Ga naar inhoud

Ervaring na software update sjoemelsoftware


Fopperr

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

12 januari update laten uitvoeren en precies een week later op de 19de krijg ik een motorstoringsmelding. vervolgens houdt deze melding aan en gaat het gele motor lampje branden en af en toe de gloeispiraal knipperen. Vandaag heeft de garage de computer uitgelezen en gemeld dat er een nieuw 'gasblok' of zo iets van €249 plus €200 arbeidsloon in moet. Volgens hun staat dit helemaal los van de software update. Wat denken jullie? Ik lees hier eigenlijk alleen maar positieve berichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gasklephuis. is bij mij in november vervangen. Die kunnen af en toe sneuvelen. Is geloof ik de aansturing van de EGR.

Vind de 200 euro arbeidsloon wel erg overdreven. Die klep zit er in ca 20 min (max) op.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here, regenereert vaker, maakt hem dat ook automatisch onzuiniger?

 

Daarbij komt er ook bij dat de motor bij kou langer rond de 1000rpm blijft draaien. Vooral als stoelverwarming en bijv kachel op HI staat. Dan werkt de bijverwarming en vraagt natuurlijk meer vermogen. Voorheen had hij dit overigens niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here, regenereert vaker, maakt hem dat ook automatisch onzuiniger?

 

 

Als je van 1000km na 300km bent gegaan (oef das is vaak!), dan regenereer je 3x meer als voorheen en hiervoor is elke keer diesel nodig. Dat moet haast wel meer verbruiken. Je auto wordt ook niet voor niets zuiniger als het roetfilter er onderuit is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bij de VW dealer langsgaan en de update laten uitvoeren. Als ik het maar voor de verkoop in de toekomst.

 

Één ding weten we zeker, en dat is dat het mileu en alles wat daarmee samenhangt alleen maar belangrijker wordt. Denk aan toegangsbeperking voor oude (diesel) auto's in binnensteden. Straks gaat deze update daarin ook nog een rol spelen, wie weet.

 

En voor degene die getuned hebben, je laadt gewoon opnieuw de tuning in bij de tuner en klaar is Kees. Beetje serieuze tuner doet dat gewoon gratis voor je.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zul je met de tuner moeten onderhandelen. VW dealers branden hun handen nl niet aan getunede wagens.

Mijn vader zijn 3C is ook getuned en de VW dealer wil m alleen updaten als hij er mee akkoord gaat dat de tuning verdwijnt/overschreven wordt. Ze vergoeden niets van de tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden