Ga naar inhoud

bbart

Members+
  • Aantal items

    367
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over bbart

  • Verjaardag 17-08-1978

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Limburg
  • Interests
    VW ?
  • Naam
    Bart

Contact Methods

  • Facebook
    Bartjebaal

Overige

  • Vagcom
    12.12

Recente bezoekers van dit profiel

1377 profielweergaven

bbart's Achievements

91

Community reputatie

3

Community Answers

  1.  

    Bart ik heb ook een foutcode op mijn acc. zou jij hier eens naar willen kijken??? Kan hem eigenlijk niet missen hahahahah gr. Henk

  2. Type: B6 / 3C5 Motor: 2.0 TDI PD 140pk (180 pk chip) Versnellingsbak: DSG 6 Bandenmaat: 225/40/18 (2.8 bar) Ik hou hem op Spritmonitor zo goed mogelijk bij (laatste maanden iets minder) en daar kom ik op: 14,66 km/l of 6.8 l/100km Wij rijden over het algemeen wel heel veel korte stukken 5-10km dus dat beïnvloed het verbruik wel negatief bij zo'n zware auto constant met koude motor.... https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/814033.html
  3. Het viel mee, wij zijn via Venlo, Koblenz en Stuttgart gereden maar het blijft onvermijdelijk dat je sommige stukken 80/100 moet rijden maar vmax is ook op sommige stukken mogelijk als t niet te druk is. Passatje heeft ons weer heerlijk comfortabel dik 2dkm op zitten na een rondje Oostenrijk/Tsjechie/Duitsland.
  4. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet aan toegekomen ben .... Ik ga vandeweek eerst nog eens de centrale bout er uitdraaien om dat uit te sluiten, want van de 3 bouten die ik vergeleken heb zat er toch nog best wat lengteverschil. En ook worden sommige bouten met een vulring gemonteerd en sommige zonder ring... ik twijfel nu gewoon aan alles. Ook zit er blijkbaar lengteverschil tussen een DSG as en een handbak as, maar het SKF nummer dat ik gemonteerd heb is wel van de 'korte' DSG as dus zou goed moeten zijn. De as is net geen jaar oud en heeft nu 20.000km gelopen ik mag toch hopen dat die nog lang niet versleten is.... Hele kwestie heeft er nu wel voor gezorgd dat de auto voorzien is van allemaal nieuwe rubbers en draagarmen, dus voor de lange termijn zeker niet slecht.
  5. Als ik maximaal instuur en op een groot stuk rondjes rechtsom ga rijden is er niks aan de hand. Lijkt me niet dat de homokineet dan echt stuk kan zijn?
  6. Toplagers zijn ook vernieuwd tegelijk met de veren en dempers. Met gewoon rijden is er helemaal niks te merken, enkel bij een snelle / lange bocht naar rechts doet het ‘hobbelen’ zich voor.
  7. Ben ook aan het denken wat het nog meer kan zijn. Wiellager links is ook nieuw, daar zat overigens een nieuwe bout bij om de aandrijfas vast te zetten. Kan die misschien te lang zijn zodat er iets wordt samengedrukt in de homomineet? Velg en veerpoot hebben ruimte genoeg, heb gisteren de 17” winterbanden er af gehaald en 18” zomerbanden er op gelegd, maakt geen verschil. Heb overigens de winterbanden/velgen niet gecontroleerd op aanloopsporen. Het is echter ook geen ‘schuren’ wat je hoort en voelt, het is echt een ‘hobbelen’ alsof je over een korte onderbroken wegmarkering rijdt.
  8. Ik sta ook open voor andere suggesties, maar aandrijfas valt toch bijzonder weinig verkeerd aan te monteren?
  9. Zo staat hij nu op de wielen.
  10. Heb mijn 3C 2.0 TDI met DSG voorzien van een (gebruikte) Koni STRT kit en direct hierna was er een naar ‘hobbelend’ geluid bij het nemen van een rechtse bocht zoals op- en afritten >50 km/h. Heb nieuwe motorsteunen gemonteert en hierdoor is het al sterk verminderd, nu is het pas vanaf 70~80 km/h. Het voelt alsof je over een onderbroken streep rijdt, schijnbaar is het de aandrijfas die aanloopt aan de binnenzijde. Heb tevens alle draagarmrubbers vernieuwd om alle spelingen er uit te krijgen. Auto stuurt nu heerlijk maar het geluid blijft komen bij een ‘snelle’ rechtse bocht. Een linkse bocht is geen probleem. Op het forum zeer veel mensen met verlaging, ook met DSG, maar lees bij niemand iets over dit probleem. Aandrijfassen zijn vorig jaar vernieuwd zowel links als rechts door SKF variant. Qua lengte zijn deze goed zo ver ik kan controleren. Iemand dit al eens meegemaakt en misschien tips voor de oplossing? De strakkere wegliggig nodigt uit tot hogere bochtsnelheden, niet tot oma-snelheden op op- en afritten.
  11. @@dreke Jammer .... waarom zitten er eigenlijk 1K0 onderdelen in mijn auto, ik heb toch een 3C0 ? Is er al ooit aan gesleuteld dan of zo?
  12. @ ga ik deze week eens proberen , wie weet als het werk leuke mod met weinig werk. Heb er niet veel hoop op, maar niet geschoten is altijd mis en het kost niks behalve wat tijd. I'll be back
  13. Programmeren kan ik met de laptop IN de auto en de verwarming aan .... vertel me meer ?? Het is een 2007, dus ben benieuwd waar ik dat kan vinden in vcds. Alvast dank.
  14. @@Rachid17 heb op dit moment even geen trek in ombouwklusjes, mijn ACC is er na één week en 1500 km weer mee gestopt ... als het weer iets warmer wordt gaat dat het eerste zijn wat ik nu weer ga uitpluizen en werkend maken. heb m nu maar even omgecodeerd naar normale cruise control.
  15. @ sorry had je reactie even gemist, ik heb al klapspiegels maar moet ze (wanneer ik dat zou willen) 'handmatig' inklappen door de knop te verzetten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden