Ga naar inhoud
  • 0

ervaring met : 2 massavliegwiel, DPF delete, chippen


Gamma_ed

Vraag

Binnenkort zit er helaas een 2 massavliegwiel aan te komen, ik voel hem af en toe rammelen, en als de dsg koppelt dan wil ik het ook wel eens voelen en horen. Lijkt mij trouwens wel vroeg met 145 000 km? Zou coulance verzoek zin hebben?

 

Nu heb ik een tijdje geleden ook de DPF die niet wilde regenereren, nieuwe G450 sensor erop en hij doet het weer. Maar ik hoor hier op het forum toch velen die niet echt weg zijn van deze filter en hem dan ook eruit laten halen. Ik overweeg dit ook, en als we toch bezig zijn dan maar gelijk chippen.

 

Ik heb een 2.0 TDI BMP met DSG bak uit het jaar 2007, en ik ben erg nieuwsgierig na degene die ervaring hebben met bovenstaande modificatie's. Blijft het km maken of toch problemen?

 

Ook zag ik dat het bedrijf Tunex wel heel voordelig is met DPF delete en chippen, iemand ervaring met dit bedrijf?

 

 

Hoop vragen heb ik weer:-)Dus:

 

1. Massavliegwiel coulance verzoek heeft dat zin?

2. Ervaring met aanpassing DPF delete, en chippen?

3. Tunex ervaring? of andere voordelige die het goed kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
ja, met die 155 mag het ook wel 1:14...haha...maar ik kom nauwelijks over de 120km.h.

 

Maar ik ben reuze nieuwsgierig naar jou verbruik met dpf delete en tunning, heb je ook een pompverstuiver of heb je commonrail ?

 

Heb een pompverstuiver, nu bijna de eerste tank erop zitten. Rij nu een beetje rustig aan ivm een lekke tandempomp... Wordt dinsdag vervangen, dan kan ik weer vlammen 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ff gegoogled op tandempomp, zag dat pierburg pomp meer voorkeur heeft dan een vw http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=37547

 

maar hoe ben je erachter gekomen, lag je verbruik hoog ofzo?

 

Ik had onlangs wel wat twijfel of ik nou diesel aan de pijlstok zag zitten. Dit omdat er van de super kleine bubbeltjes opzaten, maar toen ik eraan rook vond ik het meer naar olie ruiken. Ik ga het eens id gaten houden, wist niet dat deze pomp zou kwestbaar is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Erick van VAG Techniek merkte een hikje zodra er gas gegeven werd. Dit is dus een van de kenmerken van een lekke pomp. Hij haalde toen t brandstof filter eruit en deze was doordrenkt met olie. Bij mij komt er gewoon een originele van VW op. Dit raadde ze mij ook aan om te doen ipv een ander merk.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beetje olie in de diesel kan geen kwaad, en DOORDRENKT met olie betekend dat er pikzwarte diesel in zat(en niet een zwart filter, want die zijn zo gauw zwart)

Volgens mij gaat een TDI echt niet hikken van een klein beetje olie erin, volgens mij is dat juist beter voor de smering van de verstuivers dan dat het kwaad kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet zeker of je de discussie goed gevolgd hebt, maar ik begrijp eruit dat als de tandempomp niet inorde is, dat er blijkbaar carterolie terecht komt via de pomp naar de brandstoffilter. Maar dat lijkt mij niet goed als dat gebeurt, want ook het omgekeerde kan dan gebeuren dat er diesel terecht komt in het carter. Mocht er dan een zelfontbranding plaats vinden in het carter, lijkt mij dat dramatisch voor het motorblok. En blijkbaar ook niet zo best voor de pompverstuiverblok wat ik zo lees. Dus vandaar mijn opmerking over diesel aan de peilstok.

 

Ik denk dat het hikken komt omdat het pompje ergens lucht trekt, wsch langs het seal, en soms ipv lucht maar kan dan ook olie of omgekeerd diesel kan lekken.

 

Maar wat ik graag zou willen weten, welke parameters zijn allemaal interessant om een log van te maken, om te weten of het brandstofverbruik idd te hoog is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even inspringen jongens.

als ik mn egr en dpf laat deleten gaat mijn auto dan meer roken?

iemand zei me dat laatst omdat ik dat van plan ben te laten doen.

dat hij meer zal stinken weet ik van vorige auto s die geen dpf hadden.

 

de mijne rookt niet harder, en uitlaat stinkt even hard of even weinig (hoe je 't wil bekijken) als voorheen hoor. Geen enkel verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk het ook ja,iemand ervaring met ecu soft in dilsen stokkem(belgie gasten)

geen ervaring mee, maar 'n snelle blik op die website doet me vermoeden dat ze niet veel anders doen dan ff 'n andere file flashen. Ik lees nergens iets over 'n rollenbankuitdraai of 'n maatchip.

 

Al 'n keer op de site van VAGtechniek gekeken? momenteel 20% korting op chippen, dus zal qua prijs niet zoveel schelen en dan ben je iig zeker dat je met VAG specialisten te maken hebt ipv met zo 'n beun die alle merken doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij goede tuning zal die niet noemenswaardig roken, bij een auto met roetfilter word echt alles tegengehouden . Je zal ipv een chloorlucht gewoon roetlucht ruiken als dpf eruit is. Uitlaatgeluid kan ook iets veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geen ervaring mee, maar 'n snelle blik op die website doet me vermoeden dat ze niet veel anders doen dan ff 'n andere file flashen. Ik lees nergens iets over 'n rollenbankuitdraai of 'n maatchip.

 

Al 'n keer op de site van VAGtechniek gekeken? momenteel 20% korting op chippen, dus zal qua prijs niet zoveel schelen en dan ben je iig zeker dat je met VAG specialisten te maken hebt ipv met zo 'n beun die alle merken doet.

Ik heb al een aantal mailtjes met die mensen gedaan ondertussen,er word me gegarandeerd dat er word gekeken naar de software waar de wagen op draait en passen deze aan,echt maarwerk....dat is wat hij ervan zegt.€549 alles in roetfilter leeghalen en terugzetten,wegschrijven,egr delete en chip naar wens,dus eco schip of gewoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is 100 km naar Vagtechniek, valt toch wel mee?

 

100 km is ''om de hoek'' in mijn ogen :mrgreen:

 

Oh wacht... ik ben het ook gewend iedere zomer even naar Turkije te rijden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verder zijn er ook heel veel slechte dpf delete software tooltjes in omloop die op termijn problemen veroorzaken :!:. Bij goed weggeschreven dpf brand het DPF lampje niet meer als je de auto op contact zet :idea:

 

Dat lampje heb ik zo uitgezet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Anyway.ik vroeg gewoon of iemand ervaring had met die gasten,en voor het gemak iemand dichtbij mij.

Ik Zal vagtechniek ook eens bellen,kijken wat ze daar kunnen doen voor mij.

Ik snap wel dat jullie daar allemaal gaan en de rest minder kwaliteit zal leveren......

Ik volg graag advies van jullie daarom ben ik op het forum gekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden