus graag weer on topic. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 8 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2018 VW wil electrificeren, dus er zijn wel meer modellen die ophouden te bestaan de komende decennia. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 9 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2018 Misschien wel misschien niet, maar de Japanner zijn niet dom ... Zeker waar, beleef het elke dag weer...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 9 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2018 Zeker waar, beleef het elke dag weer...... De Japenners niet, t zijn meer de gebruikers???????? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JanSL Geplaatst 9 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2018 We wijken af van het topic. Discussie over het type brandstof moeten we in het andere topic bespreken. Laten we kijken waarom nu slechts 1:10 VW’s een Passat is en vroeger 1:5. Ik vermoed dat de opmars van al die (mini / midi) SUV modellen een groot marktaandeel afsnoepen van de Passat. Dan bedoel ik de Toureg, Tiguan, Tiguan Allspace en T-Roc. Om de één of andere reden willen mensen nu opeens heel graag meer betalen voor een te zware auto, om een beetje hoger te zitten. Met de MPV was dat niet zo gewild. Misschien is de SUV wel een hype die met de volgende economische crisis wel weer uit de mode raakt ? En dan nog een mogelijkheid; vroeger had je geen Skoda Octavia (en die wordt ook steeds populairder). Op moment is de Polo de absolute kaskraker (aldus Autoweek) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 9 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2018 De stationcar wordt eenvoudigweg minder populair, anders is het niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 10 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2018 (aangepast) Het zal toch wel een optelsom van div. factoren zijn Vroeger had een gezin 1 auto, daar moest je alles mee doen, ook de vakanties, dus kocht je een grotere auto zodat je op alles voorbereid bent. Momenteel hebben gezinnen minimaal 2 auto's, gevolg, parkeerproblemen in je straat of op je dam, dan is een grote auto gewoon niet handig, ook de wegenbelasting speelt mee, de lease markt heeft ook invloed, het verbruik van een auto gaat ook meer meespelen, en het feit dat een A/B-segment auto van nu veel luxer/veiliger/stiller is dan vroeger, zorgt ook voor een stijging, en dus automatisch een daling in het C/D-segment.....iets met marktwerking?? Het is dat wij de sleurhut nog hebben, anders was het een maatje kleiner geworden, en zo zullen er meer mensen over denken en gedacht hebben ...zei er 1 die ook graag in de Polo rijd 10 november, 2018 aangepast door DexterXL Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 10 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2018 Het zal toch wel een optelsom van div. factoren zijn Vroeger had een gezin 1 auto, daar moest je alles mee doen, ook de vakanties, dus kocht je een grotere auto zodat je op alles voorbereid bent. Momenteel hebben gezinnen minimaal 2 auto's, gevolg, parkeerproblemen in je straat of op je dam, dan is een grote auto gewoon niet handig, ook de wegenbelasting speelt mee, de lease markt heeft ook invloed, het verbruik van een auto gaat ook meer meespelen, en het feit dat een A/B-segment auto van nu veel luxer/veiliger/stiller is dan vroeger, zorgt ook voor een stijging, en dus automatisch een daling in het C/D-segment.....iets met marktwerking?? Het is dat wij de sleurhut nog hebben, anders was het een maatje kleiner geworden, en zo zullen er meer mensen over denken en gedacht hebben ...zei er 1 die ook graag in de Polo rijd En dan niet te spreken over de belasting van het millieu met 2 auto's. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 10 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2018 En dan niet te spreken over de belasting van het millieu met 2 auto's.Zeker met twee diesels! En vergeet de wegenbelasting ook niet met twee diesels! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 10 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2018 Einde van de passat was het toch he? 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 10 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2018 Einde van de passat was het toch he? Oeps! Nog maar kijken of we een b8 kunnen bemachten met bi turbo diesel. En dat de belasting van milieu en portemonnee meevalt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JanSL Geplaatst 10 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2018 Oeps! Nog maar kijken of we een b8 kunnen bemachten met bi turbo diesel. En dat de belasting van milieu en portemonnee meevalt. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een genot is om te rijden, maar niet de beste auto is als je het milieu en portomonnaie wilt besparen. Wegenbelasting is al € 147,- per maand (en de vrouw rijdt een Polo diesel erbij)... Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 10 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2018 Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een genot is om te rijden, maar niet de beste auto is als je het milieu en portomonnaie wilt besparen. Wegenbelasting is al € 147,- per maand (en de vrouw rijdt een Polo diesel erbij)... Sent from my iPhone using Tapatalk Tja wat kan ik hierop aanvullen. Ik zeg lekker genieten. Zolang de knip niet van uienleer is fok it 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten