Ga naar inhoud
  • 0

Lichtschakelaar met auto funtie en ch lh 3BG


BARRY_TDI

Vraag

met de chlh. Lichtsensor vond ik ook fijn. Zou het leuk vinden als dit ook in de 3bg zat maar

Echt missen doe ik het niet.

3bg

 

Ik heb een setje uit china laten komen voor nog geen 5 tientjes. Licht schakelaar met auto functie met uiteraard lichtsensor én ch lh functie erop

http://www.aliexpress.com/item/VW-Auto- ... 27137.html

 

Dag Barry, heel interessant die lichtschakelaar.

 

De tekst is mij niet helemaal duidelijk, wat doet deze schakelaar allemaal?

 

CHLH via de voorste mistlampen?

En de verlichting gaat gewoon branden zogauw de motor loopt?

De unit verbruikt geen 'sluipstroom' zodat ik na een paar dagen met een lege accu sta? (lees: boze vrouw)

 

Hoi Bart,

De schakelaar heeft een automatische functie dwz dat als je de auto start de lichten automatisch aangaan bij schemer/duister.

Dit regeld ie via de licht sensor.

De ch lh functie is dat als je de auto van slot doet dat bij schemer/duister de stads lichten gaan branden en afhankelijk wat je insteld via de jumper de koplampen of de mistlampen.

Deze kan je afstellen en laten branden van 5 tot 60 seconden.

Ik hoop dat het wat duidelijker is nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
die werkt meteen en alleen als die op auto staat

 

Oke, maar als hij bij mij op 0 staat dan werkt de ch/lh ook gewoon bij het openen van de auto..?

da's wel raar dan.

 

 

Gaan je mistlampen dan ook aan?

 

nee de mistlampen niet.

alleen de stadslichten, dimlicht en achterlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb 't gefixed!

ik moest de schakelaar wat verder het gat in duwen en dan weer naar de 0 stand draaien om het vast te klikken. :embarassed:

Daarom kwam als ik de mistlamp aan deed heel de schakelaar weer naar buiten.

De schakelaar werkt goed, ga 'm zaterdag of zondag ff inbouwen en dan ook gelijk de zij spiegels vervangen voor de spiegels van Twan (Bandenman).

Zo zag het er eerst uit, voordat ik erachter kwam dat ik het verder en harder het gat in moest duwen..:

post-21039-1423829825,9045_thumb.jpeg

post-21039-1423829825,8107_thumb.jpeg

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag even de schakelaar er in geklikt en met de instellingen gespeeld. Duurde even voordat ik in de gaten had dat de ch-lh verlichting pas aan gaat wanneer het donker is.....

 

Echter nu de auto in het donker staat hier voor de deur zie ik dat uit het niks regelmatig de mistlampen en achterlichten aan springen??

 

Heeft dat met de instellingen te maken, of is dat een storing?

 

Ik heb wel nog een probleem in de deursloten waar ik nog eens mee naar apeldoorn moet, maar de auto staat nu gewoon op slot. ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt mij ook niet de bedoeling, net maar even de schakelaar op 0 gezet en volgens mij nu alles uit.

Alleen dan ook geen ch-lh werkend.... Daar heb ik natuurlijk die schakelaar niet voor besteld.

 

Enige niet standaard aan mijn auto is het 'blondjes alarm' die ik in de zekeringkast heb hangen die piept als je de lampen aan laat. Door de deurslotproblematiek piept namelijk het af-fabriek systeem niet altijd als je de lichten vergeet uit te zetten. Zou dat wellicht een lekstroom kunnen geven waarop het kastje reageert? Lijkt me niet eigenlijk, maar je weet t nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou je moeten nameten, maar zou zsm de sloten laten repareren. Dan werkt het gewone piepertje weer.

Je kunt nu t blondjes alarm natuurlijk weghalen, in de stand auto gaat t licht zelf aan/uit.

btw. Heb mijn sensor gewoon in het dashboard geplakt, hierdoor is het altijd donker en rij ik altijd met lichten aan ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blondjesalarm is niet de oorzaak, zelfs met deze er uit nog steeds met enige regelmaat de verlichting aan. :(

 

Heb ook nog wat met de instellingen gespeeld, maar vooralsnog geen resultaat.

 

Dus of de auto geeft verkeerde signalen af door het deurslot defect, of de module is niet helemaal jofel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zit er over te denken om de module er toch weer uit te halen.

wordt gek van dat gepiep met in/uit stappen zodra de ch/lh actief wordt. En telkens de opmerking van mijn vrouw, je licht staat nog aan. de zoemer gaat

 

Is het meer de zoemer of het commentaar van mw Haarsma Alle :mrgreen:

 

Maar weet wat je bedoeld. Had ook liever gehad dat ch lh pas in actie kwam met ver/ontgrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou 8 dagen na het bestellen kreeg ik het pakketje al binnen uit China!

 

10 minuten heeft het bijna niet eens hoeven duren, makkelijk te installeren bijna zonder gereedschap! De sensor mooi in mijn dashboard geplaatst zodat mijn verlichting altijd aan staat.

 

Het enige puntje is inderdaad de zoemer, ik hou me aanbevolen voor een simpele oplossing en anders moet ik er maar aan wennen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren ook de auto-lichtschakelaar geïnstalleerd. Ben er erg blij mee, maar paar dingen zijn me niet helemaal duidelijk:

  • Ik zag dat vanavond het stadslicht als ch-lh ging branden. Komt dat doordat ik vanmiddag de knop van Auto > stadslicht > Auto draaide? Daarna piepte hij twee keer, zoals in de beschrijving. De jumper zit nog precies zo als toen het ding arriveerde, heb ik niet aangezeten. Heb namelijk geen mistlampen en xenonverlichting.
  • Hiermee samenhangend; ik dacht dat ik met deze handeling instelde dat de stadslichten al eerder aan moeten gaan, bij een andere lichtintensiteit. Is dat dus niet zo? Ik vind het namelijk wel prettig als de stadslichten wat eerder aangaan, als alternatief voor dagrijverlichting.

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb inmiddels ook uitgezocht hoe ik de irritante piep van vergeten verlichting kan uitschakelen als de schakelaar op auto-stand staat.
dmv relais tussen het deurcontact naar de teller unit, geschakeld door de module kun je het piep signaal uitschakelen op moment dat je deur open gaat.

Zodra ik deze modificatie heb gedaan zal ik schema plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden