Ga naar inhoud

Ervaring na software update sjoemelsoftware


Fopperr

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Even niet Passat gerelateerd, maar wel VW :)

Mn vriendin heeft een VW Polo 1.2 BM van eind 2010, jawel ook een sjoemeldiesel.

Vorig jaar februari gekocht met 75K op de teller. Binnen een week na aanschaf EGR defect. onder garantie nieuwe erin, top!
Mn vriendin heeft enkel langere ritten gereden (65 ~ 75km enkele reis, snelweg), nu zijn we een jaar verder en staat de teller op 89000, vorige maand auto voorzien van sjoemelsoftware update, en nu, 4 weken later is de EGR kapot!

Nu lees ik op internet hier heel veel klachten over, zowel Audi, VW, Skoda & Seat, niet zo raar, allemaal VAG :)

Maar! Ik vraag mij af, wie heeft hier zulke klachten bij de Passat?.

Ik ga aannemen dat ze dit kosteloos gaan fixen, want een EGR klep stuk binnen 14000KM is onacceptabel.

Iemand nog tips hieromtrent?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de brief van uitnodiging deze week mogen ontvangen. Meteen verscheurd en in de prullenbak gegooid. Het is dat ik haast had, anders had ik er eerst de fik in gezet... Een brief van de duivel is het.

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruik is bij mij na de update van de update nog hoger geworden. Van 5.7l naar 6.2l en nu naar 6.7l per 100km....

 

Binnenkort eerst vliegwiel/koppeling vervangen en dan maar eens terug naar de dealer. Misschien eens vragen of er een andere optie is. Maatwerktuning oid????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan erger... Je kan ook een PSA auto hebben gekocht en altijd stoer hebbem gedaan dat je de meest soepele en meest eerlijke, schone diesel rijdt die je kan kopen ondanks dat je de koppel hebt van een nijptang in de handen van een handloze veteraan... Kom je er achter dat het geprezen PSA waarschijnlijk ook heeft gesjoemeld. Als zij ook een 'flutdate' moeten uitvoeren hou je bijna niks meer over ????

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardig topic op een Engelse website hierover, lees vooral de reacties eens door onderaan :

 

http://www.honestjohn.co.uk/news/volkswagen-emissions-scandal/8-reports-of-volkswagen-tiguans-losing-power-after-ea189-emissions-fix/

Hoelang zal vw nodig hebben om de problemen te erkennen.... tijd voor maatwerktuning, zo te lezen????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

In onderstaande advertentie wordt een B7 aangeboden. Deze is gechipt nav de bekende softwareproblemen bij VW.

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/volkswagen-passat-2-0tdi-b7-3aa-scheckheft-panorama/640853237-216-9411?utm_source=messages&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_content=app_ios

 

Ik ga deze man dadelijk even een bericht sturen of vw de tuning vergoedt heeft of dat hijzelf deze keuze heeft gemaakt...

 

Oja, dit is niet mijn auto, lijkt er wel erg veel op????????

 

Edit; verkoper heeft hier zelf voor gekozen. Heeft geen compensatie van VW gehad.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb aangegeven dat ik voorlopig geen software update wil. Hiervoor moest ik formulier tekenen. Niet gelezen en snel handtekening gezet. Vond wel prima. En helemaal prima dat de "verbeterde jd" software er nog gewoon op staat. Ze zoeken het maar uit wanneer ik hem einde lease inruil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto is een klein beetje (paar procent) zuiniger geworden na de update.

Het motorgeluid is ook iets veranderd (lijkt wat stiller).
Voor mijn gevoel heb ik nu wel minder koppel (vooral bij lage toerentallen).
Enige zorg daardoor is hoe we met de sleurhut (1500 kg) bergop gaan. Zal wel vaker schakelen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe werkt het eigenlijk met tuningssoftware, wordt dan de sjoemel-update overschreven? Ik merk tot nu toe nog niets nadeligs (het verbruik lijkt in ieder geval gelijk gebleven), maar als dat wel het geval is, overweeg ik om hem te laten tunen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gisteren bij de dealer geweest en zij gaven aan dat het al meerdere keren is voorgekomen dat ze de verstuivers opnieuw moesten inleren. Dit gaat nu bij de passat van mij ook gebeuren, begin mei. we wachten wel even af......

 

Inmiddels al meerdere malen bij dealer geweest en zul je net zien dat de auto niet stottert als ik daar ben. Ze hebben de auto een dag gehad en proefgereden, maar ook toen heeft de auto niet gestottert. Dus nog niets verandert. ;-(. Mocht de auto nu stotteren kan ik meteen langskomen.....

 

Ook word ik gek van het regenereren. Ik rijd zelf veel korte afstanden in het dorp en dan blijft de auto maar toeren draaien, waardeloos.

 

Is er al iemand die de oude standaard software bij de dealer terug heeft laten plaatsen? dit is eigenlijk het enige wat ik wil. Ik ben er al helemaal klaar mee.

aangepast door martintk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden