Ga naar inhoud

Ervaring na software update sjoemelsoftware


Fopperr

Aanbevolen berichten

je hoeft geen kopie te maken, de tuner heeft die tuning wel bewaard als het een goede tuner is, wat betreft de 1,6TDI moet je oppassen, die ecu's zijn origineel gelocked, moet voor/tijdens tuning geunlocked worden.

Je hebt dus kans dat als de sjoemelupdate erop gaat hij NIET meer ge-unlocked kan worden en dus geen tuning meer.

 

Hebben we al een paar keer gezien, overigens ook voldoende die NIET gelocked waren...

 

 

Allemaal de moeite niet voor mij.dpf is al leeg dus wat gaat het schelen.
Ben erg druk op het moment dus no go.
Ik blijf daar echt liever weg voordat er weer iets verpruts word.
Tis goed like it is voor mij

 

Met DPF leeg heb je sowieso een probleem, direct na de update gaat de boel in storing..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update zorgt bij mij echt voor een hoger verbruik.

1 op 18 wordt bijna niet meer gered alleen als ik eieren onder mijn voet doe. Met gewoon rijden haal ik net 1 op 17 nu.

 

Als ik nu zou laten tunen wordt daarmee het aantal keren dat de motor gaat regenereren ook weer aangepast op het oude nivo of wordt dat deel niet overschreven met tuning?

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je motor ecu nummer op onderstaande website in:

https://vag-flashinfo.kluthr.de/

 

Deze zal aangeven of er publieke update bestanden zijn.

Die staan op de VAS dvd's.

 

Er zijn ook nog niet publieke bestanden, laat maar weten als er niets voor jouw ecu is.

 

 

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Bonny

 

staat een hele aparte serie nummer in....

 

Address 01: Engine (CBA)       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
   Part No SW: 03L 906 022 CN    HW: 03L 907 309 
   Component: R4 2,0L EDC G000AG  2642  
   Revision: --H01---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000078
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 73EFF525127D28DAB1-8026
 
No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens die site zijn er 2 updates voor jouw ecu:

03L906022CN

6220 (MTime: 30.05.2012, Size: 1.548,97k)
9978(MTime: 14.12.2016, Size: 1.550,97k)

 

 

Die 9978 is volgens mij de gefixte sjoemel versie, dus je zou gewoon die 6220 kunnen schieten.

Je hebt  nu inderdaad een vreemd versie nummer inderdaad, ga ik eens navragen.

 

Gr. Bonny
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben laatst nog even bij de dealer geweest, moest even wat halen.

Ik heb toen nogmaals de vraag gesteld over de update en de tuning die nu op de auto zit

 

En deze wist mij het volgende te vertellen.

Dat het niet verplicht is. En als de auto gechipt is door ABT of de ander huis tuner (kan ik nu even niet opkomen), maar dan kunnen ze de tuning er afhalen en later weer terugzetten. (Is zijn verhaal)

En de persoon achter de balie, heeft een formulier ondertekend, (zijn auto is ook gechipt) dat hij afstand doet van de update.

Dan is vw niet meer aansprakelijk mochten er in de toekomst acties ondernomen worden. Dit is dan ingedekt door en voor vw en komen de partijen bij de eigenaar van de auto.

 

Oja, zei hij. Als je de update hebt laten uitvoeren en je laat hem daarna weer chippen, heeft de update ook geen zin meer i.v.m. de uitstoot die daarna weer anders is.

aangepast door Speedyace
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn recente log erbij gehaald

 

Address 01: Engine (CBA)       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
   Part No SW: 03L 906 022 CN    HW: 03L 907 309 
   Component: R4 2.0l TDI G001AG  9978  
   Revision: --H01---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000078
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 73EFF525127D28DAC4-8026
 
No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 0 
 
Heb idd 9978
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het toch vreemd vinden dat een aantal tuners niet gratis de software terug zetten...

ik heb meerdere auto's bij Unlimited Tuning in Amersfoort laten doen, en die slaan

alles op, op kenteken, zodra je door wat voor reden een software update krijgt waardoor

de tuning ongedaan gemaakt word, dan zetten hun het weer kosteloos terug...

je praat niet over een paar tientjes  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het toch vreemd vinden dat een aantal tuners niet gratis de software terug zetten...

ik heb meerdere auto's bij Unlimited in Amersfoort laten doen, en die slaan

alles op, op kenteken, zodra je door wat voor reden een software update krijgt waardoor

de tuning ongedaan gemaakt word, dan zetten hun het weer kosteloos terug...

je praat niet over een paar tientjes  :wink:

Wie zegt dat tuners het niet gratis terugzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... zal aan mijn rijgedrag liggen.

 

Rij veel snelweg en dat telt toch flink aan. Wat op zich wel knap is want op de snelweg rij ik bij 130 ca 5.5L op de 100Km. Op de binnen wegen 3,5L op de 100km, ik accelereer niet raar, rij enkel wat meer kortere stukken als voorheen. Toch vreemd????

 

Voor de software update reed ik bijna 1200km op een tank, nu 1050... dus ga er duidelijk op achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... zal aan mijn rijgedrag liggen.

 

Rij veel snelweg en dat telt toch flink aan. Wat op zich wel knap is want op de snelweg rij ik bij 130 ca 5.5L op de 100Km. Op de binnen wegen 3,5L op de 100km, ik accelereer niet raar, rij enkel wat meer kortere stukken als voorheen. Toch vreemd????

 

Voor de software update reed ik bijna 1200km op een tank, nu 1050... dus ga er duidelijk op achteruit.

Gewoon een vitamine kuurtje bij Matthijs ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden