Ga naar inhoud
  • 0

Lichtschakelaar met auto funtie en ch lh 3BG


BARRY_TDI

Vraag

met de chlh. Lichtsensor vond ik ook fijn. Zou het leuk vinden als dit ook in de 3bg zat maar

Echt missen doe ik het niet.

3bg

 

Ik heb een setje uit china laten komen voor nog geen 5 tientjes. Licht schakelaar met auto functie met uiteraard lichtsensor én ch lh functie erop

http://www.aliexpress.com/item/VW-Auto- ... 27137.html

 

Dag Barry, heel interessant die lichtschakelaar.

 

De tekst is mij niet helemaal duidelijk, wat doet deze schakelaar allemaal?

 

CHLH via de voorste mistlampen?

En de verlichting gaat gewoon branden zogauw de motor loopt?

De unit verbruikt geen 'sluipstroom' zodat ik na een paar dagen met een lege accu sta? (lees: boze vrouw)

 

Hoi Bart,

De schakelaar heeft een automatische functie dwz dat als je de auto start de lichten automatisch aangaan bij schemer/duister.

Dit regeld ie via de licht sensor.

De ch lh functie is dat als je de auto van slot doet dat bij schemer/duister de stads lichten gaan branden en afhankelijk wat je insteld via de jumper de koplampen of de mistlampen.

Deze kan je afstellen en laten branden van 5 tot 60 seconden.

Ik hoop dat het wat duidelijker is nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Heb inmiddels ook uitgezocht hoe ik de irritante piep van vergeten verlichting kan uitschakelen als de schakelaar op auto-stand staat.

dmv relais tussen het deurcontact naar de teller unit, geschakeld door de module kun je het piep signaal uitschakelen op moment dat je deur open gaat.

Zodra ik deze modificatie heb gedaan zal ik schema plaatsen.

Supet man, die ga ik ook direct gebruiken, word er krankjorum van. Piepje zal dan helemaal niet meer werken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

piepje werkt alleen niet op het moment dat je ch/lh actief is.

voorwaarde is wel dat je de mistlampen gebruikt als ch/lh verlichting.

Dat heb ik, samen met me stadslichten. Ik wacht af,,,

 

uh? mistlampen als ch/lh? Ligt het nu aan mij? Ik snap namelijk niet goed wat je daaraan hebt, aangezien mistlampen niet bepaald veel licht opbrengen he?

Enof dit licht opbrengst heeft. Ik gebruik me mistlampen omdat ik xenon heb en dat het voor deze functie beter is de mistlampen te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Heb inmiddels ook uitgezocht hoe ik de irritante piep van vergeten verlichting kan uitschakelen als de schakelaar op auto-stand staat.

dmv relais tussen het deurcontact naar de teller unit, geschakeld door de module kun je het piep signaal uitschakelen op moment dat je deur open gaat.

Zodra ik deze modificatie heb gedaan zal ik schema plaatsen.

 

 

Heey Diesel,

 

Heb je toevallig de modificatie al uitgevoerd en een schema gemaakt? Deze wil ik graag op mijne bouwen, dat piepje is irritant.

Wat ik eigenlijk nog zoek is dat de chlh pas aangaat bij het op slot/open doen van de deuren en niet wanneer je het slot al uit contact haalt. Zeker nog nergens te vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schakeling is vrij eenvoudig.

In de blauwe 32 polige stekker van je teller unit moet je pin 21 los nemen. en via een relais laten lopen.

Het relais moet een verbreek contact hebben. Pin 21 sluit je daar op aan en de andere kant v/d draad laat je dan weer naar de aansluiting van pin 21 lopen in de 32 polige blauwe stekker.

dat is nl het deur contact. Het relais moet bekrachtigd worden door de ch/lh module vanaf de mistlamp draad. 

Ik heb nl de mistlamp als ch/lh ingesteld. Zodra de mistlamp aangaat, wordt het contact open gestuurd. De teller unit krijgt zo geen deur open melding. en de zoemer houdt zijn mond.

Heb vanuit het stroomloop schema even de aanduiding van de teller unit geknipt.

post-12164-0-00308900-1426793004_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden