Fopperr Geplaatst 4 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2016 Mijn auto (passat b7 2.0cr tdi 2012) heeft 2 weken terug de update gehad vanwege de aanwezige sjoemelsoftware. Ik zou er niks van kunnen merken, maar toch zijn er een paar dingen. Ligt inhouden laag toerental. Zoekerig gedrag en het gaspedaal lijkt trager te werken. Regenereren om de ca 300km. Voor de update was dit ca 1000km. Verbruik is gelijk gebleven. Rij ca 1150/1200 met 60 liter. Het vermogen lijkt gelijk gebleven, hoewel hij iets minder explosief lijkt te reageren, maar dat is moeilijk te vergelijken. Heb al contact gehad met de dealer en moet het even aanzien. Verdere bevindingen zal ik hier natuurlijk posten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 4 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2016 Ik zag op Facebook van hartog tuning een vermogens test op een bank, daar zat na genoeg geen verschil in. https://www.facebook.com/hartogtuning/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 4 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2016 (aangepast) Het zit gewoon tussen de oren Foppe. Nu je weet dat er een andere software in zit, ga je op zoek naar verschillen 4 juli, 2016 aangepast door Ozzy40 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 4 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2016 Het zit gewoon tussen de oren Foppe. Nu je weet dat er een andere software in zit, ga je op zoek naar verschillen Mn hoofd zit tussen de oren. Maar qua vermogen zul je gelijk hebben. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HV01 Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Inmiddels is mijn auto ook voorzien van de nieuwe software en ik moet zeggen dat ik tevreden ben. De motor loopt iets soepeler, met name in het lager toerental. Het vermogen is vrij constant. Het verbruik is iets minder (dit over een paar maand nog eens bekijken). Al met al lijkt het alsof de motor gefinetuned is. Ik wilde dit toch even delen met jullie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Was jullie auto getuned heren of was deze nog standaard. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 11 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 100% origineel Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 regenereren om de 300 kilometer??? da's in mijn geval twee keer per week RAZEND zou ik dan worden Zo 'n ellende! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Wat bedoelen jullie precies met dat 'regenereren' ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Wat bedoelen jullie precies met dat 'regenereren' ? ik prefereer de term "mateloos irriteren" dat is als de roetfilter wordt heetgestookt/gereinigd. In praktijk lijkt het dan wel alsof je rijdt met de handrem deels opgetrokken. Blij dat ik er vanaf ben, niks dan ellende en altijd op de vreselijkste momenten bij mij: net wanneer ik ff vlot moest kunnen wegrijden besloot die daarmee te beginnen manmanman, ik HAATTE dat echt aan m'n auto 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 (aangepast) Hmm, ik heb een Passat Variant uit 2008 common-rail CBAB, doet die van mij dat ook?Nog nooit zoiets gemerkt nl. .... 11 juli, 2016 aangepast door Bonny Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HV01 Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Was jullie auto getuned heren of was deze nog standaard. Standaard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Hmm, ik heb een Passat Variant uit 2008 common-rail CBAB, doet die van mij dat ook? Nog nooit zoiets gemerkt nl. .... bij mij was dat één van DE redenen waarom ik 'm heb laten tunen... uhhh ik bedoel natuurlijk UPDATEN!!! 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Hmm, ik heb een Passat Variant uit 2008 common-rail CBAB, doet die van mij dat ook? Nog nooit zoiets gemerkt nl. .... Die heeft het ook. Je kan het goed zien aan de schakelindicator en het stationair toerental. Die laatste is wat hoger, en opschakelen moet je wat later, vaak net iets boven de 2000 toeren. Ik vind juist dat hij wat sneller is als er geregenereerd wordt, de gasrespons is dan net wat vlotter. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Ik vind juist dat hij wat sneller is als er geregenereerd wordt, de gasrespons is dan net wat vlotter. goh, ik verzeker je dat bij mij de ondervinding echt totaaaaaaal het omgekeerde was tijdens het enerveren (bewuste woordkeuze)... niet vooruit te branden is wat overdreven qua verwoording, maar het reed toch absoluut niet zoals het hoorde. En ik sta er al niet echt voor bekend om 'n zware voet te hebben, dus dan kun je je al iets voorstellen hoe erg het geweest moet zijn. Als ik dat twee keer per week zou moeten meemaken als toen, sorry... dan VLOOG die auto de deur uit, I don't need that kind of negativity in my life 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 goh, ik verzeker je dat bij mij de ondervinding echt totaaaaaaal het omgekeerde was tijdens het enerveren (bewuste woordkeuze)... niet vooruit te branden is wat overdreven qua verwoording, maar het reed toch absoluut niet zoals het hoorde. En ik sta er al niet echt voor bekend om 'n zware voet te hebben, dus dan kun je je al iets voorstellen hoe erg het geweest moet zijn. Als ik dat twee keer per week zou moeten meemaken als toen, sorry... dan VLOOG die auto de deur uit, I don't need that kind of negativity in my life Jij zware voet?Met 100 op cc en dvd aan heb jij geen voet nodig 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 11 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Jij zware voet? Met 100 op cc en dvd aan heb jij geen voet nodig ik slaag er zelfs in om bij 20 de cc al te benutten Toegegeven, dat is dan wel behoorlijk saai sturen 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 11 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2016 Ik merk vooral hoger stationair toerental en de lucht van schroeiend rubber. Hij reageert idd ook iets pittiger op t gaspedaal maar dat zal door de verhoogde inspuiting komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 12 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2016 ik snap het niet, ben ik dan werkelijk de énige die er zoveel last en hinder van ondervond? ik zou haast beginnen te denken dat er iets gescheeld heeft met die van mij op dat vlak... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 12 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2016 Belgische en Nedelandse uitvoeringen denk ik Kristof. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 1 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2016 ik snap het niet, ben ik dan werkelijk de énige die er zoveel last en hinder van ondervond? ik zou haast beginnen te denken dat er iets gescheeld heeft met die van mij op dat vlak... vandaag ook voor het eerst gemerkt dat de wagen regenereerde. Minder vermogen, liep wat schokkerig. Had eerst niet in de gaten dat het regenereren was. Ben gestopt op een parkeerplaats toen ik uit stapte wist ik t meteen. Wat stinkt de wagen dan!! Ook was de uitlaat veel warmer en motor temperatuur was met normaal rijden ruim 100 graden. Verder gaan rijden en na een 15~20 minuten reed de wagen weer normaal. Temperatuur zakte bij 120 constant naar 98~98 graden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 1 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2016 Belgische en Nedelandse uitvoeringen denk ik Kristof. nice try, maar ik heb de mijne geïmporteerd uit Duitsland 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 18 augustus, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2016 Even terugkomend op de software. Wat ik dacht dat te maken had met de update bleek een kapotte HD pomp te zijn. Dat is onder coulance/garantie opgelost en hopelijk blijft het daarbij. Auto rijdt iig weer perfect. Verzonden met de meest waardeloze App; Tapatalk! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 18 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2016 ?? Hoe? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 18 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2016 Is het coulance of garantie? Anders rij ik naar aken als het coulance is in dtslnd 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten