Ga naar inhoud

Ervaring na software update sjoemelsoftware


Fopperr

Aanbevolen berichten

Vandaag bij dealer geweest vwb vermoedelijk kapot vliegwiel...

 

Sprak daar met service medewerker over hoger verbruik en eea en dealer gaf aan dat dit wordt opgelost dmw terugroepactie.

 

Ze passen de losse componenten op maat aan op de software.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zoiets Johan. Het kwam er op neer dat de software op nieuwe auto's is ontwikkeld en dat auto's van een paar jaar oud hier anders op reageerden. Vraag me niet precies hoe het zit maar dat begreep ik er van.

 

Maar ja, die kerel zei ook dat mijn koppeling speling had en daardoor rammelde wat veroorzaakt werd doordat de krukas wat speling had, de bak wat speling had en hierdoor de koppeling etc wat meer rammelden.... begreep van matthijs dat speling op je krukas einde motor betekent. Dus bel hem morgenvroeg nog even op om het nogmaals uit te leggen en dan neem ik dat maar even op, just for sure. Zit nl in de laatste week van de garantie en heb het vermoeden dat ze mij af proberen te poeieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij dealer geweest vwb vermoedelijk kapot vliegwiel...

Sprak daar met service medewerker over hoger verbruik en eea en dealer gaf aan dat dit wordt opgelost dmw terugroepactie.

Ze passen de losse componenten op maat aan op de software.

Bushfix update dus....ik moet aan tayreps denken...sorry kan er niks aan doen. aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bij mij is de update een aantal weken geleden geplaatst. ervaring tot nu toe is dat de automaat eerder overschakelt en vaker regenereert.

Dat laatste is behoorlijk irritant. Weet iemand toevallig of de frequentie van het regenereren met VCDS is aan te passen?

 

Verder heb ik nog wel een klein probleempje ontdekt. Bij een laag toerental 1200/1300 toeren (bijvoorbeeld: + 53 km/u in z'n 5e versnelling) stottert de auto af en toe. Dit was voorheen niet zo. Heeft iemand ook deze ervaring na het plaatsen van de update? Ik hoor het graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@martintk

 

De mijne heeft de update van de update al... regenereert wel minder maar verbruik lijkt nóg hoger (van 5.7L op 100km naar de 6.2L op 100km en na de update van de update lijkt hij naar de 6.7L per 100km te gaan).

 

Dat hikken heeft de mijne ook. Het lijkt of er een cilinder wordt uitgeschakeld en dan weer mee begint te doen. Het is bij mij voornamelijk bij cruisen en dan een heel klein beetje gas geven.

 

Niet om je bang te maken maar controleer voor de zekerheid je brandstoffilter even op metaalslijpsel. Ik heb een kapotte HD pomp gehad en daar word je niet vrolijk van, het hikken bij mij zou ook daar nog aan te wijten kunnen zijn.

 

Ik kijk het nog even aan en anders maak ik gewoon weer een afspraak bij de dealer. Eerst maar even het 2M vliegwiel bij @@Vdub vervangen. Anders tzt toch maar egr en dpf wegschrijven en laten chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik had zelf ook al het idee om het brandstoffilter te vervangen. wellicht helpt dit. Ik zal meteen bij de dealer navraag doen. ik begrijp dat er dus al weer updates van updates zijn. als dit betekent dat de auto minder vaak regenereert, ga ik dit zeker doen.

 

wordt vervolgt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandstoffilter vervangen is helaas niet de oplossing vwb een kapotte hd pomp. In het filter is enkel het metaalslijpsel zichtbaar, als de hd pomp kapot is natuurlijk. Je zou ook je injectoren kunnen uitlezen.

 

Op internet lees je ook dat auto's inhouden als ze regenereren dus dat kan natuurlijk ook het geval zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de update een aantal weken geleden geplaatst. ervaring tot nu toe is dat de automaat eerder overschakelt en vaker regenereert.

Dat laatste is behoorlijk irritant. Weet iemand toevallig of de frequentie van het regenereren met VCDS is aan te passen?

 

Verder heb ik nog wel een klein probleempje ontdekt. Bij een laag toerental 1200/1300 toeren (bijvoorbeeld: + 53 km/u in z'n 5e versnelling) stottert de auto af en toe. Dit was voorheen niet zo. Heeft iemand ook deze ervaring na het plaatsen van de update? Ik hoor het graag.

Heb zelf een handbak en bij regeneratie stottert mijn auto heel licht als ik mijn voet stabiel op het gas houd in zijn 4 op nog net geen 60km/h. Mijn A3 die ik hiervoor had stotterde ook regelmatig bij het regenereren. Ik heb alles kunnen concluderen door het uitsluiten van zaken en mij daar op te focussen. Uiteindelijk waren de enige keren dat de auto zo reageerde in de regeneratiesessies. Wil jij het echt zeker weten zal je inderdaad het een en ander moeten uitlezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de update een aantal weken geleden geplaatst. ervaring tot nu toe is dat de automaat eerder overschakelt en vaker regenereert.

Dat laatste is behoorlijk irritant. Weet iemand toevallig of de frequentie van het regenereren met VCDS is aan te passen?

 

Verder heb ik nog wel een klein probleempje ontdekt. Bij een laag toerental 1200/1300 toeren (bijvoorbeeld: + 53 km/u in z'n 5e versnelling) stottert de auto af en toe. Dit was voorheen niet zo. Heeft iemand ook deze ervaring na het plaatsen van de update? Ik hoor het graag.

Blij dat je dit meldt. Ik ervaar dat ook.

 

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden