Ga naar inhoud

Gamma_ed

Members+
  • Aantal items

    115
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Gamma_ed

Profile Information

  • Plaats
    Hoogvliet

Gamma_ed's Achievements

0

Community reputatie

  1. Andere remklauw geplaats, eentje van een tiguan, je moet alleen de slang aansluiting van de tiguan meenemen want deze is net ff wat langer. Probleem opgelost
  2. De remblokken waren op links achter, en rechts achter, bijna als nieuw nog. De remzuiger werkt prima, als je "voet" remt, en laat rem los, dan kun je de wiel een zwiep geven en het blijft draaien. Dus dat lijkt mij goed.Ik kon de remzuiger ook helemaal terug duwen, en heb het een paar keer op en neer gedaan zodat ik zeker weet dat dit soepel gaat. Als ik nu de boordcomputer vertel met de VCDS stekker om de handrem weer terug naar operationeel te zetten, dan hoor je dat hij de remblokken aangetrokken heeft, en gaat dan stukje terug. En nog steeds kun je het wiel een zwieper geven en het draait prima rond...... Maar nu komt het: Doe je nu de handrem erop zetten, met de knop op het dash, dan kun je de wiel niet meer draaien, haal je de handrem eraf......Dan loopt het wiel opeens stroef aan...... Bovenstaande handelingen opnieuw uitgevoerd, maar na de handrem actie, loopt het linker achterwiel gewoon weer stroef......Wat kan het zijn??????????? In het garagehandboek hebben ze het over terug zetten naas basis afstellingen, ik heb de vorige post geprobeerd uit te voeren maar helaas werkte het niet, kreeg de melding dat deze optie niet beschikbaar is. Is deze handeling wel voor de passat denk ik dan??????????
  3. remmen terug naas basis afstelling blijkbaar nadien klaar, vond dit Brake Pressure Sensor 1 (G201)Prerequisites: System voltage at least 12.0 V. [select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar. [Done, Go Back] [security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [basic Settings - 04] Group 066 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
  4. Ik heb vandaag ff gekeken welke codes er nodig zijn voor het terug draaien van de stelmotoren vd handrem. Eerst code 53 handrem dan code 4 basics, en dan code 7 go, draait dan terug, en als je de reparatie hebt gedaan, dan code 6 go en de handrem is weer operationeel. Hier een super mooi filmpje over het vervangen van remblokken en schijf incl. VCDS uitleg https://www.youtube.com/watch?v=LTdKsZ16qpI Vandaag ff gebeld of er revisie setjes zijn, nou die zijn er dus, kost maar 9 euro. Dus dat heeft voorkeur omdat te doen, maar heeft iemand soms een beschrijving hoe je dit het beste kunt reviseren? In het vw garagehandboek kan ik helaas niks vinden over hoe dit te doen. Ik heb morgen weer een garage brug, en dan neem ik voor de veiligheid ook een revisie setje mee, dan kan ik dat ook gelijk doen als dat nodig is.
  5. Hoe merk je dat op dat de remblokken blijven hangen of dat de zuiger blijft hangen?
  6. Ik heb ze inderdaad bij slager gekocht, en omdat ik lid ben van de hobby garage, kreeg ik ook nog eens 20% korting. Lekker toch, en over worst gesproken, nou hier hebben ze dus chevrolets en harley davids te koop, staan gewoon naast de balie. Maar vandaag gemonteerd, maar zag dat de kleurcode dus anders is dan degene die er onderuit komen. Vermoed dat het wel goed zal zitten, aangezien wagen prima rijdt, maar toch zou ik het wel zeker willen weten. Het merk van de nieuwe veren is suplex met de kleurcode wit paars geel geel geel..... En de degene die eronderuit kwamen heeft de kleurcode wit paars oranje. Nu vroegen ze bij slager of ik een trekhaak heb, nu had de auto eerst geen trekhaak, maar daarna wel. Dus misschien is dat het verschil? wie kan mij vertellen of het goed zit? En dan nog een vraag over de remmen, linkerachterrem blokken waren bijna op, andere zijde nog zo goed als nieuw. Dus absurde slijtage slijtage linksachter, linksachter loopt dus ook aan bij ronddraaien wiel. Maar hoe kom ik erachter wie het probleem is, de elektrische handrem, of de remklauw? Ik ben in het bezit van een obd stekker.... Net ff gekeken voor een nieuwe nieuwe remklauw, maar dit is cheap, iemand bekend met dit merk? http://www.mister-auto.nl/fl/remklauw/trw-bhn995e_g78_a161BHN995E.html
  7. Nou morgen heb ik een plekje op de hobby club met een brug, dus morgen ga ik ze vervangen. De veren heb ik besteld bij slager en komen vanmiddag aan, daar zijn ze 65 euro per stuk, en bij vw zijn ze dik 126 euro per stuk. Ik las nog ergens dat de eibach pro veren erg leuk is met oem schokbrekers, maar toch maar niet gedaan, was ook niet zo makkelijk te verkrijgen en de wagen zakt dan toch 3 cm. Kon ook nog aan weitec komen voor 32,50 per stuk, maar lees daar slechte recensies over, dus toch maar niet! Vraag mij alleen af of ik de onderste veerschotel moet vervangen?
  8. Ik heb onlangs op jouw aanraden de dpf filter verwijderd, en tunning uitgevoerd! Wat een goede tip, kost helaas wel geld, haha. Nu moet ik m'n dsg laten spoelen en evt veer vervangen. Maar ik zit ook te kijken naar ander setje veren, aangezien links achter is gebroken. Heb net dit topic aangemaakt; http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35950-gebroken-achterveer-3c5-wat-is-wijs/ Maar als je dus info zoekt over schroefsets of schokbrekers of veren, is er eigenlijk niets over te vinden dan alleen de types die zouden passen onder je auto en wat het kost. Hele simpele dingen zoals wat er gebeurt met het stuiter gedrag, wegligging, etc. Hopelijk heb jij al wat meer info verkregen??
  9. Helaas is de linkerachterveer gebroken, net de laatste 5 cm van de spiraal. Ik wil deze vervangen, maar vraag mij af of dit lukt met een normale verenklem?? Lijkt wel of de draagarm net te breed is om langs te kunnen maar hopelijk heb ik het fout. Deze heb ik http://amklassiek.nl/wp-content/uploads/2014/04/Verenklem.jpg En dan de keuze welke veer plaatsen? Het is een vw Passat B6 met 2.0 TDI DSG business highline, in de loop der tijd is aardig wat gewicht bij gekomen, zoals een trekhaak, een reserve wiel, en achterin heb ik altijd een gereedschapskist van dik 40 kg staan, bijelkaar opgeteld denk toch snel 60 kg. Het comfort vind ik fantastisch, dat vind mijn rug wel zo prettig, dus niet veel strakker maar een beetje omdat extra gewicht te kunnen dragen. Dus misschien toch een iets zwaardere veer erin zetten, maar welke??? Heeft iemand tips voor mij welke veer je aan kunt raden? Als ik nou toch bij dezelfde type veer blijf, moet ik dan beide kanten vervangen of is een kant voldoende? Ik kan helaas ook weinig info vinden over schokbrekers, ik zie dat in de handel schroefsets verkrijgbaar zijn, maar wat het doet met je auto is naar mijn idee maar een grote vraagteken als je het mij vraagt. Wil niet het comfort inleveren, dus waar moet je dan voor kiezen?
  10. Hier een site met heel erg veel panelrijders, maar liefst 109, voor deze passat zelfs, dus 2.0 tdi met dsg, zie hier http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 Ik zie dat 1:14 dus heel normaal is, en dat was het voordat ik de wagen heb laten tunnen.
  11. Niet zeker of je de discussie goed gevolgd hebt, maar ik begrijp eruit dat als de tandempomp niet inorde is, dat er blijkbaar carterolie terecht komt via de pomp naar de brandstoffilter. Maar dat lijkt mij niet goed als dat gebeurt, want ook het omgekeerde kan dan gebeuren dat er diesel terecht komt in het carter. Mocht er dan een zelfontbranding plaats vinden in het carter, lijkt mij dat dramatisch voor het motorblok. En blijkbaar ook niet zo best voor de pompverstuiverblok wat ik zo lees. Dus vandaar mijn opmerking over diesel aan de peilstok. Ik denk dat het hikken komt omdat het pompje ergens lucht trekt, wsch langs het seal, en soms ipv lucht maar kan dan ook olie of omgekeerd diesel kan lekken. Maar wat ik graag zou willen weten, welke parameters zijn allemaal interessant om een log van te maken, om te weten of het brandstofverbruik idd te hoog is?
  12. Ik had ff gegoogled op tandempomp, zag dat pierburg pomp meer voorkeur heeft dan een vw http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=37547 maar hoe ben je erachter gekomen, lag je verbruik hoog ofzo? Ik had onlangs wel wat twijfel of ik nou diesel aan de pijlstok zag zitten. Dit omdat er van de super kleine bubbeltjes opzaten, maar toen ik eraan rook vond ik het meer naar olie ruiken. Ik ga het eens id gaten houden, wist niet dat deze pomp zou kwestbaar is
  13. ja, met die 155 mag het ook wel 1:14...haha...maar ik kom nauwelijks over de 120km.h. Maar ik ben reuze nieuwsgierig naar jou verbruik met dpf delete en tunning, heb je ook een pompverstuiver of heb je commonrail ?
  14. OK, bijzonder dan dat vw er zo mee adverteert dat het zuiniger is. Ik denk niet dat je zomaar de stelling mag maken dat een versnelling meer dat dan het verbruik dan beter is. Want brandstofverbruik is toch sterk gerelateerd aan het geleverde koppel. Nu heb je wel ergens gelijk natuurlijk, want rendement neemt af naar maten het rpm hoger wordt, diversen redenen liggen hier aan de grondslag, slechtere verbranding, meer weerstand, etc. Wel weer grappig is als het rpm zo vreselijk laag ligt, dat de motor er van begint te trillen, ook wel zwaar draaien genoemd, dat het brandstofverbruik ook omhoog schiet (en slijtage van de motor is dan ook dramatisch). Maar dat laatste is hier niet aan de orde, want dat laat de dsg bak gewoon niet toe. Ik heb een obd stekker, ik zou eens een log kunnen maken tijdens het rijden om te zien wat er dan allemaal gebeurt. Iemand die soms kan vertellen welke gegevens dan het meest interessant zijn om te monitoren? En dan om zo te bepalen waarom het verbruik hier dan zo hoog ligt? Motor draait als een zonnetje, en olie verbruik is nihil te noemen. Check de motorolie zo om de 5 tankbeurten en heb eigenlijk nooit geen reden gezien om het bij te vullen. @thomas, Ik rij eigenlijk best rustig, veel al lange stukken, rotterdam - antwerpen vaak op en neer. En dan haal ik de 1:12 dan ook maar net. De bc geeft altijd veel gunstigere cijfers af. Doe je het berekenen bij de pomp?
  15. dsg verbruikt in de praktijk een beetje meer dan 'n handbak, ook volgens de fabrieksopgaven van vw zelf, maar niet in de mate van de cijfers die jij aangeeft iig. Dat is niet wat ik heb gehoord van volkswagen, en als je ff google gebruikt dan leer je dat het anders is, zie bv hier een aantal artikelen. Hier zou het 12% zuiniger zijn http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijflijn ... MT023356W/ En hier is de laatste nieuwe dsg7 zelfs 22% dan een handbak http://www.autozine.nl/text/610.html En hier 10% zuiniger dan een handbak http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/techniek/dsg
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden