Ga naar inhoud
  • 0

Bp Ultimate en evt. Additieven goed voor 2.0TDI?


PassatCBAC

Vraag

Hola people,

 

Als er iets is waar ik genoeg over heb gelezen, is het hoe f*ck%d up de Bosch brandstofpomp is. Een aantal zaken liggen hier ten grondslagen:

- Slechte brandstof

- Water door condens

- Benzine tanken ipv diesel

Uiteindelijk komt het erop neer dat het beestje echt goede smering nodig heeft en anders loopt het in de soep met de gehele halve technische-armageddon tot gevolg. Gelukkigggg hebben we alle emissie regels; want goed voor milieu dus extra bio prut in de diesel en de boel smeert niet meer zo lekker als de zwavel rijke zelfontbrandende stookmiddel van vroegah... Gelukkig zijn de bomen er blij mee.

 

Maar goed; dit heb ik geconcludeerd uit research her en der en nadat ik een officiële onderzoeksrapport heb gelezen van de Trump kiezers aan de andere kant van de oceaan.

 

Nu beginnen mijn hersenen te malen en vraag ik mij af of ik er goed aan doe als ik regelmatig/altijd BP Ultimate zou gaan tanken. Hebben jullie hier ervaringen mee? Wat zijn deze ervaringen?

 

Daarnaast heb ik dezelfde vragen omtrent additieven zoals een Forte.

 

Ben met name benieuwd of het (BPU & additieven) de boel echt beter smeert en of het eventuele condens minimaliseert/elimineert.

 

Ben sowieso van plan morgen eens mijn (iets minder dan een kwart) tank af te vullen met BP Ultimate. Tenzij iemand mij hier opeens gaat vertellen dat dat spul net zo goed smeert als schuurpapier met mosterdsaus.

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn ervaring met de wat duurdere diesel is ook dat de motor rustiger loopt en ik doe meer Km. op een tank. Omgerekend is het dus niet duurder...en als die additieven ook nog doen wat de fabrikant beweert dan wordt er ook nog eens goed voor het blokje gezorgd.

"witte pomp" troep komt niet in mijn auto. Niet dat dit altijd slecht is, maar soms wel. Dat heeft mij ooit eens een paar verstuivers gekost... nou, lekker goedkoop tanken...

+1

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik merk alleen verschil tussen de brandstof van de onbemande benzinepompen (express pompstations etc.) en bemande. Als ik gewone diesel tank bij de onbemande shell of BP dan loopt de auto slecht, vooral stationair. Bij de bemande loopt de auto wel goed op de gewone diesel. Raar maar waar. Zou het b-voorraad zijn?

De aangeboden brandstof moet voldoen aan bepaalde eisen. Hier heb je natuurlijk een minimum en een maximum streepje. Zolang de brandstof binnen deze streepjes zit mag het verkocht worden....Als jij je tank vol gooit met spul wat slecht verbrand moet je al meer gas geven om 130 te kunnen rijden + dat er residu overal in het blok en filter achter blijft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels tank ik alleen BP en in uitzonderlijke gevallen Shell. Ultimate gaat er eens per maand in. Ik merk dan echt minimale verschil, maar het zit 'm in een iets soepelere loop (toch denk ik soms dat het ook tussen de oren zit). Al bij al geloof ik zeker in kwaliteitsverschil. Ik ben het meest overtuigd van BP. Misschien ook door hun marketing truc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn ervaring met de wat duurdere diesel is ook dat de motor rustiger loopt en ik doe meer Km. op een tank. Omgerekend is het dus niet duurder...en als die additieven ook nog doen wat de fabrikant beweert dan wordt er ook nog eens goed voor het blokje gezorgd.

"witte pomp" troep komt niet in mijn auto. Niet dat dit altijd slecht is, maar soms wel. Dat heeft mij ooit eens een paar verstuivers gekost... nou, lekker goedkoop tanken...

Helemaal mee eens.  Met als kanttekening dat de brandstof van onbemande tankstations van shell en bp ook in het rijtje goedkopere brandstof vallen, is mijn ervaring. Bij Tango heb ik nooit getankt, maar gezien de file als er op donderdag extra korting is hebben anderen daar geen last mee..

 

 

De aangeboden brandstof moet voldoen aan bepaalde eisen. Hier heb je natuurlijk een minimum en een maximum streepje. Zolang de brandstof binnen deze streepjes zit mag het verkocht worden....Als jij je tank vol gooit met spul wat slecht verbrand moet je al meer gas geven om 130 te kunnen rijden + dat er residu overal in het blok en filter achter blijft..

Ik weet niet precies hoe het werkt. Het klinkt aannemelijk wat je zegt. Maar door het merkbare verschil kan ik dan wel aannemen dat ze de mindere kwaliteit naar de onbemande "goedkope" pompen brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels tank ik alleen BP en in uitzonderlijke gevallen Shell. Ultimate gaat er eens per maand in. Ik merk dan echt minimale verschil, maar het zit 'm in een iets soepelere loop (toch denk ik soms dat het ook tussen de oren zit). Al bij al geloof ik zeker in kwaliteitsverschil. Ik ben het meest overtuigd van BP. Misschien ook door hun marketing truc.

Naar het schijnt komen allebei uit dezelfde (BP?) silo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik stel wel voor dat wanneer hier adviezen gegeven worden deze goed onderbouwd worden en met overtuiging gebracht worden. Daar schort het nu nog wat aan in dit topic.

Ik snap wat je zegt! Wel moet Ik erbij zeggen dat mensen hier op dit forum wel netjes praten vanuit hun eigen kennis en ook twijfels doen blijken. Denk aan woorden en zinnen zoals "schijnt" of "ik heb gehoord" etc. Heb tot dusver niet echt mensen gezien die iets hard hebben aanbevolen terwijl ze het niet zeker wisten. Vind ik echt positief! De meesten weten meningen en twijfel te scheiden van feiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kom net van JD vandaan en zij hadden zelf ook het een en ander getest (weet het fijne er niet van) maar zij hebben opgemerkt dat BP Ultimate toch echt verschil maakt voor zowel diesel als benzine. V power niet! Normale diesel van een BP en Shell waren gelijk en dan had je daarmee minder verschil met witte merken al is het zeker wel merkbaar en kwalitatief beter. Met benzine kwam zelfs een jongen binnen die verwachtte dat hij 98 had gezien hij dat getankt, bleek 95 te zijn!

 

Ook zij bevestigen dus dat Ultimate een mooiere loop geeft en betere efficiëntie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kom net van JD vandaan en zij hadden zelf ook het een en ander getest (weet het fijne er niet van) maar zij hebben opgemerkt dat BP Ultimate toch echt verschil maakt voor zowel diesel als benzine. V power niet! Normale diesel van een BP en Shell waren gelijk en dan had je daarmee minder verschil met witte merken al is het zeker wel merkbaar en kwalitatief beter. Met benzine kwam zelfs een jongen binnen die verwachtte dat hij 98 had gezien hij dat getankt, bleek 95 te zijn!

 

Ook zij bevestigen dus dat Ultimate een mooiere loop geeft en betere efficiëntie.

PassatCBAC dus de Ultimate (bezine)van BP is veel beter dan de V-power van shell.

Hebben ze ook gezegd waarom het beter is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

PassatCBAC dus de Ultimate (bezine)van BP is veel beter dan de V-power van shell.

Hebben ze ook gezegd waarom het beter is?

Octaangetal van BP Ultimate is hoger dan van Shell V-Power, dat is al lang en breed bekend. En ook dat met name turbo motoren daar baat bij hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Octaangetal van BP Ultimate is hoger dan van Shell V-Power, dat is al lang en breed bekend. En ook dat met name turbo motoren daar baat bij hebben.

Kun je dat onderbouwen? Ik heb het gevoel dat je er meer van weet, maar dit nu niet verteld. Velen, net zoals ik, gaan op eigen ervaringen af en wat we zien op televisie. Ik wist bijvoorbeeld niet dat Ultimate beter is dan v-power, en met v-power heb ik nooit een verschil gemerkt. Alleen tussen de kleine en grote pompen en premium brandstof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je dat onderbouwen? Ik heb het gevoel dat je er meer van weet, maar dit nu niet verteld. Velen, net zoals ik, gaan op eigen ervaringen af en wat we zien op televisie. Ik wist bijvoorbeeld niet dat Ultimate beter is dan v-power, en met v-power heb ik nooit een verschil gemerkt. Alleen tussen de kleine en grote pompen en premium brandstof.

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let wel even op het verschil tussen diesel en benzine. Octaangetal is alleen van toepassing op benzine.

 

Dit is al diverse malen op dit forum besproken. Bij Ultimate heeft een hoger octaangetal dan V-POWER. Octaangetal zegt iets over klopvastheid.

 

Dit is een heel ander onderwerp dan eventuele additieven die bij brandstof wel of niet zouden zitten.

 

Ik zal eens zoeken naar een post waarin dit allemaal netjes wordt uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd, de V-power is een Benzine met veel additieven, omdat het ergens tussen 95 en 97 zwerft qua octaanGETAL staat er op de pomp 95.

Bij de BP Ultimate benzine is het octaanGETAL 98, de meeste pompen van BP leveren goede kwaliteit 98, mits de omloopsnelheid hoog genoeg is.

 

Bij diesel is het cetaanGETAL de leidende stof die (pk-)kwaliteit van de Dieselbrandstof bepaald. BP Ultimate heeft een hoger cetaanGETAL(55+) dan andere dieselsoorten(51).

Daarom levert het een net wat beter resultaat op na tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd, de V-power is een Benzine met veel additieven, omdat het ergens tussen 95 en 97 zwerft qua octaanGETAL staat er op de pomp 95.

Bij de BP Ultimate benzine is het octaanGETAL 98, de meeste pompen van BP leveren goede kwaliteit 98, mits de omloopsnelheid hoog genoeg is.

 

Bij diesel is het cetaanGETAL de leidende stof die (pk-)kwaliteit van de Dieselbrandstof bepaald. BP Ultimate heeft een hoger cetaanGETAL dan andere dieselsoorten.

Daarom levert het een net wat beter resultaat op na tuning.

Jij bent vast van Interpolis. Want je was glashelder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden