Ga naar inhoud

JanSL

Members+
  • Aantal items

    241
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

105 Excellent

Over JanSL

  • Verjaardag 07-11-1972

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Noord-Brabant
  • Naam
    JanSl

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. JanSL

    krakende wagens

    Dat vind ik ook verdacht. In de 40.000km die ik met mijn auto gereden heb, is de ASR alleen aangesprongen toen ik op een semi-verharde weg gas gaf. Anders nooit. Succes ermee !
  2. JanSL

    krakende wagens

    Ik heb ook een 4motion en testen of de achterwielen ook aangedreven worden is erg simpel. Ga op een kruispunt staan (stil), zet de auto in de sportstand, ga linksaf en geef vol gas. Als de 240pk op alleen de voorwielen worden overgebracht, slippen ze meteen door en springt de ASR in actie.
  3. JanSL

    krakende wagens

    Ik heb een B8 uit 2015. Gekocht met 70k op de teller, staat nu op 110k. Ik ben het met BM'er eens: de B8 is echt véél stiller dan de B6. Het gekraak herken ik: een tijd geleden ook gehad als ik een drempel op of afreed. Bij een beurt hebben ze speciaal vet bij de vering of dempers gedaan en sindsdien is het verdwenen. Succes ermee
  4. JanSL

    Analoge klok B7

    Electrische apparaten zijn net kinderen: soms is dreigen al voldoende [emoji41]
  5. JanSL

    Analoge klok B7

    Doet mij denken aan mijn Siemens inbouwmagnetron. Om het lampje te vervangen, moet je de hele magnetron uitbouwen. Misschien is dit hetzelfde met jouw klokje en kun je er via de achterkant bij...
  6. Mooie auto ! Is'ie verlaagd ? Ik heb nooit benzine gereden, dus weet niet wat een gangbare temp is. Mijn diesels zaten altijd op 90graden. Ik heb met mijn B8 ook wel eens een 'dingetje' met de motor temp. Als ik de auto parkeer staat'ie regelmatig heel lang na te blazen. Ook als ik een kwartiertje rustig gereden heb. Eén keer liep de temp zo hoog op dat ik de auto stil moest zetten met de motorkap open. Na een half uur wachten was'ie weer afgekoeld en was de foutmelding weg. Daarna nooit meer voorgekomen.
  7. JanSL

    Analoge klok B7

    Moet je ècht het klokje vervangen als alleen het lampje kapot is ? Dat is slecht voor het milieu. Vroeger maakte ik altijd een grapje, dat iemand een nieuwe auto moest kopen omdat z'n asbakje vol zat. Lijkt er wel een beetje op
  8. JanSL

    250.000 gehaald

    Gefeliciteerd. Hoeveel gaan er nog komen ?
  9. JanSL

    Diverse instellingen B8

    Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar de navigatiekaart in het AID kent twee standen: 1) Snelheidsmeter en toerenteller groot, NAV klein 2) Snelheidsmeter en toerenteller klein, NAV groot Je kan hier tussen "toggelen" door op de OK knop recht op het stuur te drukken. Is dit wat je bedoelt !
  10. oud: 2.0 TDI 3C 170/170 PK 2008 140.000 KM DSG Highline (JanSL) Auto ingeruild Mei 2018: 2.0 TDI 3C 170/170 PK 2008 275.000 KM DSG Highline (JanSL) Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. JanSL

    Tuning icm onderhoud

    Het klinkt allemaal wel erg verleidelijk. Moet je trouwens het interval van de distributieriem (nog) verder verlagen ? Deze BiTDI heeft een belachelijk kort interval (120.000km), terwijl de meeste 3G's pas na de 200.000km een nieuwe d-riem nodig hebben...?
  12. Volgens mij heeft jouw onderbewustzijn al een keuze gemaakt [emoji1303] Kies je met je verstand, dan ga je voor reparatie (op dit forum zitten slimme mensen!) en rij je nog een jaar of 2-3 met deze auto. Daarna koop je een mooie B8 (zijn een stuk stiller van binnen). Kies je met je hart, dan zoek je een andere 3C met voldoende opties. Je kan ook een dobbelsteen pakken en kijken naar de even of oneven getallen [emoji876] Succes !
  13. JanSL

    Diverse instellingen B8

    Hi Stief, Goede reactie. Idd, vogelpoep op de lak is schadelijker dan op het spiegelglas. En als je regelmatig je auto vergeet op slot te zetten is deze optie een optisch controlemiddel. Ikzelf ben zo gestructureerd, dat ik de auto alleen bewust open laat staan. Als ik in een parkeergarage ben, dan klap ik de spiegels ook wel eens (handmatig) in om voorbij de betonnen paal te komen. In jouw geval zouden de spiegels bij deurontgrendeling weer naar beneden komen, en moet je ze daarna toch wel handmatig op- en neer klappen. Wat het dievengilde en mijn auto betreft: ik snap wat je bedoelt. Met de keyless entry optie ben ik ook erg voorzichtig: de autosleutel ligt altijd ver weg van de voor of achterdeur (en de reservesleutel ligt in een blikje). Gelukkig ligt mijn oprit in het open zicht en is er totaal geen beschutting. Hopelijk is dat genoeg. Veel plezier met je spiegels !
  14. Ik vind 3 jaar in een auto rijden wel erg kort. Of je zoekt een excuus om deze 3C eruit te doen omdat je een andere wilt met (veel) meer opties. Maar ook daar kun (ga) je problemen mee krijgen. Wat is eigenlijk je KM-stand ? Dat was voor mij een reden (excuus) om mijn 3C in te ruilen voor een B8.
  15. JanSL

    Diverse instellingen B8

    Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van ingeklapte spiegels ? Ik zie vooral een paar nadelen. De spiegels wijzen naar boven, dus kan er vogelpoep op komen. Als dieven weten dat jouw spiegels omhoog staan als de auto op slot is, kunnen ze ook zien als ze een keer niet op slot staan. En het zal je maar gebeuren dat de motor in de spiegels kapot gaan als'ie is ingeklapt. Kun je je spiegels niet meer gebruiken. Ik heb deze feature meteen uitgezet, maar ben erg benieuwd wie er wèl het nut van inziet. Het argument "ingeklapt is de spiegel minder breed, dus minder kans dat een voorbijganger deze eraf rijdt" valt bij deze al af.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden