Ga naar inhoud

Ervaring na software update sjoemelsoftware


Fopperr

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn auto naar de dealer in Rees gebracht met de info dat ik metaalsplinters in mijn brandstoffilter had en de Werkstattmeister dacht direct aan HD pomp. Dinsdag werd ik gebeld dat hij vervangen is en alles er omheen schoongemaakt én alles onder garantie/coulance.... Verder geen idee en kunnen we denk ik ook beter in het topic wat hiervoor loopt bespreken

 

 

Verzonden met de meest waardeloze App; Tapatalk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie en geruststellende test met 2 passats.Dit is alleen de test met de tdi 2.0 die er goed uitkomt na de update.

 

http://www.audi.nl/dam/nemo/nl/Modellen/Diesel/Autoreview_Test_Software-update_VW.pdf

aangepast door vwer156
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Net even bij de dealer langs gereden ipv bellen.
 

Ik de vraag gesteld hoe het zit met de tuning! die er nu opzit.

Wat voor tuning! werd mij gevraagd.

Nou, gewoon chiptuning was mijn antwoord.

Tja, dat weet ik niet, kan ik u hierover terug bellen het is ook een beetje druk omdat nu uit te zoeken.

Dus dit is allemaal nog niet bekend bij de dealers merk ik al.

En door wie is hij getuned was zijn vraag!, want ABT kon hij zo wel terugzetten.

 

Bron Telegraaf.

 

Het Volkswagen-concern komt bezitters van een Seat, Skoda, Audi of Volkswagen financieel tegemoet wanneer hun auto is voorzien van chiptuning en de auto als gevolg van het dieselschandaal moet worden aangepast. De fabrikant vergoedt de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf welk bouwjaar zit er eigenlijk sjoemel software in?

 

Ik denk dar er bij mijn 16 klepper alleen maar sjoemel hardware inzit die ik voor een deel heb verwijderd, roetfilter zit er bij mij vanaf de fabriek niet in, wel katalysator, egr koeler heb ik verwijderd en Egrklep afgedopt en ook softwarematig dichtlaten zetten.

En op de aangepaste software van JD tuning loopt ie nog steeds fantastisch....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisten ook die brief binnen gekregen.

De mijne is ook getuned bij jd.

 

Er staat ook bij.

 

De autobouwer merkt wel op dat alleen wordt bijgesprongen wanneer sprake is van legale chiptuning.

 

JD is toch legaal?

 

 

Gr Edwin.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Willem, heb jij een motor van het type EA189.

En volgens mij auto's met een cr motor en DPF vanuit de fabriek.

 

Bij het RDW staat zelfs een melding.

Ik heb een BKP motor, staat bij RDW idd niks aangegeven.

Geloof trouwens niet dat die diesel van mij zo schoon is als geregistreerd bij RDW.

 

Maar ja, de Duitse Tüv heeft voor mijn Passat ook zo'n grüne Blödsinn

Umwelt Kleber afgegeven, kan ik schoon door de Duitse milieu zones rijden....;-)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

sinds een week rijdt ik met de nieuwe software. Naar mijn gevoel pakt de motor mooier op en loopt de motor mooier.

Op de snelweg heb ik geen verschil gemerkt. Het enige wat ik nog in de gaten houd is het verbruik. Daar ben ik heel benieuwd naar. Volgende week ga ik weer mijn dagelijkse ritjes huis/werk/huis maken. 

Hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee heb ik ook, de auto heeft de update sinds 9 november. Hij lijkt ook net wat langer en beter door te trekken. Het verbruik lijkt bij mij minimaal slechter te zijn geworden, maar dat kan ook met het koudere weer te maken hebben. Heb de auto sinds juni, dus dan is het wat lastiger vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen die tijd dat ik een keer aan de beurt ben dan heb ik de caddy met 1.6tdi toch al lang niet meer. Heb ik hem dan nog wel dan doe ik het toch niet ivm chippen. Tenzij ze mij een dag niet werken gaan betalen als die weer gechipt moet worden + eventueel kosten van het her-chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden