Ga naar inhoud

PassatBlueTDI2.0

Members
  • Aantal items

    61
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over PassatBlueTDI2.0

  • Verjaardag 31-07-1969

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Venray
  • Naam
    Paul

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

PassatBlueTDI2.0's Achievements

7

Community reputatie

  1. En bij DPF dus liever geen 2takt olie toevoegen aan de diesel ?
  2. Jullie zijn niet bang voor de aangescherpte apk volgend jaar ? (apparatuur om erop te controleren is er nog niet, maar wordt aan gewerkt.. Redelijk risico dat ze erop gaan controleren in ieder geval ?) Zit er in een PD geen DPF eigenlijk ?
  3. Thanks ! PassatCBAC Het is inderdaad een 1.9 !! Gelukkig de goede keuze dus ? Zal binnenkort meer info plaatsen (heb de auto nog niet)...
  4. Is een brandstoffilter NA de hoge drukpomp plaatsen geen goed idee trouwens ?
  5. .... sorry voor late reactie..... Heb mijn auto inderdaad maar ingeruild voor een Golf 5 met iets minder bijbetaling dan reparatie zou kosten. Ik heb het geld gewoon niet momenteel. Gelukkig had ik nog een motorfiets staan zodat ik niet helemaal vast zat, maar die gaat ook in de verkoop snel als ik de Golf krijg.... De garage gaf aan dat reparatie behoorlijk lang zou duren om de kosten zo laag mogelijk te houden en steeds verder te zoeken, maar dat de kosten zeker wel rond 2.500 euro zouden zijn, met de vraag of dan echt wel alles uit het systeem zou zijn... Dat wilde ik toch maar niet doen dat traject in gaan. Nu heb ik een Golf5 met wat minder kilometers, maar wel 2 jaar ouder en god weet of daar de pomp ook binnenkort van zal sneuvelen. Een kennis van mij deed altijd het onderhoud jaarlijks aan mijn Passat... wel gewoon altijd met de Castrol Longlife olie en zo. Het brandstoffilter is vorig jaar bij de beurt niet vervangen (daar baal ik achteraf stevig van. Ik zal daar ook nooit meer op bezuinigen).... en ik tank inderdaad altijd bij Tinq/Tango... (Doe ik ook niet meer. Misschien 50/50 met een premium merk)... Ik rijd wel ruim 30.000Km / jaar dus het maakt nog al wat uit qua brandstofkosten... De auto heeft altijd perfect gereden.. De storing (met knipperende gloeispiraal) ontstond op de snelweg. Ik nam een afslag om de auto even te herstarten, maar hij sloeg af en ik heb hem niet meer kunnen starten. Stond op een behoorlijk gevaarlijke positie stil op een verdrijvingsvlak met 3 kids in de auto en weinig ruimte om langs de rijbaan veilig weg te komen... Een Golf5 is een prima auto (heb ook Golf II, III en IV gereden, dus het is een logische opvolger maar sjesus wat is die kofferbank klein in vergelijking met mijn Passat Variant...
  6. Ook ik ben aan de beurt met een kapotte pomp ! Vorig weekend afgesleept door WW en auto staat inmiddels bij een locale garage hier in het dorp (Venray)... Het is een 2.0 BlueTDI (commonrail) uit 2009... Volgens mij met een CBAC motor Ijzervijlsel in brandstoffilter -> auto start op remreiniger (rookt wel als een gek dan), maar loopt niet op eigen brandstof. Pomp in tank lijkt het te doen, Hoge drukpomp deed niets meer volgens garage. Gaan nu de injectoren controleren of die volzitten en evt. te reinigen zijn ? Zat ik na scheiding en verlies van werk natuurlijk niet op te wachten Die hoge druk pomp is stervensduur zag ik en de injectoren ook dus nu vraag ik me af of het wel verstandig is om hem te laten maken. De auto heeft bijna 200K gelopen nu maar er is in November vorig jaar wel de distr.riem vervangen + 4 nieuwe all seasonbandjes erop ... Kan iemand helpen met het vinden van de onderdeelnummers in mijn auto ? (VIN WVWZZZ3CZ9E133160) Is dit te bestellen op ebay ? Is er een beter alternatief voor de OEM (Bosch ?) -> bijv. PIERBURG ? Ik ben geen techneut dus doe dit maar even parallel aan wat de garage vind... Groeten uit Venray....
  7. Inderdaad Wulfke Het stekkertje was helemaal losgeschoten... Even met VCDS gelost en weer vastgezet en het werkt allemaal weer zonder foutcode..
  8. Even een update... De remblokken zijn inmiddels vervangen en passen goed... So far so good... Een dag na vervanging heb ik echter een foutmelding m.b.t. de EPB / Electronic Parking Brake rechts achter. Bij het openen van de EPB hebben we een kabeltje met sigarettenaansteker-stekker gebruikt om de remklauw te openen (tip die op problemcar stond) Bij de eerste rit naar huis gaf de auto nog geen foutcode, maar de dag erop wel... Ik kan deze met VCDS niet wissen (want komt steeds weer terug). Ook nadat ik de accupolen 20 seconden los had gehaald krijg ik de foutcode niet gewist... Ik lees op internet van alles over opnieuw software laden in de regelunit ivm gevoeligheid voor lage accuspanning (we hadden geen acculader aan de accu hangen bij het wisselen van de blokken) Van het weekend nog maar eens de connector en bekabeling goed controleren. Ik hoop niet dat het de motor is of de regelunit.. Iemand ervaring met deze problemen na wisselen van remblokken ? Keep you posted...
  9. @@Diver Nog steeds een verschil tussen advies van misterauto en carpartsdirect / trwaftermarket... Heb al blokken besteld bij Misterauto omdat ik daar altijd bestel en de info op carpartsdirect gewoon niet kan kloppen... Ben nog aan het zoeken of er wel een verschil is tussen 1KU en 1KW (volgens trwafermarket dus wel want ze hebben voor beide types een ander artikelnummer...
  10. Herrinner me net dat ik ooit een print van de dealer heb ontvangen van al mijn opties... Daar staat op dat ik 1KW remtype achter heb... Wat het verschil is met 1KU weet ik nog steeds niet
  11. @ dieseltje : thanks, maar ik had al een gok genomen inmiddels en TRW GDB1622 besteld bij Mister-auto.. Ik wacht dat even af... @@wulfke: Thanks ! dat is een handige site. Ik zie in ieder geval dat ze voor zowel 1KU als 1KW dezelfde blokken adviseren (zelfde bestelnummer). Heb op mijn stikker gekeken, maar daar vind ik dan weer geen code die ik herken (1KU, 1KW ).. zie plaatje... mijn service stikker.
  12. Hi Diver, Vraag me af of die dealer dat weet. Niet op basis van het VIN nummer in ieder geval. Alleen als ze de auto kennen misschien (bij mij niet het geval). Het gekke is nu dat er tegenstrijdige info wordt gegeven wat dus betekend dat het "trial en error" voor mij gaat worden.. 1. mister auto zegt GDB1622 is compatible met 3C0698451C en D (C=310mm en D is 282mm ???) 2. carpartsdirect zegt GDB1622 is voor 310mm 3 www.trwaftermarket.com zegt GDB1622 is voor 1KU (282mm), GDB1763 is voor 1KW (is ook 282mm). Wat er op 310mm moet kan ik niet vinden op die site 4. Het verschil tussen 1KU en 1KW (beiden 282mm) is vooralsnog onduidelijk ook wat er bij mijn auto op zit.
  13. @@Diver Ik ontdek niet veel verschil de eerste 2 plaatjes (beeldtafel nummer is anders, beiden zijn 282mm diameter schijven). eerste plaatje is meen ik 1KU remtype en de 2e is 1KW. De 3e afbeelding is als het goed is "2EA" type en die is inderdaad 310mm geventileerd. Gekke is nu dat https://www.trwaftermarket.com aangeeft dat de GDB1622 voor remtype 1KU is en de GDB1763 voor de 1KW. Ik weet nu nog steeds niet wat voor type rem ik heb want zowel de 1KU als de 1KW zijn 282 mm diameter. Nog niet zo makkelijk allemaal haha...
  14. Hallo Vinniepilon, Ja, ik weet dat ik beter de remschijven achter kan vervangen (al is het maar vanwege de groeven in de schijf). De kilometer stand is inmiddels 189000 en ik wil er eigenlijk nog wel een tijdje mee doen...(als ik bij de apk volgend jaar tenminste geen gezeik krijg met mijn "verdwenen" roetfilter, maar da's een ander thema ). We zullen de remklauw en motor eens goed bekijken en gangbaar maken. Zowie zo ga ik de elektrische handrem maar eens zo min mogelijk gebruiken denk ik... Hoe zie jij precies dat de remblok niet goed draagt ? Zit ie scheef of zo ? 1 cm "missen" aan de bovenkant zou niet moeten kunnen toch ?. (ik ben zelf geen techneut dus dit kan een "domme" vraag zijn ).
  15. Hi Diver. Thanks ! Hoe zie jij die verschillende opties dan in ETKA ? Als ik op mister-auto het OEM partno. uit het ETKA scherm zoek kom ik uit bij de TRW GDB1622 (http://www.mister-auto.nl/fl/search_s_refoem_3C0698451D.html). Maar bij carpartsdirect.nl geeft ie aan dat dat type GDB1622 voor schijfdiameter 310mm is (http://www.carpartsdirect.nl/volkswagen/passat-vi-variant/auto-onderdelen/remmen/remmen/remblokken-remschijven/). Ik weet dat ik het kleine type remschijf heb (massief, 285mm). Volgens hun website zou ik dan de GDB1763 moeten hebben. Er zit dus verschil tussen het advies van mister-auto en carpartsdirect Ik zie wat tekeningetjes op de sites dus bij demontage zal het wel duidelijk worden, maar wil graag zeker de goede vandaag al bestellen... Allebei de types bestellen is ook zowat... Op www.trwaftermarket.com zie ik nog dat TRW GDB1622 voor remmen met "PR = 1KU" bedoeld zijn en de TRW GDB1763 voor remmen met "PR = 1KW". Maar daar lijkt geen verschil in diameter tussen te zitten ?? Hoe zou ik meer zekerheid kunnen krijgen ? Heb inmiddels ook afbeeldingen van de doosjes gegoogled. Op het label staat helaas mijn type auto niet (bij beide part no's)..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden