Ga naar inhoud
  • 0

ervaring met : 2 massavliegwiel, DPF delete, chippen


Gamma_ed

Vraag

Binnenkort zit er helaas een 2 massavliegwiel aan te komen, ik voel hem af en toe rammelen, en als de dsg koppelt dan wil ik het ook wel eens voelen en horen. Lijkt mij trouwens wel vroeg met 145 000 km? Zou coulance verzoek zin hebben?

 

Nu heb ik een tijdje geleden ook de DPF die niet wilde regenereren, nieuwe G450 sensor erop en hij doet het weer. Maar ik hoor hier op het forum toch velen die niet echt weg zijn van deze filter en hem dan ook eruit laten halen. Ik overweeg dit ook, en als we toch bezig zijn dan maar gelijk chippen.

 

Ik heb een 2.0 TDI BMP met DSG bak uit het jaar 2007, en ik ben erg nieuwsgierig na degene die ervaring hebben met bovenstaande modificatie's. Blijft het km maken of toch problemen?

 

Ook zag ik dat het bedrijf Tunex wel heel voordelig is met DPF delete en chippen, iemand ervaring met dit bedrijf?

 

 

Hoop vragen heb ik weer:-)Dus:

 

1. Massavliegwiel coulance verzoek heeft dat zin?

2. Ervaring met aanpassing DPF delete, en chippen?

3. Tunex ervaring? of andere voordelige die het goed kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

+1 ... loop in 'n grote boog rond van die bedrijfjes à la Tunex... ga naar 'n specialist als je je auto wilt laten remappen

 

Ik reken mezelf bij de "Lucky few" die van roetfilter en EGR verlost zijn (tevens ook 'n BMP met DSG) en absoluut aan te raden (man ik HAAT roetfilters/katalysatoren... ze noemen mij in deze contreien niet voor niks de "KATkiller" :twisted: )

 

Zelf bij VAGtechniek geweest voor maatchip, EGR en roetfilter weggeschreven + DSG op maat getuned. Absolute aanrader: zeker en vast de tuning van de DSG :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
+1 ... loop in 'n grote boog rond van die bedrijfjes à la Tunex... ga naar 'n specialist als je je auto wilt laten remappen

 

Ik reken mezelf bij de "Lucky few" die van roetfilter en EGR verlost zijn (tevens ook 'n BMP met DSG) en absoluut aan te raden (man ik HAAT roetfilters/katalysatoren... ze noemen mij in deze contreien niet voor niks de "KATkiller" :twisted: )

 

Zelf bij VAGtechniek geweest voor maatchip, EGR en roetfilter weggeschreven + DSG op maat getuned. Absolute aanrader: zeker en vast de tuning van de DSG :)

 

 

Hoeveel km heb je al gemaakt met deze modificatie?

 

Ik zit toevallig nu bij vagtechniek te kijken, maar schrik wel van de prijzen, vraag mij af of er wel eens korting rondes voorbij komen?

http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... th=112_155

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

uhhh, ff denken, ik GOK dat ik 'n kleine 20 000 km verder ben nu? heb de roetfiltermoord en chipbeurt in oktober ofzo uitgevoerd. ik heb de roetfilter wel zelf leeggemept (in samenwerking met guyke ;) ) dus heb VAGtechniek enkel de softwarekant van het verhaal laten doen :)

 

Verbruik is een beetje beter dan voorheen, maar de auto rijdt gewoon compléét anders en ik ben verlost van dat vréselijke regenereren (de persoon die dat ooit verzonnen heeft, dient op 'n kanon gemonteerd te worden! )

 

Ik kom iig niet aan de officiële verbruikscijfers die VW opgeeft, als ik 'n beetje mijn best doe, zit ik daar zelfs VER onder :mrgreen: (record tot nu toe: 4.6 L/100 km op 215/55/16 banden. 4.7L/100km op 235/45/17)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De reden waarom de prijs voor DPF verwijdering idd niet zo héél erg mals is... is gewoon het feit dat dat ding echt een PITA is om eruit te krijgen... bij de mijne hebben we de motorsteunen losgemaakt, subframe van de auto laten zakken, uitlaat los... en hij kon er NOG niet uit :!::shock:

 

uiteindelijk nog de stuurkolom los gemaakt en toen lukte het EINDELIJK. Het ding leeghalen en terug dichtlassen stelt niet veel voor... dat is op 'n half uurtje makkelijk geregeld, maar het probleem is gewoon om erbij te komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

van rotterdam naar nuenen is volgens google maps 125 km rijden... zo spectaculair ver is dat nu toch ook niet he? voor mij was 't 100 km rijden, maar dat doe ik met plezier als ik daarmee weet dat de boel door iemand wordt uitgevoerd, die weet wat die doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De reden waarom de prijs voor DPF verwijdering idd niet zo héél erg mals is... is gewoon het feit dat dat ding echt een PITA is om eruit te krijgen... bij de mijne hebben we de motorsteunen losgemaakt, subframe van de auto laten zakken, uitlaat los... en hij kon er NOG niet uit :!::shock:

 

uiteindelijk nog de stuurkolom los gemaakt en toen lukte het EINDELIJK. Het ding leeghalen en terug dichtlassen stelt niet veel voor... dat is op 'n half uurtje makkelijk geregeld, maar het probleem is gewoon om erbij te komen :)

Wij slaan het filter niet leeg maar plaatsen een vervangingspijp, dat zit bij de prijs in.

Leeghalen is erg slecht voor de gezondheid en wil ik ons personeel ook niet aan doen om die reden.

 

Verder zijn er ook heel veel slechte dpf delete software tooltjes in omloop die op termijn problemen veroorzaken :!:. Bij goed weggeschreven dpf brand het DPF lampje niet meer als je de auto op contact zet :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, vandaag ff weer een meting gedaan, waarbij ik alleen maar lange afstanden heb gereden. Namelijk elke dag op en neer rotterdam - antwerpen. Dit heeft hij gedaan 1 : 13,5km volgens tankbon en dan hou ik max snelheid op de snelweg aan met cruiscontroll. bandenmaat 235/45/17

 

 

4,7l:100km dat is 1:21 km, weet je het zeker dat je dat gemiddeld haalt?? Denk dat er zelfs hybride auto's zijn die daar jaloers op zijn. Of wat gaat er bij mij zo grandioos fout?

 

Tunex komt met dpf delete op 195 euro incl btw (volgens mp advertentie), zij hebben toch ook dezelfde arbeid nodig?

 

Volgende maand ook nog een APK en onderhoudsbeurt nodig, rekening tikt goed aan dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ok Lucas, wat ik vooral bedoelde was... dat het ding nogal 'n BITCH is om eruit te krijgen. Het vervangen/leeghalen op zich stelt minder voor dan gewoon het ding eruit/erin te krijgen :)

 

Gezond zal het idd niet zijn, maar in mijn geval... moet toch érgens aan kapot gaan, dan wil ik ook wel inspraak hebben in de manier waarop :mrgreen:

 

4.7 L/100 km is zeker NIET gemiddeld hoor, zoals ik al zei: dat is als ik écht mijn best doe :)

 

realistisch gezien kom ik uit op zo 'n 7L/100 km gemiddeld, maar laat ik heel duidelijk stellen dat ik allerminst 'n "eco-driver" ben ;)

 

195 euro voor dpf delete... softwarematig dan ofzo? want je bent toch echt wel 'n aantal uurtjes bezig om dat ding eruit te knikkeren :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Tunex komt met dpf delete op 195 euro incl btw (volgens mp advertentie), zij hebben toch ook dezelfde arbeid nodig?

Even goed lezen er staat `U dient zelf uw roetfilter leeg te halen.`

 

hahaha, dus die rekenen zomaar ff dik tweehonderd euro om alleen de roetfilter uit te coderen... wie is er DAN duur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoeveel km heb je al gemaakt met deze modificatie?

 

Ik zit toevallig nu bij vagtechniek te kijken, maar schrik wel van de prijzen, vraag mij af of er wel eens korting rondes voorbij komen?

http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... th=112_155

 

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar heb je wel eens gekeken wat jouw werkgever voor prijzen rekent voor jou richting zijn klanten, of als je zzp-er bent wat je zelf voor tarieven rekent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoeveel km heb je al gemaakt met deze modificatie?

 

Ik zit toevallig nu bij vagtechniek te kijken, maar schrik wel van de prijzen, vraag mij af of er wel eens korting rondes voorbij komen?

http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... th=112_155

 

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar heb je wel eens gekeken wat jouw werkgever voor prijzen rekent voor jou richting zijn klanten, of als je zzp-er bent wat je zelf voor tarieven rekent?

 

Ik weet wat ik binnen krijg, en daarom schrik ik mij een ongeluk. Ook als ik kijk en vergelijk wat werkgever kan vragen (en ik heb maar liefst 2 x Ing diploma, en een master). Het is omdat ik een hele slechte rug heb, anders had ik het mechanische zelf wel gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kijk, bij mij is de roetfilter zelf gewoon 'n lege pot... uitlaatgeluid is wat anders dan ervoor, maar neem maar van me aan: 't is zeker geen sportuitlaat ofzo. Geen mens zal er langsdoor lopen en zeggen van: "hmmm, dat klinkt niet standaard". Verschil is quasi verwaarloosbaar, ik kan me niet voorstellen dat zo 'n vervangpijp daar sterk van gaat afwijken.

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets eerder vermeld wordt, om achteraf geen onzin te moeten aanhoren van: "ey kerel, mennen otto moakt veuls teveul laweit!" , if you know what I mean :wink::lol:

 

Zou k mij dus zeker geen zorgen over maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een extra laagje demping op het schutbord en dat zal vast afdoende zijn. Ik heb een aanvraag verstuurd naar VAGtechniek, ik gun het zo ook wel als ik zo de verhalen lees. Moet alleen wel opletten wat het gaat kosten, heb ook nog lieve kindertjes thuis zitten :-).......

 

Wat gebeurd er eigenlijk als de garage even een firmware update doet, ben je dat je chiptunning en dpf delete software update kwijt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden