Ga naar inhoud
  • 0

Bp Ultimate en evt. Additieven goed voor 2.0TDI?


PassatCBAC

Vraag

Hola people,

 

Als er iets is waar ik genoeg over heb gelezen, is het hoe f*ck%d up de Bosch brandstofpomp is. Een aantal zaken liggen hier ten grondslagen:

- Slechte brandstof

- Water door condens

- Benzine tanken ipv diesel

Uiteindelijk komt het erop neer dat het beestje echt goede smering nodig heeft en anders loopt het in de soep met de gehele halve technische-armageddon tot gevolg. Gelukkigggg hebben we alle emissie regels; want goed voor milieu dus extra bio prut in de diesel en de boel smeert niet meer zo lekker als de zwavel rijke zelfontbrandende stookmiddel van vroegah... Gelukkig zijn de bomen er blij mee.

 

Maar goed; dit heb ik geconcludeerd uit research her en der en nadat ik een officiële onderzoeksrapport heb gelezen van de Trump kiezers aan de andere kant van de oceaan.

 

Nu beginnen mijn hersenen te malen en vraag ik mij af of ik er goed aan doe als ik regelmatig/altijd BP Ultimate zou gaan tanken. Hebben jullie hier ervaringen mee? Wat zijn deze ervaringen?

 

Daarnaast heb ik dezelfde vragen omtrent additieven zoals een Forte.

 

Ben met name benieuwd of het (BPU & additieven) de boel echt beter smeert en of het eventuele condens minimaliseert/elimineert.

 

Ben sowieso van plan morgen eens mijn (iets minder dan een kwart) tank af te vullen met BP Ultimate. Tenzij iemand mij hier opeens gaat vertellen dat dat spul net zo goed smeert als schuurpapier met mosterdsaus.

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook ik ben aan de beurt met een kapotte pomp !

Vorig weekend afgesleept door WW en auto staat inmiddels bij een locale garage hier in het dorp (Venray)...

Het is een 2.0 BlueTDI (commonrail) uit 2009... Volgens mij met een CBAC motor

Ijzervijlsel in brandstoffilter -> auto start op remreiniger (rookt wel als een gek dan), maar loopt niet op eigen brandstof.

Pomp in tank lijkt het te doen, Hoge drukpomp deed niets meer volgens garage.

Gaan nu de injectoren controleren of die volzitten en evt. te reinigen zijn ?

 

Zat ik na scheiding en verlies van werk natuurlijk niet op te wachten :-(

 

Die hoge druk pomp is stervensduur zag ik en de injectoren ook dus nu vraag ik me af of het wel verstandig is om hem te laten maken.

De auto heeft bijna 200K gelopen nu maar er is in November vorig jaar wel de distr.riem vervangen + 4 nieuwe all seasonbandjes erop ...

 

Kan iemand helpen met het vinden van de onderdeelnummers in mijn auto ? (VIN WVWZZZ3CZ9E133160)

Is dit te bestellen op ebay ? Is er een beter alternatief voor de OEM (Bosch ?) -> bijv. PIERBURG ?

 

Ik ben geen techneut dus doe dit maar even parallel aan wat de garage vind...

 

Groeten uit Venray....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervelend verhaal man. Ook nare timing voor je. Sterkte ermee.

 

Mochten je verstuivers vervuilt zijn dan zou je kunnen kijken of deze schoongemaakt/gereviseerd kunnen worden. Aanzienlijk goedkoper. Let op dat je leidingen ook goed gecontroleerd moeten worden, waarschijnlijk moet dat ook vervangen worden. De pomp is een lastiger iets, ik zou toch echt diep in de buidel tasten en toch een nieuwe plaatsen. Anders heb je straks nog het risico dat je over 2 maand weer zo ver bent. Je weet niet hoe men met die pomp om is gegaan; denk aan goedkope brandstof etc.

 

Even wat vragen van mijn kant uit: Hoe ben je zelf met je auto omgegaan? Denk aan rijden tot de tank absoluut leeg is, goedkoop diesel tanken etc. Stopte je auto er abrupt mee op de weg of merkte je al een tijdje dat de auto misschien raar deed?

 

Ben erg benieuwd naar je ervaringen al vind ik het oprecht k*t voor je. Gun ik niemand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb onlangs hetzelfde gehad. Ik kwam er zelf achter voordat ik echt storingen kreeg. Wel is er eerder een verstuiver vervangen waarvan ik vermoed dat hij al aangetast was.

 

Bij de mijne is een nieuwe hd pomp geplaatst en de rest schoongemaakt en injectoren ultrasoon gereinigd. Kostenpost van €2000,- Dit is onder coulance vervangen en moest zelf €90,-.

 

Probleem werd erkend door vw. Wellicht kun je hier iets mee, enige wat in mijn voordeel was is dat ik in Duitsland woon en daar vw blijkbaar ietsje meer voor de rijders over heeft.

 

Succes met de afwikkeling (ook de scheiding en je werk, natuurlijk)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe verneem je dat ijzervijlsel in de brandstoffilter?

Ga van de week nl zelf ff de filter vervangen...

Je gaat zilverstukjes zien. Een schone filter is gewoon schoon, je ziet vloeistof (blauw door diesel) en verder je filter. Wanneer je stukjes ziet drijven is het vaak een slecht teken. Wel heb ik ergens gelezen dat sommige mensen hele lichte vijzels zien en dat het wordt beoordeeld als niets ernstigs. Dat durf ik dus niet te zeggen. Zelf vind ik dat wel raar, je hebt niet veel nodig om bijvoorbeeld je verstuivers te doen slopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

PON doet het af met "het is niet gezegd dat die metaalslijpseldeeltjes van de pomp afkomen" ehmm waar dan van? De kunststof tank?

Jij weet dat wel, wat hierboven heb gezegd, hoe beoordeel jij dat? Of mag ik uit je reactie halen dat een vorm van vijzels hoe dan ook niet welkom zijn/te zien moeten zijn in je filter?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die deeltjes horen er niet in, heb jij ze wel eens in het kijkglas van de Shell-pomp gezien?

Ik heb best veel CR motoren in onderhoud en zie dus best wel vaak (uit voorzorg) een dieselfilter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

.... sorry voor late reactie..... 

Heb mijn auto inderdaad maar ingeruild voor een Golf 5 met iets minder bijbetaling dan reparatie zou kosten. Ik heb het geld gewoon niet momenteel.

Gelukkig had ik nog een motorfiets staan zodat ik niet helemaal vast zat, maar die gaat ook in de verkoop snel als ik de Golf krijg....

De garage gaf aan dat reparatie behoorlijk lang zou duren om de kosten zo laag mogelijk te houden en steeds verder te zoeken, maar dat de kosten zeker wel rond 2.500 euro zouden zijn, met de vraag of dan echt wel alles uit het systeem zou zijn... Dat wilde ik toch maar niet doen dat traject in gaan. Nu heb ik een Golf5 met wat minder kilometers, maar wel 2 jaar ouder en god weet of daar de pomp ook binnenkort van zal sneuvelen.

 

Een kennis van mij deed altijd het onderhoud jaarlijks aan mijn Passat... wel gewoon altijd met de Castrol Longlife olie en zo.
Het brandstoffilter is vorig jaar bij de beurt niet vervangen (daar baal ik achteraf stevig van. Ik zal daar ook nooit meer op bezuinigen).... en ik tank inderdaad altijd bij Tinq/Tango... (Doe ik ook niet meer. Misschien 50/50 met een premium merk)... Ik rijd wel ruim 30.000Km / jaar dus het maakt nog al wat uit qua brandstofkosten... 

 

De auto heeft altijd perfect gereden.. De storing (met knipperende gloeispiraal) ontstond op de snelweg. Ik nam een afslag om de auto even te herstarten, maar hij sloeg af en ik heb hem niet meer kunnen starten. Stond op een behoorlijk gevaarlijke positie stil op een verdrijvingsvlak met 3 kids in de auto en weinig ruimte om langs de rijbaan veilig weg te komen...

 

Een Golf5 is een prima auto (heb ook Golf II, III en IV gereden, dus het is een logische opvolger :wink: maar sjesus wat is die kofferbank klein in vergelijking met mijn Passat Variant...  :blink1:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is ook een flinke reparatie idd. Een voordeel; golf V heeft PD motoren en heeft geen HD pomp zoals de CR.

 

Ik tank altijd bij de Shell. Of het echt uitmaakt? Ik zou eigenlijk 2takt olie moeten toevoegen, dat schijnt het beste te zijn voor de smering van de HD pomp.

 

Heb je meer informatie over de auto? Motorisering etc en een foto? Kunnen we iig zaken aangeven waar je op dient te letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervelend joh. Ik snap je keuze wel dat je een golf 5 hebt gedaan in plaats van de reparatiekosten te lappen. Ik ga ook niet zeggen dat het aan je tankgedrag heeft gelegen of wat dan ook; je kan ook gewoonweg pech hebben gehad. Zelf rij ik tussen de 45.000 en 50.000 en ik ben het helemaal met je eens dat het zeker wat scheelt. Ik heb uiteindelijk voor een stuk piece of mind gekozen.

 

Wat betreft ruimte, mocht je in de toekomst toch meer financiële ruimte hebben dan raad ik ook een Golf VI Station aan. In ieder geval veel plezier met je Golf 5! Mocht een 2 liter BKD zijn let dan op het schudden in stationair etc. Mocht het een 1.9 zijn, dan heb je een hele veilige koop gedaan haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks ! PassatCBAC

 

Het is inderdaad een 1.9 !! Gelukkig de goede keuze dus ?

Zal binnenkort meer info plaatsen (heb de auto nog niet)...

Een 1.9 is een uitstekende keuze. Dit was gewoonweg de laatste 'strijder' onder de TDI motoren. Het is een verder ontwikkelde versie vanuit de Golf 3 waar je nog de oerbetrouwbare 90PK en 110PK TDI had met verdelerpomp. Enige punt bij jouw Golfje met de 105PK is de koppeling die niet al te sterk is. Daar krijg je echter geen fenomenale reparatiekosten van. Gewoon opletten dat de koppeling niet hevig begint te trillen, branden of slippen. Standaard is het prima, zodra je wil chippen kan je al bijna niet anders dan er een vast vliegwiel in te zetten. Gelet op kosten zou ik je dus niet adviseren om m te chippen (wat de motor overigens verder prima aan kan!).
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, dat weet ik niet meer. Op meerdere sites gelezen en ook van anderen gehoord. Ik weet niet of @@Vdub mij dit vertelde, of @@Vinniepilon of @ oid verteld heeft.

Ik tank alleen maar ultimate of V-power, motor loopt er veel mooier op en haal zeker 80 tot 100 km meer op een tank

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik merk alleen verschil tussen de brandstof van de onbemande benzinepompen (express pompstations etc.) en bemande. Als ik gewone diesel tank bij de onbemande shell of BP dan loopt de auto slecht, vooral stationair. Bij de bemande loopt de auto wel goed op de gewone diesel. Raar maar waar. Zou het b-voorraad zijn?

 

v-power en ultimate geven geen verschil bij mij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn ervaring met de wat duurdere diesel is ook dat de motor rustiger loopt en ik doe meer Km. op een tank. Omgerekend is het dus niet duurder...en als die additieven ook nog doen wat de fabrikant beweert dan wordt er ook nog eens goed voor het blokje gezorgd.

"witte pomp" troep komt niet in mijn auto. Niet dat dit altijd slecht is, maar soms wel. Dat heeft mij ooit eens een paar verstuivers gekost... nou, lekker goedkoop tanken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden